Warszawa,
08
września
2017
|
14:41
Europe/Warsaw

Nowe Mercedesy-AMG S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oraz S 65 Coupé i Cabriolet

Affalterbach. Mercedes-AMG aktualizuje Klasę S z nadwoziami Coupé i Cabriolet. Zmodernizowane modele wyróżnia szereg nowych rozwiązań technicznych oraz zmian wizualnych. W przednim pasie dominuje teraz osłona chłodnicy Panamericana, zapewniająca jeszcze bardziej niezależny wygląd. Warianty S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet (średnie zużycie paliwa: 9,3 i 10,1 l/100 km; średnie emisje CO2: 211 i 229 g/km) otrzymują 4-litrowy silnik AMG V8 biturbo z turbosprężarkami twin scroll i systemem dezaktywacji cylindrów (Coupé), który zastępuje montowaną wcześniej jednostkę 5.5 V8 biturbo. Pomimo mniejszej pojemności nowy motor generuje moc 450 kW (612 KM), o 20 kW (27 KM) wyższą od poprzednika. Listę nowości uzupełnia przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G oraz w pełni aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+.

Także topowe, 12-cylindrowe odmiany S 65 Coupé i Cabriolet (średnie zużycie paliwa: 11,9 i 12,0 l/100 km; średnie emisje CO2: 279 i 272 g/km) zyskują efektowny grill Panamericana. 6-litrowa jednostka AMG V12 biturbo nadal osiąga moc 463 kW (630 KM) i okrągłe 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

„Po głębokiej modernizacji naszej limuzyny Klasy S – zarówno pod kątem jeszcze lepszych osiągów, jak i większego ładunku indywidualności – te same zmiany przeprowadzamy w przypadku S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet. Szeroko zakrojone modyfikacje wzmacniającą naszą wiodącą pozycję w segmencie samochodów marzeń w zakresie dynamiki jazdy, osiągów, wyposażenia oraz komfortu na dalekich trasach. Najbardziej elitarnym wcieleniem Klasy S pozostaje S 65 Coupé i Cabriolet z 6-litrową jednostką V12 biturbo” – powiedział Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.

Dane techniczne w skrócie

 

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé

Mercedes-AMG S 65 Coupé

Silnik

4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny, układ dezaktywacji cylindrów

6.0 V12 biturbo, wtrysk wielopunktowy

Poj. skokowa

3982 ccm

5980 ccm

Moc maks.

450 kW (612 KM) przy 5500-6000 obr./min

463 kW (630 KM) przy4800-5400 obr./min

Maks. moment obr.

900 Nm przy 2750-4500 obr./min

1000 Nm przy2300-4300 obr./min

Układ napędowy

Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ ze zmiennym rozdziałem momentu (tylko z kierownicą po lewej stronie)

Napęd na tylne koła

Przekładnia

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

AMG SPEEDSHIFT TCT 7G

Średnie zużycie paliwa

9,3 l/100 km

11,9 l/100 km

Średnie emisje CO2

211 g/km

279 g/km

Klasa efektywności

D

G

Masa własna (DIN/EC)

2005* kg/2080** kg

2110* kg/2185** kg

Przyspieszenie

0-100 km/h

3,5 s

4,1 s

Prędkość maksymalna

250 km/h***

250 km/h***

*według DIN, bez kierowcy; **według EC, z kierowcą (75 kg); ***ograniczona elektronicznie (z pakietem kierowcy AMG: 300 km/h)

 

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG S 65 Cabriolet

Silnik

4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny

6.0 V12 biturbo, wtrysk wielopunktowy

Poj. skokowa

3982 ccm

5980 ccm

Moc maks.

450 kW (612 KM) przy 5500-6000 obr./min

463 kW (630 KM) przy4800-5400 obr./min

Maks. moment obr.

900 Nm przy 2750-4500 obr./min

1000 Nm przy2300-4300 obr./min

Układ napędowy

Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ ze zmiennym rozdziałem momentu (tylko z kierownicą po lewej stronie)

Napęd na tylne koła

Przekładnia

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

AMG SPEEDSHIFT TCT 7G

Średnie zużycie paliwa

10,1 l/100 km

12,0 l/100 km

Średnie emisje CO2

229 g/km

272 g/km

Klasa efektywności

D

F

Masa własna (DIN/EC)

2110* kg/2185** kg

2180* kg/2255** kg

Przyspieszenie

0-100 km/h

3,5 s

4,1 s

Prędkość maksymalna

250 km/h***

250 km/h***

*według DIN, bez kierowcy; **według EC, z kierowcą (75 kg); ***ograniczona elektronicznie (z pakietem kierowcy AMG: 300 km/h)

Wygląd zewnętrzny: osłona chłodnicy Panamericana i przedni zderzak z nowym spojlerem

Nowe Klasy S Coupé i Cabriolet sygnowane przez AMG dają się natychmiast rozpoznać dzięki osłonie chłodnicy AMG Panamericana z pionowymi, chromowanymi listwami. Przedni zderzak swoim wyprofilowaniem przypomina skrzydło samolotu. Po bokach ma dwa duże wloty powietrza z elementami ozdobnymi w kolorze czarnym (wysoki połysk), a jego dolny spojler z aerodynamicznie ukształtowaną, chromowaną krawędzią ogranicza zjawisko unoszenia przedniej osi.

Osłony progów z trójwymiarowym, chromowanym wykończeniem obniżają sylwetkę dwudrzwiowych Klas S i dodatkowo podkreślają atletyczną rzeźbę ich profilu. Znakiem rozpoznawczym wersji AMG są duże, kute obręcze z lekkich stopów, standardowo o średnicy 19 cali w przypadku S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oraz 20 cali w przypadku S 65 Coupé i Cabriolet. Szczególnie fascynujące wzornictwo mają kute felgi odmian V12. Każde z 16 ramion jest w nietypowy sposób „zakręcone”, tak że przy odpowiednim oświetleniu jego kontury zdają się promieniować w kierunku piasty. Efekt: koło wydaje się jeszcze większe niż w rzeczywistości (8,5 x 20” z przodu, 9,5 x 20” z tyłu). Dla podkreślenia ekskluzywnego wyglądu obręcze przechodzą proces polerowania ceramicznego.

Standardowo kute felgi mają przykręcaną, w pełni zintegrowaną osłonę piasty z kutego aluminium. Jej kształt przywodzi na myśl stosowane w samochodach wyścigowych mocowanie za pomocą centralnej śruby. Subtelnym akcentem jest logo AMG na rancie. Do wyboru są trzy wzory obręczy dostępne na życzenie – w tym dwa w kolorze matowoczarnym, z rantem wykończonym na wysoki połysk.

Muskularny tylny pas S 63 4MATIC+ oraz S 65 wyróżnia się nowym zderzakiem z dyfuzorem oraz przeprojektowanymi podwójnymi końcówkami układu wydechowego AMG.

Nowym, ekskluzywnym dodatkiem wersji Coupé i Cabriolet są tylne lampy wykorzystujące diody organiczne – OLED. Ich cienka struktura pozwala formować zakrzywione powierzchnie, a co za tym idzie - uzyskiwać zupełnie nowy kształt lamp. 66 diod (po 33 z każdej strony) tworzy niepowtarzalny świetlny „autograf”, połączony z funkcją Coming Home (z ang. odprowadzania do domu).

Dodatkowo, wariant S 65 zwraca uwagę licznymi chromowanymi detalami z przodu, z boku i z tyłu nadwozia. Szczególnie efektownie prezentują się one w połączeniu z ciemnymi odcieniami lakieru.

Wnętrze: urzekające wykończenie i design

Stylowy charakter nowych wariantów Klasy S w wydaniu Mercedes-AMG widoczny jest również w kabinie. Sportowe fotele AMG z funkcją pamięci oraz podgrzewaniem zapewniają kierowcy i pasażerowi z przodu wydatniejsze podparcie boczne. Luksusową atmosferę współtworzy skórzana tapicerka nappa z emblematami AMG na przednich i tylnych oparciach. Ekskluzywny status modeli AMG zdradzają też liczne detale, takie jak emblemat wytłoczony na podłokietniku w przedniej części tunelu środkowego czy analogowy zegarek IWC z trójwymiarowymi, frezowanymi metalowymi wskazówkami i metalowymi aplikacjami na tarczy.

Trójramienna kierownica Performance ma łopatki do ręcznej zmiany biegów, charakterystycznie wyprofilowany wieniec, w miejscach chwytu obszyty perforowaną skórą, oraz metalową plakietkę z logo AMG. Na życzenie dostępna jest również kierownica pokryta skórą nappa i mikrofibrą DINAMICA.

Kolejną specjalnością modeli AMG są wskaźniki prezentowane na kolorowym ekranie TFT o przekątnej 31,2 cm. Kierowca ma do wyboru trzy wersje interfejsu: klasyczny, sportowy i progresywny, a także poszerzone menu AMG, które dostarcza informacji takich jak temperatura oleju silnikowego i przekładniowego, przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne, moc i moment obrotowy jednostki napędowej, ciśnienie powietrza w ogumieniu oraz jego temperatura czy aktualna konfiguracja pojazdu.

4-litrowy silnik V8 biturbo z turbosprężarkami twin scroll

4-litrowa jednostka AMG V8 biturbo pod maską S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet występuje wyłącznie w topowej wersji o mocy 450 kW (612 KM) i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w szerokim zakresie 2750-4500 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 3,5 s, a uczucie wciskania w fotel nie mija aż do chwili osiągnięcia maksymalnej, ograniczonej elektronicznie prędkości 250 km/h (z pakietem kierowcy AMG: 300 km/h).

Udoskonalona V-ósemka biturbo AMG o pojemności 4 litrów korzysta ze sprawdzonego układu podwójnego doładowania z turbosprężarkami umieszczonymi nie na zewnątrz głowic, ale pomiędzy nimi. Taka architektura – zwana „gorącą fałką” – ma szereg zalet: pozwala zachować kompaktowe wymiary jednostki napędowej i uzyskać błyskawiczną reakcję turbosprężarek. Co więcej, zoptymalizowany przepływ powietrza w kierunku zamontowanych przy silniku katalizatorów wpływa na obniżenie emisji spalin.

W celu jeszcze lepszej wymiany świeżego ładunku w cylindrze inżynierowie Mercedes-AMG zastosowali turbosprężarki typu twin scroll. Efekt: wyższa moc, wyższy moment obrotowy już przy niskich obrotach i spontaniczna reakcja na wciśnięcie pedału gazu.

System dezaktywacji cylindrów AMG Cylinder Management

Z myślą o uzyskaniu maksymalnej efektywności inżynierowie Mercedes-AMG zaopatrzyli V-ósemkę S 63 4MATIC+ Coupé w system dezaktywacji cylindrów AMG Cylinder Management. Przy częściowym obciążeniu cylindry numer 2, 3, 5 i 8 są odłączane w celu obniżenia zapotrzebowania na paliwo.

System dezaktywacji cylindrów działa w szerokim zakresie od 1000 do 3250 obr./min w trybie pracy przekładni Comfort. Menu AMG na panelu wskaźników informuje kierowcę, czy układ jest aktywny i czy silnik pracuje pod częściowym, czy pod pełnym obciążeniem. Przejście z trybu 4- do 8-cylindrowego następuje natychmiast, błyskawicznie i bezwibracyjnie, toteż w żaden sposób nie rzutuje na komfort podróżujących.

Przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G: szybka reakcja, wysoka efektywność

Modele S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet S 63 są po raz pierwszy wyposażone w 9-stopniową skrzynię AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, imponującą błyskawicznym czasem zmiany przełożeń, natychmiastową reakcją na komendy łopatkami, szybkimi wielokrotnymi redukcjami oraz funkcją podwójnego wysprzęglenia. Przekładnię hydrokinetyczną zastąpiono tu mokrym sprzęgłem startowym. Pozwoliło to ograniczyć masę konstrukcji i usprawnić reakcję na wciśnięcie pedału gazu, zwłaszcza podczas przyspieszania oraz zmian obciążenia. Dodatkowo skrzynia oferuje funkcję błyskawicznego ruszania z miejsca RACE START.

Za przeniesienie ekstremalnie wysokiego momentu obrotowego modeli S 65 Coupé i Cabriolet odpowiada sprawdzona 7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT TCT 7G z funkcją ręcznej zmiany przełożeń. Przekładnia wyróżnia się dużą elastycznością oraz szybką zmianą przełożeń zarówno w górę, jak i w dół, zwłaszcza w trybach Sport+ oraz manualnym.

Całkowicie aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+

Modele S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet z kierownicą po lewej stronie są seryjnie zaopatrzone w całkowicie aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+. Ten inteligentny system łączy zalety różnych koncepcji układu napędowego: w pełni zmienny rozdział momentu obrotowego pomiędzy osiami – kolejna nowość – zapewnia optymalną trakcję, znakomitą stabilność prowadzenia oraz wysoki poziom bezpieczeństwa w warunkach ograniczonej przyczepności, w deszczu, na śniegu lub na lodzie.

Ponieważ inteligentny układ sterowania zintegrowano z architekturą samochodu, zamiana z układu tylno- w czteronapędowy i odwrotnie następuje całkowicie płynnie. Elektromechanicznie sterowane sprzęgło łączy stale napędzaną oś tylną z dołączanym napędem osi przedniej. Najlepszy możliwy podział momentu obrotowego pomiędzy osiami jest na bieżąco obliczany na podstawie aktualnych warunków jazdy oraz zachowań kierowcy. Klasy S Coupé i Cabriolet od AMG mogą w ten sposób przechodzić od zorientowanego na przyczepność układu 4x4 do napędu tylnego. Transfer siły napędowej odbywa się niezauważalnie w oparciu o zaawansowaną mapę. Poza lepszą trakcją i dynamiką poprzeczną napęd na obie osie poprawia także dynamikę wzdłużną, umożliwiając jeszcze sprawniejsze przyspieszanie.

S 63 Coupé i Cabriolet w wersji przystosowanej do ruchu lewostronnego również wyposażono w nowy silnik i nową przekładnię, jednak modele te oferowane są wyłącznie z napędem tylnej osi. Także S 65 występuje tylko z napędem tylnych kół.

Zawieszenie opracowane specjalnie w celu uzyskania maksymalnych przyspieszeń poprzecznych i wzdłużnych

Modele S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oraz S 65 Cabriolet wyposażono w zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ z tłumieniem adaptacyjnym. Klienci mają do wyboru trzy tryby pracy zawieszenia: komfortowy (Comfort), przeznaczony na długie trasy, lub jeden z dwóch sportowych (Sport i Sport+), dla dynamicznego prowadzenia. Stopnie ugięcia i odbicia są regulowane niezależnie od siebie, z uwzględnieniem aktualnych warunków jazdy oraz jakości nawierzchni, a mnogość analizowanych czynników zapewnia szeroką rozpiętość pomiędzy minimalnymi a maksymalnymi siłami tłumienia. W rezultacie różnica pomiędzy trybami pracy jest jeszcze bardziej odczuwalna.

W modelach S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet inżynierowie zmienili kinematykę przedniej osi, a także zwiększyli pochylenie kół i zastosowali masywniejszy stabilizator oraz sztywniejsze mocowanie ramy pomocniczej tylnej osi.

S 65 Coupé: zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z funkcją pochylania w zakrętach

Zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL w S 65 Coupé zawczasu wykrywa i przygotowuje się do tłumienia nierówności, nim pojazd po nich przejedzie. W tym celu wykorzystuje aktywne kolumny resorujące z adaptacyjnymi amortyzatorami. System precyzyjnie skanuje drogę przed autem za pomocą kamery stereoskopowej, a zebrane informacje wykorzystuje do odpowiedniego ustawienia resorowania każdego z kół, tak aby z wyprzedzeniem zapewnić najwyższy komfort resorowania.

Standardowa funkcja pochylania w zakrętach pochyla nadwozie pojazdu w kierunku wewnętrznej krawędzi zakrętu, maksymalnie o 2,65 st. Pozwala to w znacznym stopniu ograniczyć stopień odczuwania działania sił bocznych i zwiększyć komfort jazdy, zwłaszcza na lokalnych drogach.

Kierowca ma do wyboru dwa tryby pracy zawieszenia: komfortowy lub sportowy, może też włączyć albo wyłączyć funkcję pochylania w zakrętach. Aktywne zawieszenie skutecznie kompensuje przechyły nadwozia oraz tendencje do nurkowania lub unoszenia przodu – w zakrętach, przy hamowaniu i przy dynamicznym ruszaniu z miejsca. Adaptacyjne tłumienie bazowo ma komfortową charakterystykę resorowania, a stopień usztywnienia jest dopasowany do aktualnej prędkości jazdy. Na życzenie prześwit pojazdu można zwiększyć o 40 mm. Przy wyższych prędkościach zawieszenie zostaje obniżone o 15 mm w celu ograniczenia oporu aerodynamicznego i zwiększenia stabilności prowadzenia.

Bezpośredni i naturalny: progresywny układ kierowniczy AMG

Elektromechaniczny sportowy układ kierowniczy ze wspomaganiem zależnym od prędkości ma przekładnię o zmiennym przełożeniu. Typową dla modeli AMG charakterystykę łączy z precyzją i naturalnym wyczuciem. Wspomaganie pracuje w jednym z trzech trybów: Comfort, Sport lub Sport+, który automatycznie przełącza się zależnie od wybranego programu AMG DYNAMIC SELECT lub może zostać skonfigurowany ręcznie w programie Individual.

Precyzyjna kontrola i wysoka odporność na przegrzanie: wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG

Wysokowydajny układ hamulcowy pozwala szybko i skutecznie wytracać prędkość i jest odporny na przegrzanie – nawet przy intensywnym użytkowaniu. Z przodu nowe modele zaopatrzono w kompozytowe tarcze hamulcowe o wymiarach 390 x 36 mm i sześciotłoczkowe aluminiowe stałe zaciski, a z tyłu – w tarcze o wymiarach 360 x 24 mm oraz jednotłoczkowe zaciski pływające.

Na życzenie dostępne są ceramiczno-kompozytowe hamulce AMG, o ponad 20 % lżejsze od seryjnych. Redukcja masy nieresorowanej odczuwalnie wpływa na poprawę dynamiki jazdy, zwinność oraz komfort jazdy. Co więcej, ceramiczne tarcze hamulcowe wyróżniają się większą trwałością i odpornością na korozję oraz lepszą stabilnością termiczną. Z przodu mają wymiary 420 x 40 mm, a z tyłu – 360 x 32 mm. Już na pierwszy rzut oka opcjonalny układ hamulcowy można rozpoznać po napisach „AMG Carbon Ceramic” na specjalnie lakierowanych zaciskach.

Trzystopniowy system ESP® zwiększa nie tylko bezpieczeństwo, ale i przyjemność z jazdy. Kierowca ma do wyboru tryby: ESP® ON (wysoki stopień bezpieczeństwa przy zachowaniu sportowego charakteru samochodu), ESP® Sport Handling Mode (przed interwencją pozwala na agresywniejszą jazdę i większe odchylenia toru jazdy) oraz ESP® OFF (całkowita dezaktywacja systemu – do użytkowania na zamkniętych torach).

Osobiste doświadczenie: układ wyboru trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT

Kierowca może wszechstronnie wpływać na charakterystykę nowych modeli, korzystając z czterech trybów jazdy: Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual. Każdy z nich modyfikuje kluczowe parametry pojazdu, takie jak reakcje silnika i skrzyni biegów, charakterystyka pracy zawieszenia i układu kierowniczego, zestrojenie stabilizacji toru jazdy ESP® oraz napędu na obie osie (w przypadku S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet). S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oferują także program RACE, zaś S 65 Coupé – tryb Curve.

Niezależnie od ustawienia AMG DYNAMIC SELECT kierowca ma możliwość aktywowania trybu ręcznej zmiany biegów za pomocą manetek przy kierownicy (przycisk M), a także osobnej zmiany trybu resorowania zawieszenia. Osobno można sterować także działaniem trzystopniowego układu ESP® oraz klapami aktywnego układu wydechowego.

W programie Comfort zostają aktywowane zbalansowane ustawienia pojazdu: zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego są nastawione na komfort, a reakcje układu napędowego – ukierunkowane na ograniczenie zużycia paliwa. Przekładnia wcześniej i łagodniej załącza kolejne przełożenia, zaś silnik ma dyskretny dźwięk i wyłącza się podczas postoju (funkcja ECO start/stop). W przypadku S 63 4MATIC+ Coupé aktywowane są także funkcje odłączania cylindrów oraz żeglowania. Ta ostatnia w zakresie prędkości 60-160 km/h pozwala odłączać jednostkę od reszty zespołu napędowego, gdy tylko kierowca zwolni pedał przyspieszenia. Dzieje się to poprzez rozłączenie sprzęgła przekładni i obniżenie prędkości obrotowej silnika do poziomu biegu jałowego. W efekcie następuje zmniejszenie oporów ruchu – nie ma wówczas zjawiska hamowania silnikiem.

Programy Sport oraz Sport+ skonfigurowano pod kątem uzyskania wysokiej dynamiki jazdy. Po ich aktywowaniu wyostrza się reakcja na dodanie gazu, zmiana przełożeń trwa krócej, a przy redukcji aktywowana jest funkcja „podbijania” obrotów. Podniesienie prędkości obrotowej biegu jałowego w trybie Sport+ pozwala na jeszcze szybsze ruszenie z miejsca.

Program RACE stworzono z myślą o agresywnej jeździe na zamkniętych torach – wszystkie parametry są wówczas zestrojone w celu zapewnienia maksymalnych osiągów.

Tryb jazdy Curve w S 65 Coupé jest aktywny w zakresie prędkości 15-180 km/h. Wykorzystuje on funkcję pochylania pojazdu w zakrętach Curve, zintegrowaną z montowanym w tym modelu zawieszeniem AMG ACTIVE RIDE CONTROL. W rezultacie pojazd pochyla się w kierunku wewnętrznej krawędzi zakrętu (maksymalnie o 2,65 st.), podobnie jak motocyklista pochyla swój motocykl. Ogranicza to odczuwalne siły boczne i zwiększa komfort jazdy.

Funkcja RACE START: teraz jeszcze bardziej intuicyjna

Modele S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet (LHD) oraz S 63 Coupé i Cabriolet (RHD) oferują teraz funkcję RACE START z nowym, łatwiejszym sterowaniem. Po wybraniu trybu Sport lub Sport+ kierowca musi tylko wcisnąć mocno lewą nogą pedał hamulca, a prawą – wdusić jednocześnie pedał przyspieszenia. Pokładowa elektronika dobierze właściwe obroty (zależnie od stopnia przyczepności nawierzchni ich poziom można w pewnym zakresie skorygować ręcznie manetkami przy kierownicy). Gdy tylko kierowca zwolni pedał hamulca, pojazd wystrzeli do przodu z zachowaniem optymalnej przyczepności. I już po 3,5 s jej prędkość przekroczy 100 km/h.

Autentycznie sportowy dźwięk: aktywny układ wydechowy AMG Performance

Modele S 63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet są standardowo wyposażone w aktywny układ wydechowy AMG Performance o niepowtarzalnym, sportowym brzmieniu. Bezstopniowo regulowane klapy modulują jego dźwięk zależnie od wybranego programu AMG DYNAMIC SELECT lub pozycji osobnego przełącznika trybu pracy wydechu na konsoli centralnej. W trybach Comfort i Sport z rur wydechowych dobiega basowy odgłos pracy V-ósemki, a w Sport+ barwa staje się znacznie bardziej donośna i emocjonująca.

Systematyczna redukcja masy: strategia AMG Lightweight Performance

Ścisła realizacja strategii AMG Lightweight Performance przyczynia się do uzyskania wysokiej dynamiki jazdy i ograniczenia zapotrzebowania na paliwo. Zabiegi konstrukcyjne mające na celu redukcję masy obejmują m.in. wykorzystanie lekkiego akumulatora litowo-jonowego, kutych obręczy oraz zoptymalizowanego pod kątem masy kompozytowego układu hamulcowego.

Szeroka gama opcji

Każdy, kto chce dodatkowo zindywidualizować swój egzemplarz S 63 4MATIC+ lub S 65, ma do wyboru szeroką gamę opcji z zakresu techniki oraz wyglądu zewnętrznego i wystroju wnętrza. Nadwozie można wzbogacić np. o elementy pakietu Night, obręcze kół o alternatywnych wzorach czy pakiet Carbon. W kabinie do wyboru są m.in. kierownica Performance obszyta czarną skorą nappa i mikrofibrą DINAMICA oraz elementy ozdobne z włókien węglowych oraz pokryte lakierem fortepianowym.

AMG Track Pace

Entuzjaści sportów motorowych mogą śledzić liczne dane samochodu i czasy przejazdu na torze wyścigowym za pomocą aplikacji AMG Track Pace. Wszystkie parametry pokazywane są na ekranie systemu COMAND, a aktualne czasy przejazdu pojawiają się również na ekranie panelu wskaźników. Korzystając z tych danych, kierowcy mogą precyzyjnie analizować swój styl jazdy i systematycznie poprawiać osiągane wyniki.

Ekskluzywna edycja specjalna S 63 Coupé Yellow Night Edition

Z okazji debiutu S 63 4MATIC+ Coupé (wersje z kierownicą po lewej stronie) oraz S 63 Coupé (wersje z kierownicą po prawej stronie) Mercedes-AMG wprowadza do sprzedaży ekskluzywną serię Yellow Night Edition. Model będzie można zamawiać przez 6 najbliższych miesięcy. Z zewnątrz wyróżnia go jeden z dwóch lakierów do wyboru – szary selenit magno lub czerń nocy magno – oraz dyskretne, żółte pasy ozdobne na obudowach bocznych lusterek i naklejane pasy po bokach nadwozia.

Ekskluzywny charakter specjalnej edycji podkreślają 7-ramienne obręcze z lekkich stopów w kolorze czarnym, z lśniącymi rantami, oraz lakierowane na żółto zaciski wysokowydajnego kompozytowo-ceramicznego układu hamulcowego AMG. Należy on do wyposażenia standardowego, podobnie jak pakiet aerodynamiczny z większym dolnym spojlerem przedniego zderzaka oraz spojlerem tylnym (oba w kolorze czarnym, wykończone na wysoki połysk, lub – w przypadku pakietu Carbon – wykonane z włókna węglowego).

Wysokiej próby materiały i żółte akcenty w kabinie

Także w kabinie specjalnej edycji pojawiły się żółte akcenty – m.in. na przednich i tylnych sportowych fotelach AMG, sportowej kierownicy AMG Performance z pierścieniem na godzinie 12, na desce rozdzielczej, panelach drzwi, podłokietnikach, konsoli centralnej oraz dywanikach podłogowych. Subtelny emblemat Edition na kierownicy przypomina o wyjątkowym statusie modelu. Sportową atmosferę podkreślają elementy ozdobne z matowego włókna węglowego oraz pokryte lakierem fortepianowym.

Specyfikacja Yellow Night Edition standardowo obejmuje pakiet Exclusive ze skórzaną tapicerką nappa Exclusive, ozdobioną charakterystycznymi dla AMG diamentowymi przeszyciami i specjalną perforacją, a także przednie i tylne podłokietniki i środkowe elementy panelu drzwi, środkowy podłokietnik oraz górną część deski rozdzielczej pokryte skórą nappa z kontrastowymi przeszyciami. Uwagę zwracają również emblematy AMG na oparciach przednich i tylnych siedzeń, dywaniki podłogowe AMG oraz podświetlane listwy progowe AMG.

Nowe Klasy S Coupé i Cabriolet o wysokich osiągach będą świętować swój globalny debiut podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych (IAA) we Frankfurcie nad Menem, 12 września 2017 r.

Do Pobrania
Kontakt
photo:Aleksander Rzepecki
Aleksander Rzepecki
Product Communication Mercedes-Benz Cars
+48 22 312 72 22
/
+48 698 697 222
Udostępnij to wydanie
Udostępnij na: Twitter
Udostępnij na: Facebook
Udostępnij na: LinkedIn
Najnowsze wiadomości