21
października
2014
|
02:00
Europe/Warsaw

100 tys. egzemplarzy Klasy S w rok od debiutu

W ciągu zaledwie roku od chwili premiery Mercedes-Benz dostarczył na całym świecie ponad 100 tysięcy egzemplarzy Klasy S (seria 222). To rekord w historii modelu. Co więcej, nowa generacja Klasy S została wprowadzona do sprzedaży na wiodących rynkach – w Niemczech, Chinach i USA – w czasie zaledwie 12 tygodni.

„100 tys. sztuk Klasy S sprzedanych w ciągu zaledwie jednego roku w pełni dowodzi, że połączenie wysokiej jakości, wzorowej wydajności oraz innowacyjnej technologii zachwyca naszych klientów i spełnia ich najwyższe wymagania” – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. „Z końcem września wzbogaciliśmy naszą ofertę o dwa fascynujące i obiecujące modele w postaci nowej Klasy S Coupe oraz hybrydowej limuzyny S 500 PLUG-IN HYBRID”.

Od początku roku Mercedes-Benz sprzedał 75 391 egzemplarzy Klasy S, ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+105,8 proc.) i więcej niż w całym roku 2012 oraz 2013. Tylko we wrześniu model na świecie znalazł 9501 nabywców (+139,3 proc.). Również w Polsce najnowsza generacja Klasy S cieszy się rekordowym zainteresowaniem – od stycznia do lipca br. znalazła tu 315 nabywców.

Chiny i USA największymi rynkami zbytu

Przez dziesięciolecia Klasa S była regularnie najchętniej wybieraną luksusową limuzyną na świecie. Najwięcej egzemplarzy modelu trafia do klientów z Chin. Na Stany Zjednoczone przypada jedna czwarta sprzedaży, a na Niemcy – jedna dziesiąta. Analiza danych z poszczególnych krajów ujawnia, że najmłodsi nabywcy Klasy S pochodzą z Państwa Środka – średnio mają niewiele ponad 40 lat, o 15 lat mniej niż w Europie Zachodniej czy USA. Z uwagi na ich szczególne wymogi co do przestronności w tylnej części kabiny, Mercedes-Benz oferuje w Chinach wyłącznie odmianę z przedłużanym rozstawem osi. Około 35 proc. zamawianych tam egzemplarzy konfigurowanych jest z myślą o podróżowaniu z szoferem. Trzy czwarte dostarczanych aut ma na wyposażeniu pakiet multimedialny dla pasażerów tylnych siedzeń Rear Seat Entertainment System z dwoma pokaźnymi ekranami w oparciach przednich foteli. Z uwagi na specyficzne warunki panujące na chińskich ulicach – duże natężenie ruchu oraz ograniczone miejsca parkingowe – w autach na tamtejszy rynek projektanci ze Stuttgartu zmienili ustawienia systemu wspomagania parkowania PARKTRONIC. Wysoką popularnością, i to wśród klientów na całym świecie, cieszy się również pakiet AIR-BALANCE z rozpylaczem perfum oraz funkcja masażu, na którą decyduje się co czwarty nabywca.

Luksusowa limuzyna w sześciu wersjach

Nowa Klasa S będzie łącznie dostępna w sześciu odmianach. Poza wersją z krótkim i długim rozstawem osi wprowadzono już Klasę S Coupe; w drodze są trzy kolejne, ekskluzywne warianty modelu.

Z końcem września br. Mercedes-Benz zaprezentował hybrydową wersję S 500 PLUG-IN HYBRID z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka (plug-in). To trzecia hybryda w gamie Klasy S po S 400 HYBRID oraz S 300 BlueTEC HYBRID. Do 2017 roku producent ze Stuttgartu zamierza przedstawić 9 kolejnych pojazdów typu plug-in.


Za początek historii Klasy S można uznać debiut modelu 220 (typoszereg 180) w roku 1954. Do dzisiaj Mercedes-Benz sprzedał ponad 3,5 mln kolejnych pokoleń luksusowych limuzyn. Każda następna generacja Klasy S uchodzi za wzorzec motoryzacyjnej inżynierii – innowacji, bezpieczeństwa i komfortu.