15
czerwca
2012
|
02:00
Europe/Warsaw

45 lat AMG: rocznica, która rozpoczyna nową erę

A 45 AMG to prekursor najnowszej strategii "AMG Performance 50", przygotowanej z myślą o 50. urodzinach Mercedes-AMG GmbH. Firma z Affalterbach daje jasny sygnał co do swoich planów dynamicznego wzrostu, bazując na unikalnej gamie modeli. Ofensywa rozpoczyna się jeszcze tego lata wraz z prezentacją najnowszego GL 63 AMG oraz SLS AMG GT.

Światowa premiera A 45 AMG w pierwszym kwartale 2013 r.

Pod maską najmocniejszej Klasy A zagości turbodoładowany, czterocylindrowy silnik o pojemności 2 litrów. Opracowany specjalnie z myślą o A 45 AMG, generuje maksymalny moment obrotowy powyżej 400 Nm i ma ambicje, by zostać klasowym prymusem zarówno w dziedzinie osiągów, jak i zużycia paliwa.

- Naszym celem jest stworzenie najmocniejszego, a jednocześnie najbardziej wydajnego produkowanego seryjnie samochodu kompaktowego z silnikiem czterocylindrowym. Wraz z innymi sportowymi modelami kompaktowymi AMG, nowy model A 45 AMG będzie ucieleśnieniem strategii "AMG Performance 50" - mówi Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH.

Za transmisję siły napędowej do kół obu osi odpowiada zautomatyzowana,
siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa AMG SPEEDSHIFT DCT. Sportowe zawieszenie AMG z zaprojektowaną indywidualnie architekturą przedniej i tylnej osi oraz elektrohydrauliczny układ kierowniczy zapewniają wyśmienite prowadzenie, a nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwają wydajne hamulce AMG oraz trzystopniowy układ ESP® z trybem "SPORT".

Model A 45 AMG adresowany jest do nowej grupy klientów w wieku od 30 do 45 lat - młodszych od dotychczasowych nabywców AMG. Zawodowo spełnieni i niezależni, szukają oni samochodu kompaktowego z dużym ładunkiem dynamiki i indywidualizmu. Przystępna cena pozwoli A 45 AMG zdobyć także zupełnie nowe rynki. Auto zostanie oficjalnie zaprezentowane w I kwartale 2013 roku.

Za A 45 AMG podąży gama sportowych kompaktów AMG o zróżnicowanym charakterze. Mercedes-AMG już we wczesnym etapie był zaangażowany w konstruowanie przednio- i czteronapędowej platformy kompaktowych modeli. Najbardziej dynamiczne wersje nowej Klasy A - A 250 Sport oraz A 220 CDI Sport - już teraz korzystają z przedniej osi zaprojektowanej przez AMG, a także ze specjalnie zestrojonego zawieszenia oraz pięcioramiennych obręczy AMG w kolorze lśniącej czerni z oponami 235/40 R18.

Więcej modeli AMG z napędem na obie osie

Napęd na cztery koła będzie odgrywał w Mercedes-AMG większą rolę - i to nie tylko ze względu na rosnącą gamę SUV-ów i pojazdów terenowych. Obecnie firma oferuje cztery takie modele: ML 63 AMG, G 63 i 65 AMG oraz GL 63 AMG. Nową erę zapoczątkuje właśnie A 45 AMG, standardowo oferowany z napędem na obie osie.
 
Strategia konsekwentnego rozwoju: "AMG Performance 50"

Modele AMG cieszą się dużym popytem, szczególnie na trzech największych dla firmy rynkach, na których odnotowała ona w zeszłym roku wyjątkowe wzrosty. Sprzedaż w USA wzrosła o 7 proc., w Niemczech - o 15 proc., a w Chinach - niemal o 50 proc. Ostatnie miesiące przyniosły kolejne znaczące wzrosty – w rekordowym w historii firmy I kwartale br. sprzedaż wzrosła o 30 proc.

AMG zamierza kontynuować ofensywę po 2012 roku i wnieść istotny wkład w wyniki Mercedes-Benz Cars. Bazując na ambitnej strategii "AMG Performance 50", w najbliższych latach zaprezentuje kolejne sportowe modele.

- Zadecydowaliśmy o rozszerzeniu naszej gamy modeli z obecnych 22 do około 30 w przyszłości. W ciągu pięciu lat chcemy zwiększyć globalną sprzedaż z około 20 000 do 30 000 aut rocznie, zaznaczając naszą wiodącą pozycję w tym ekskluzywnym segmencie - podkreśla Ola Källenius. Poza nowym kompaktem i modelami SLS AMG GT oraz GL 63 AMG, w przyszłości jeszcze bardziej istotną rolę w gamie AMG odegra Klasa S. Aktualna oferta, złożona z modeli S 63 AMG i S 65 AMG oraz CL 63 AMG i CL 65 AMG, zostanie w najbliższych latach dodatkowo poszerzona.

By sprostać rosnącemu popytowi, AMG odpowiednio zwiększa także moce produkcyjne. W rezultacie nowy, dwulitrowy silnik AMG będzie produkowany w zakładach Mercedes-Benz MDC Power w Kölledzie. To tutaj powstają czterocylindrowe jednostki, zasilające modele Klasy A i B. Na potrzeby nowego motoru AMG powstanie specjalna linia montażowa. Oczywiście turbodoładowane jednostki produkowane będą zgodnie z filozofią AMG: "jeden człowiek, jeden silnik". Cechą charakterystyczną każdego silnika jest emblemat z podpisem odpowiedzialnego zań inżyniera.

350 placówek AMG Performance Center na 50-lecie Mercedes-AMG GmbH

Strategia "AMG Performance 50" zakłada również debiuty na nowych, dynamicznych rynkach. AMG dostrzega znaczny potencjał wzrostu w krajach takich jak Chiny, Rosja, Korea Południowa czy Brazylia. Główną rolę w realizacji strategii odgrywają centra AMG Performance Center; w 24 krajach globu otwarto od 2008 roku około 270 takich placówek. Plany firmy zakładają uruchomienie kolejnych 80 do 2017 roku. Przykładem strategii rozwoju w Chinach jest nowe AMG Performance Center Beijing Sanlitun, uruchomione 22 kwietnia 2012 roku, usytuowane w luksusowym centrum handlowym Sanlitun Village North w północnej części Pekinu. W przeciwieństwie do uruchamianych wcześniej placówek AMG, nowy obiekt nie jest zintegrowany z salonem sprzedaży Mercedes-Benz. Powstał on w ramach indywidualnej koncepcji, która kładzie jeszcze silniejszy nacisk na ekskluzywną naturę marki AMG.

Znakomita jakość obsługi klientów AMG

Kolejnym ważnym elementem strategii dynamicznego wzrostu "AMG Performance 50" jest rozszerzenie zakresu usług dla klientów AMG. Będą oni mogli odbierać auta bezpośrednio z centrali AMG. Po powitaniu przez osobistego asystenta w AMG Private Lounge, otwartym w 2011 roku, nabywców czeka zwiedzanie manufaktury i wizyta w AMG Performance Studio, gdzie na indywidualne zamówienie powstają niepowtarzalne egzemplarze AMG. Wizyta obejmuje także odwiedziny działu produkcji silników. To tam klienci mają unikalną okazję, by poznać inżynierów odpowiadających za ręczną produkcję serca ich samochodu, zgodnie z filozofią "jeden człowiek, jeden silnik".

"AMG Performance 50" pomoże ograniczyć zużycie paliwa

Jednym z celów nowej strategii jest redukcja zużycia paliwa floty modeli AMG.
- Na 50-lecie AMG chcemy, by średnia emisja dwutlenku węgla gamy naszych aut oscylowała w okolicy 200 g/km. Nowe, kompaktowe samochody oczywiście pomogą w realizacji tych planów, aczkolwiek zamierzamy również ograniczyć apetyt pozostałych aut. Liczne modele AMG już teraz są najlepsze w klasie, gdy idzie o zużycie paliwa, osiągi czy moc i moment obrotowy. Nasz sukces to zasługa najnowocześniejszej technologii - mówi Ola Källenius.

Wzorem do naśladowania jest w tej dziedzinie SLK 55 AMG. Jego ośmiocylindrowe serce korzysta z technologii stosowanej w Formule 1. Dzięki nowo opracowanemu systemowi odłączania cylindrów AMG Cylinder Management, to najbardziej wydajny silnik V8 na świecie. SLK 55 AMG zużywa średnio 8,4 l/100 km, o 30 proc. mniej od poprzednika, i emituje 195 gramów dwutlenku węgla na kilometr (NEDC). Ta sama technologia używana jest w widlastych „ósemkach” Mercedesa o mocy około 750 KM, stosowanych w Formule 1. Cztery cylindry zostają uśpione przez odcięcie wtrysku paliwa, gdy kierowca zmniejsza obciążenie silnika.

Pionierską rolę Mercedes-AMG w dziedzinie rozwoju inteligentnych koncepcji napędu odegra Mercedes-Benz SLS AMG E-CELL. Jego układ napędowy z bateriami litowo-jonowymi powstaje w kooperacji z ekspertami z Mercedes AMG High Performance Powertrains w Brixworth w Wielkiej Brytanii. Premiera SLS AMG E-CELL nastąpi jesienią, podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Później pierwszy w pełni elektryczny samochód supersportowy trafi do produkcji seryjnej. Model wyjedzie na drogi w 2013 roku.

Strategia projektowania "AMG Lightweight Performance"

Ambitne założenia strategii projektowania "AMG Lightweight Performance" dotyczą dalszego ograniczenia masy własnej samochodów. Mniej kilogramów to lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa. Mercedes-AMG będzie tu korzystać ze swoich ponad 10-letnich doświadczeń w stosowaniu włókna węglowego, zdobytych przy okazji udziału w sporcie motorowym oraz projektowaniu modeli SLR i AMG Black Series. Z włókna węglowego powstaje obecnie na przykład wał napędowy SLS AMG oraz struktura osłony przeciwwiatrowej w SLS AMG Roadster, a także zintegrowany z nadwoziem i połączony z aluminiową ramą przestrzenną monokok baterii w SLS AMG E-CELL. W przypadku SL 63 AMG i SL 65 AMG, po raz pierwszy włókno węglowe wykorzystano do produkcji tylnej klapy. Zupełna nowość to wykonany z tego samego materiału tylny panel z pałąkiem przeciwkapotażowym, dostępny jako ekskluzywna opcja AMG Performance Studio dla C 63 AMG Coupé AMG Black Series. Wyjątkowo odporne, atrakcyjne wizualnie komponenty z włókna węglowego stanowią integralną część nadwozia i pozwalają na ograniczenie masy pojazdu o 7 kilogramów w porównaniu do cywilnego egzemplarza z panelem stalowym.
 
Przyszłość silników V12 w rękach Mercedes-AMG

W przyszłości rozwój i produkcja wszystkich agregatów V12 dla Mercedes-Benz zostanie powierzony Mercedes-AMG. Będą one powstawać zgodnie z filozofią "jeden człowiek, jeden silnik". Obecnie w Affalterbach wytwarzane są jednostki V12 biturbo (M 279) o pojemności 6 litrów dla modeli: S 65 AMG, CL 65 AMG, SL 65 AMG oraz G 65 AMG.

Czynnik sukcesu: pakiet AMG Sports

Kolejnym elementem strategii rozwoju "AMG Performance 50" jest konsekwentne poszerzanie oferty pakiet AMG Sports. Dynamiczne dodatki zarezerwowane są dla wielu modeli Mercedes-Benz i obejmują elementy stylizacji, lekkie obręcze AMG oraz sportowe zawieszenia AMG. Obecnie już co czwarty Mercedes-Benz wyjeżdża z fabryki wyposażony w pakiet AMG Sports - w 2011 roku zamówiło go ponad 300 tysięcy klientów.
Już teraz możliwości AMG można zasmakować w przypadku modeli A 250 Sport i A 220 CDI Sport oraz specjalnych wariantów Klasy C - C 250 Sport oraz C 250 CDI Sport, opracowanych pod okiem specjalistów z Affalterbach. Poza walorami wizualnymi pakietu AMG Sports Plus, oba auta korzystają z szeregu rozwiązań technicznych AMG, zwiększających przyjemność z jazdy.

Akademia Jazdy AMG: droga do zwycięstwa

Intensywnych emocji dostarczają także zajęcia Akademii Jazdy AMG, odbywające się w ramach bogatego programu eventów, dostosowanych do zróżnicowanych wymagań klientów. Poza zimowymi sesjami w Laponii czy wyprawach EMOTION o profilu rozrywkowym, organizowane są także szkolenia na legendarnych torach wyścigowych, takich jak Nürburgring, Hockenheimring czy Zandvoort. Szczególną atrakcją jest program MASTERS, umożliwiający przejażdżkę SLS AMG GT3 - wyścigową wersją Gullwinga. Mieszkańcy Niemiec mogą przy okazji wyrobić sobie międzynarodową licencję DMSB (German Motorsport Federation).

Imprezom Akademii Jazdy AMG w Europie towarzyszy synergia radości z jazdy i świadomości ekologicznej. Ilość wydzielonego podczas zajęć dwutlenku węgla ustalana jest na podstawie tzw. "śladu węglowego" i może być zrekompensowana poprzez zaangażowanie w projekty ochrony klimatu. Eventy Akademii Jazdy AMG odbywają się obecnie w Niemczech, Polsce, Włoszech, Holandii, Austrii, Szwecji i Hiszpanii, jak również w USA, Chinach i Indiach. W oparciu o rosnące zainteresowanie klientów, Mercedes-AMG pracuje nad organizacją imprez w Australii, Japonii, Rosji czy Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Z roku na rok w zajęciach uczestniczy coraz więcej kierowców - w 2011 wzięło w nich udział ponad 7000 osób.

Motorsport inspiracją dla inżynierów AMG

Firma AMG została w 1967 roku założona przez Hansa Wernera Aufrechta i Erharda Melchera. Od samego początku odnosiła liczne sukcesy w sportach motorowych. Dzisiaj, tak samo jak dawniej, zaangażowanie na torze wciąż jest głównym źródłem inspiracji dla pracowników AMG. Obecnie w Affalterbach pracuje 1000 osób, a firma w 100 procentach należy do Daimler AG. Jej profesjonalizm wyraża się w pogoni za najwyższą precyzją i wydajnością. Pierwszy samochód opracowany niezależnie przez Mercedes-AMG - supersportowy SLS AMG, zaprezentowany w 2009 roku - to imponujący efekt pasji i doświadczenia ekipy z Affalterbach.

Tor był domem AMG przez dekady. Dość wspomnieć, że to najbardziej utytułowana marka w historii DTM, a SLS AMG GT3 jest najlepszym debiutantem 2011 roku z 26 zwycięstwami i pucharem europejskich mistrzostw FIA GT3 na koncie. Od 17 lat AMG pozostaje także oficjalnym partnerem Formuły 1 i wspiera bezpieczeństwo na torze, dostarczając od 1996 roku oficjalne samochody bezpieczeństwa i medyczne. Ponadto, od 2012 roku w barwach zespołu MERCEDES AMG PETRONAS w królowej sportów motorowych startują Nico Rosberg i Michael Schumacher.

Pierwsze porozumienie o współpracy w 1990 roku, integracja od 1999 roku
Następstwem umowy o współpracy pomiędzy Daimler-Benz AG oraz AMG, zawartej w 1990 roku, był pierwszy opracowany wspólnie model - C 36 AMG z 1993 roku. Stopniowa integracja firmy z grupą Daimlera rozpoczęła się w 1999 roku i zakończyła ostatecznie w 2005 roku. Dzisiaj zarząd Mercedes-AMG GmbH tworzy szef firmy, 43-letni Ola Källenius oraz 46-letni Tobias Moers.

Nieograniczony indywidualizm: AMG Performance Studio

Tym, którzy szukają czegoś specjalnego, Mercedes-AMG poleca wizytę w AMG Performance Studio. Tu urzeczywistnia się marzenia - studio zajmuje się projektowaniem i produkcją niepowtarzalnych egzemplarzy AMG, w tym niemal legendarnych modeli z serii Black Series.

22 modele AMG o mocy od 310 kW (422 KM) do 463 kW (630 KM)

Dzisiaj, 45 lat po narodzinach AMG, oferta firmy jest większa i bardziej zróżnicowana niż kiedykolwiek wcześniej. Szeroki wybór limuzyn, coupé, SUV-ów i roadsterów obejmuje aż 22 modele z silnikami o mocy od 310 kW (422 KM) do 463 kW (630 KM), w tym pierwszy samochód opracowany niezależnie  w Affalterbach - SLS AMG.

Każdy z modeli łączy najwyższej klasy dynamikę i wyrafinowaną technologię. Wyśmienite brzmienie silnika, ekskluzywne opakowanie i pierwszorzędna jakość wykonania również należą do wyposażenia standardowego. W skrócie, AMG to inżyniera i kunszt godne filozofii marki - filozofii "drogowego spełnienia".