Stuttgart,
29
listopada
2017
|
15:57
Europe/Warsaw

Nowa Klasa S Coupé oraz nowa Klasa S Cabriolet

Dwa samochody marzeń

Jako członkowie licznej, udanej rodziny Klasy S, odmiany Coupé i Cabriolet korzystają z tego samego bogactwa innowacji, co wprowadzona niedawno limuzyna. Ich lista obejmuje nowe lub wzbogacone o kolejne funkcje systemy wspomagające, nowoczesną koncepcję obsługi i wyświetlania informacji z panoramicznym kokpitem, kierownice nowej generacji, zintegrowaną kontrolę komfortu ENERGIZING oraz najnowszą odsłonę systemu informacyjno-rozrywkowego. Ekskluzywnym, standardowym elementem wyposażenia obu dwudrzwiowych odmian są innowacyjne tylne lampy OLED. Nowa jednostka V8 biturbo pod maską S 560 Coupé oraz S 560 Cabriolet zapewnia jeszcze lepszą dynamikę.

Wyrazisty, ekskluzywny design oraz wysokiej klasy materiały i estetyka kabiny sprawiają, że nowe Klasy S Coupé i Cabriolet ucieleśniają naszą interpretację nowoczesnego luksusu. Jednocześnie oba te luksusowe czteromiejscowce oferują najnowszą, najnowocześniejszą technologię z Klasy S” – mówi Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialna za sprzedaż osobowych Mercedesów.

Udoskonalona stylizacja jeszcze dobitniej podkreśla sportowy charakter, a jednocześnie akcentuje techniczne zaawansowanie obu modeli. Klasa S Coupé i Cabriolet wyróżniają się przednim zderzakiem z chromowanym dolnym spojlerem i szerokimi wlotami powietrza. W dynamiczny wygląd wpisują się także przeprojektowane osłony progów oraz chromowane, podwójne końcówki układu wydechowego, wzorowane na wersji V12.

Także Linia AMG zyskała jeszcze bardziej dynamiczny wygląd – otrzymała nowy przedni i tylny zderzak. Szczególnie efektowny jest jej przedni pas, z masywnymi wlotami i chromowanymi listwami.

Innowacyjne tylne lampy OLED w standardzie

Jedną z nowości w Klasach S Coupé i Cabriolet są innowacyjne tylne lampy wykorzystujące diody organiczne – OLED. Ich cienka, zbudowana ze związków organicznych struktura jest drukowana na szklanej płytce. Łącznie, w tylnych lampach dwudrzwiowych Klas S zastosowano 66 ultracienkich diod OLED. Zachowują się one, jakby „pływały” we wnętrzu klosza. Co więcej, emitują bardzo jednorodne światło we wszystkich kierunkach, tworząc unikalny design – zarówno w dzień, jak i w nocy. Przy blokowaniu lub odblokowaniu pojazdu lampy dają charakterystyczny, świetlny pokaz z sekwencyjnym rozbłyskiem i przyciemnieniem. Naturalnie, OLED-y korzystają z tradycyjnej technologii wielostopniowego oświetlenia Mercedes-Benz ze zróżnicowanym poziomem intensywności świateł hamowania i kierunkowskazów, zależnie od warunków jazdy oraz jasności otoczenia (dzień/noc).

Na dalszą indywidualizację pojazdu w połączeniu z Linią AMG pozwalają dwa nowe wzory kół: 10-ramienne obręcze AMG o średnicy 20 cali, lakierowane na kolor tytanowej szarości (wysoki połysk; opcja dla Linii AMG, zawiera poszerzone nadkola AMG) albo czarny (wysoki połysk; opcja dla Linii AMG Plus).

Luksusowy salon z panoramicznym kokpitem i nowymi kierownicami

Nabywcy zmodernizowanych Klas S Coupé i Cabriolet mają do wyboru trzy nowe linie wykończenia (lśniące drewno orzechowe, satynowe drewno jesionowe w kolorze szarym oraz zakrzywione linie designo na drewnie magnolii), a także trzy nowe linie tapicerki (skóra nappa designo Exclusive AMG Line Plus w tonacji porcelana/czerwony tycjan oraz skóra nappa designo Exclusive AMG Line Plus w tonacji czerwień bengalska/czerń).

Na tablicy przyrządów Klasy S dominują dwa 12,3-calowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości. Umieszczone pod jedną wspólną taflą, tworzą one panoramiczny kokpit, podkreślając poziomą orientację designu wnętrza.

Podobnie jak panel wskaźników, panoramiczny kokpit składa się z dużego ekranu z cyfrowymi zegarami zlokalizowanymi bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, a także z centralnego wyświetlacza ponad konsolą centralną. Kierowca ma do wyboru trzy różne stylizacje cyfrowych wskazań: klasyczną, sportową lub progresywną. Poza tradycyjnymi elementami komputera pokładowego kierowca może ustawić podgląd nawigacji lub tzw. ekranu ECO, który pomaga w osiągnięciu bardziej zrównoważonego stylu jazdy.

Oba modele otrzymały nową kierownicę z panelami dotykowymi. Reagują one na ruchy opuszek palców, zupełnie jak ekran smartfona, i umożliwiają kierowcy obsługę całego systemu informacyjno-rozrywkowego bez potrzeby odrywania rąk od wieńca. Kolejną nowością jest sterowanie układem DISTRONIC oraz tempomatem instrumentami umieszczonymi bezpośrednio na kierownicy. Systemem multimedialnym można zawiadywać również za pomocą panelu dotykowego z kontrolerem na konsoli środkowej.

Sterowanie głosowe LINGUATRONIC zostało po raz pierwszy wzbogacone o obsługę funkcji pojazdu. Za pośrednictwem komend głosowych można teraz obsługiwać klimatyzację i funkcje wentylacji/podgrzewania foteli, oświetlenie kabiny (oświetlenie nastrojowe, lampki do czytania, oświetlenie z tyłu), funkcje zapachowe/jonizacji powietrza, masaż oraz sterować ekranem head-up. Zależnie od wersji językowej i wyposażenia, układ rozpoznaje nawet do 450 indywidualnych komend głosowych.

Kontrola komfortu ENERGIZING: lepsze samopoczucie i wydajność kierowcy

Kontrola komfortu ENERGIZING (opcja) łączy działanie poszczególnych układów z zakresu komfortu. Wykorzystuje funkcje klimatyzacji (w tym rozpylacz zapachów), foteli (podgrzewanie, masaż, wentylację), podgrzewanie podłokietników oraz oświetlenie i nagłośnienie, aby wykreować w kabinie specyficzną atmosferę, dopasowaną do nastroju lub potrzeb podróżujących. W ten sposób poprawia ich samopoczucie oraz wydajność.

Do wyboru jest sześć programów:

• Odświeżenie

• Rozgrzewanie

• Witalność

• Radość

• Komfort

• Trening (trzy programy treningowe – relaks mięśni, aktywacja mięśni i balans, każdy obejmuje kilka ćwiczeń)

Każdy z programów trwa 10 min i jest wizualizowany na centralnym ekranie za pomocą kolorowych grafik. Towarzyszy mu odpowiedni podkład muzyczny, wstępnie zawierający pięć utworów dla każdego ustawienia. Przykładowo, program Witalność wykorzystuje dynamiczną ścieżkę dźwiękową z dużą liczbą uderzeń na minutę. Jego repertuar wykorzystuje np. utwór „Feelin' Good” Leona Riskina. Jeśli dostępne są osobiste listy muzyczne, np. z podłączonego odtwarzacza, system analizuje je w tle i przypisuje do danego programu w oparciu o liczbę uderzeń na minutę (bpm). Poszczególne funkcje programów można wyłączać.

Kontrola komfortu ENERGIZING korzysta również z nastrojowego oświetlenia, harmonijnie dopasowanego do każdego z dostępnych interfejsów ekranu. Jeszcze większe bogactwo ustawień oferuje opcjonalne rozbudowane nastrojowe oświetlenie, dysponujące 64 odcieniami. Diody iluminują wnętrze w artystycznym stylu, łącząc ze sobą różne odcienie światła.

Nowe systemy informacyjno-rozrywkowe i bezprzewodowe ładowanie smartfona

Wszystkie modele Klasy S są wyposażone w najnowszą generacje systemu informacyjno-rozrywkowego COMAND Online. Oferuje on szybką nawigację 3D z dyskiem twardym, topograficznymi mapami terenu, fotorealistycznymi modelami budynków w 3D oraz trójwymiarową rotacją map. Na ekranie nawigacji pojawia się rozbudowany zakres informacji: poza natężeniem ruchu w oparciu o informacje uzyskiwane w czasie rzeczywistym może on obejmować np. komunikaty ostrzegawcze Car-to-X, informacje pogodowe, najbliższe stacje paliw wraz z aktualnymi cenami czy wolne miejsca parkingowe w okolicy. Komunikacja bliskiego zasięgu (NFC – Near Field Communication) zamienia smartfon kierowcy w cyfrowy kluczyk samochodu. Z pakietem integracji smartfona dostępne są interfejsy Apple CarPlay™ oraz Google Android Auto.

Telefony komórkowe mogą być standardowo ładowane bezprzewodowo, bez potrzeby mocowania w uchwycie. Funkcja bezprzewodowego ładowania działa ze wszystkimi urządzeniami mobilnymi (o przekątnej ekranu do 15,2 cm), które w standardzie lub poprzez akcesorium obsługują standard Qi. Aby z niej skorzystać, wystarczy położyć aparat w schowku w przedniej części konsoli środkowej. Opcjonalna telefonia wielofunkcyjna pozwala łączyć smartfony z zewnętrzną anteną auta

Dzięki nowemu serwisowi Concierge użytkownicy Mercedes me mają do wyboru szeroki zakres indywidualnych usług: od zarezerwowania stolika w restauracji i udzielenia wskazówek turystycznych na danej trasie przez informacje na temat wydarzeń kulturalnych i sportowych aż po przesłanie celów nawigacji bezpośrednio do systemu pojazdu.

Nowe systemy wspomagające o poszerzonej funkcjonalności

Klasy S Coupé i Cabriolet stawiają kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy, oferując nowe lub rozbudowane systemy wspomagające. Aktywna kontrola odległości Active Distance Control DISTRONIC z funkcją Active Steering Assist zapewnia teraz jeszcze bardziej komfortowe wsparcie przy zachowaniu bezpiecznego dystansu i utrzymaniu toru jazdy. Prędkość zostaje automatycznie dobrana z uwzględnieniem najbliższych zakrętów, skrzyżowań lub rond (działanie poszczególnych funkcji może się różnić zależnie od kraju). W tym celu Active Distance Control DISTRONIC w znacznie większym niż dotychczas stopniu korzysta z map i danych nawigacyjnych.

Zawieszenie „z oczami” teraz widzi jeszcze lepiej

W 2014 roku Klasa S Coupé jako pierwszy seryjny samochód świata połączyła opcjonalne zawieszenie MAGIC BODY CONTROL z funkcją pochylania w zakrętach. Karoseria samochodu pochyla się w stronę wewnętrznej krawędzi zakrętu maksymalnie o 2,65 st., ograniczając odczuwanie przez pasażerów sił poprzecznych. Innowacyjne zawieszenie z wyprzedzeniem rozpoznaje nierówności nawierzchni, korzystając z kamery stereoskopowej umieszczonej za przednią szybą. W nowej Klasie S Coupé system został dodatkowo udoskonalony: nowa kamera działa także w słabych warunkach oświetleniowych i do prędkości 180 km/h.

Klasa S Cabriolet jest seryjnie wyposażona w półaktywne zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z płynną regulacją tłumienia.

Nowy silnik V8 turbo z odłączaniem cylindrów, jednostka V6 z funkcją żeglowania

Nowa jednostka V8 biturbo pod maskami wersji S 560 Coupé oraz S 560 Cabriolet zużywa nawet o 8% mniej paliwa od poprzednika. Aby ograniczyć zapotrzebowanie na benzynę, przy częściowym obciążeniu cztery z ośmiu cylindrów zostają odłączane z pomocą układu zmiennych faz rozrządu CAMTRONIC (tylko Coupé). Ogranicza to straty w obiegu termodynamicznym, a jednocześnie zwiększa efektywność pozostałych czterech cylindrów poprzez przesunięcie optymalnego punktu pracy w kierunku wyższych obciążeń. Kolejnym znakiem rozpoznawczym są tu turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami. Nowa „V-ósemka” rozwija moc 345 kW (469 KM) oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm.

Coupé z silnikiem V6 o mocy 270 kW (367 KM) nazywa się teraz S 450 (średnie zużycie paliwa: 8,9 l/100 km; średnie emisje CO2: 204 g/km). Efektywność w rzeczywistych warunkach jazdy zwiększa nowa funkcja żeglowania – gdy sytuacja na drodze i poziom naładowania akumulatora na to pozwalają, silnik spalinowy zostaje odłączony od reszty układu napędowego i pracuje na biegu jałowym, tak że pojazd może swobodnie „żeglować”. Kolejną nowością S 450 jest przekładnia automatyczna 9G-TRONIC. Szeroka rozpiętość przełożeń od pierwszego do dziewiątego pozwala na niemal niewyczuwalne redukcje prędkości obrotowej silnika, a jednocześnie stanowi decydujący czynnik w zakresie wysokiego poziomu efektywności jednostki napędowej oraz komfortu jazdy. Model S 450 wyposażono w filtr cząstek stałych.

Dane techniczne Klasy S Coupé w skrócie:

 

S 450 4MATIC

S 560 (4MATIC)

AMG S 63 4MATIC+

AMG S 65

Układ i liczba cylindrów

V6

V8

V8

V12

Pojemność skok. (ccm)

2996

3982

3982

5980

Moc maks. (kW/KM)

270/367

345/469

450/612

463/630

Maks. moment obr. (Nm)

500

700

900

1000

Średnie zużycie paliwa

(l/100 km)

8,9

8,0 (8,7)

9,3

11,9

Średnie emisje CO2 (g/km)

204

183 (197)

211

279

Przyspieszenie0-100 km/h (s)

5,5

4,6 (4,6)

3,5

4,1

Zużycie paliwa w cyklu NEDC, dane w nawiasach: wersja 4MATIC

Dane techniczne Klasy S Cabriolet w skrócie:

 

S 560

AMG S 63 4MATIC+

AMG S 65

Układ i liczba cylindrów

V8

V8

V12

Pojemność skok. (ccm)

3982

3982

5980

Moc maks. (kW/KM)

345/469

450/612

463/630

Maks. moment obr. (Nm)

700

900

1000

Średnie zużycie paliwa

(l/100 km)

8,7

10,1

12,0

Średnie emisje CO2 (g/km)

199

229

272

Przyspieszenie0-100 km/h (s)

4,6

3,5

4,1

Zużycie paliwa w cyklu NEDC

Ciekawostki dotyczące dwudrzwiowej Klasy S

Czy wiedziałeś, że...

...Klasa S Coupé ma jedną z najlepiej wyciszonych kabin spośród wszystkich produkowanych samochodów? Potwierdzają to pomiary dokonane w tunelu aerodynamicznym, w których ucho kierowcy symuluje się za pomocą sztucznej głowy, a także jazdy testowe przeprowadzone z udziałem wyszkolonych specjalistów. Eksperci od aeroakustyki zoptymalizowali design Coupé w kluczowych miejscach już we wczesnej fazie projektowania. Przykładowo, w celu dodatkowego ograniczenia hałasu opływającego powietrza zoptymalizowano panele karoserii oraz koncepcję uszczelnienia drzwi. Również wariant kabriolet może się poszczycić wysokim poziomem komfortu akustycznego: standardowo otrzymuje trójwarstwowe, akustyczne poszycie miękkiego dachu.

...Klasa S Cabriolet wyróżnia się wyjątkowo wysoką sztywnością skrętną? Innowacyjne rozwiązania, takie jak wzmocnienie przedziału bagażowego z aluminium i magnezu, a także aluminiowa tylna część podłogi pomagają jednocześnie w obniżeniu masy jej karoserii do poziomu Klasy S Coupé. Montowany seryjnie, umieszczony za tylnymi zagłówkami system ochrony przed skutkami dachowania po raz pierwszy dysponuje pirotechnicznym wyzwalaczem siłowników, ale nie tylko – dodatkowo, same pałąki przeciwkapotażowe są wysuwane za pomocą generatora gazu.

...adaptacyjny system wycieraczek przedniej szyby MAGIC VISION CONTROL (wyposażenie standardowe) automatycznie dostosowuje ilość płynu do spryskiwania zależnie od warunków otoczenia lub poziomu zabrudzenia? Jeśli dach wersji Cabriolet jest otwarty, ilość płynu zostaje ograniczona, tak aby nie dostał się on do wnętrza. MAGIC VISION CONTROL pod każdym względem zapewnia kierowcy najlepszą możliwą widoczność, nawet w czasie ruchu wycieraczek. Płyn jest rozprowadzany bezpośrednio przed piórami wycieraczek i natychmiast zbierany z szyby. Odpowiadają za to małe dysze w umieszczonych nad piórami szynach. Dzięki takiej kierunkowej dystrybucji zużycie płynu spada nawet o 50%.

...specjalny kształt strumienia świateł Adaptive Highbeam Assist Plus – przypominający literę „U” – pozwala uniknąć oślepiania kierowców w mijanych autach? Adaptive Highbeam Assist Plus (wyposażenie opcjonalne) korzysta z kamery stereoskopowej umieszczonej za przednią szybą. Rozpoznaje ona źródła światła i identyfikuje w ten sposób innych uczestników ruchu. Gdy wykryje zbliżający się pojazd, z przodu lub nadjeżdżający z przeciwka, diodowe moduły matrycy MULTIBEAM LED odpowiadające za światła drogowe zostają częściowo wyłączone. Pozostałe obszary drogi są nadal oświetlone światłami drogowymi (częściowe światła drogowe). Gdy światła drogowe są włączone, system ten zawsze dobiera optymalny zasięg lamp. Kierowa może skoncentrować się na prowadzeniu, bez potrzeby ręcznego przełączania świateł mijania na drogowe i odwrotnie.

...sześć wysokiej jakości zapachów pakietu AIR-BALANCE zostało stworzonych przez zawodowego perfumiarza? Rozpylacz można włączać i wyłączać, a intensywność jego działania – regulować zależnie od preferencji. Aromat jest dyskretny, łagodny i uwalnia się niemal natychmiast, chroniąc przed zmianami zapachu we wnętrzu, a cząsteczki zapachowe nie osadzają się ani na tapicerce pojazdu, ani na ubraniach podróżujących.

...przełącznik na konsoli środkowej otwiera lub zamyka miękki dach kabrioletu w ciągu około 20 s, również podczas jazdy z prędkością do 50 km/h? Elektroniczny kluczyk pozwala sterować dachem także spoza pojazdu.

...Klasa S Cabriolet ma wygodną, automatyczną przegrodę bagażnika? Elektrycznie rozkładana osłona rozdziela złożony miękki dach od reszty bagażu. Jeśli bagażnik jest zbyt załadowany, by rozłożyć osłonę, dach się nie otworzy. Po jego zamknięciu osłonę można złożyć ręcznie, a naciśnięciem przycisku w burcie bagażnika, zwiększając w ten sposób dostępną przestrzeń ładunkową.

...MAGIC SKY CONTROL (opcja) pozwala przyciemnić lub rozjaśnić panoramiczne okno dachowe wersji Coupé za naciśnięciem przycisku? Po rozjaśnieniu szkło jest niemal całkowicie przeźroczyste, dając poczucie jazdy pod gołym niebem – nawet przy kiepskiej pogodzie. Przyciemnienie pozwala ograniczyć ilość światła wpadającego do kabiny do poniżej 1%, co pozwala ograniczyć nagrzewanie się wnętrza nawet o 10°C. Dodatkowo, kabinę można całkowicie zaciemnić za pomocą rolety.

...elementy ozdobne przeznaczone dla każdego egzemplarza są unikalne – różnią się ziarnem i odcieniem? Panele drewniane z płynnymi liniami (opcja) powstają w procesie łączącym obróbkę maszynową oraz tradycyjne rzemiosło. W przypadku każdego elementu podkład forniru jest poddawany specjalnej obróbce za pomocą precyzyjnej frezarki o średnicy 0,8 mm. Przebieg pojedynczych linii naśladuje kształt danego panelu i optycznie podkreśla jego trójwymiarową formę.

...dwa systemy nagłośnienia Burmester® (opcja) wykorzystują technologię Frontbass? Głośniki niskotonowe są zintegrowane z nadwoziem, zapewniając imponującą reprodukcję basów.

...Klasa S Cabriolet ma specjalny miękki dach (tzw. storm bar)? Siły potrzebne do jego zamknięcia generowane są przez ruchome ramiona napinające za martwym punktem centralnym (proces znany jako „przecentrowanie”). Pozwala to uniknąć dodatkowych zamków w obrębie pokrywy miękkiego dachu i uzyskać harmonijną sylwetkę, zgodnie z koncepcją wysokiej jakości designu Klasy S Cabriolet.

...kabriolety kupowane są z myślą o słonecznej pogodzie, ale otwarte Mercedesy i tak muszą przechodzić wymagające testy w zimowych warunkach? Obejmują one niezawodne otwieranie i zamykanie miękkiego dachu w temperaturach od -20 do +80 stopni Celsjusza.