Warszawa,
04
listopada
2022
|
13:54
Europe/Warsaw

„Best Global Brands 2022”: Mercedes-Benz pozostaje najcenniejszą luksusową marką motoryzacyjną na świecie, zwiększając swoją wartość o 10%

•         Już siódmy rok z rzędu Mercedes-Benz jako jedyna marka europejska i jedyna marka luksusowa z sektora motoryzacyjnego utrzymuje się w pierwszej dziesiątce rankingu stu najcenniejszych marek świata – „Best Global Brands”

•         W aktualnym rankingu renomowanej amerykańskiej firmy konsultingowej Interbrand marka spod znaku gwiazdy po raz kolejny – niezmiennie od 2018 r. – znalazła się na ósmym miejscu

•         W porównaniu z 2021 r. wartość marki wzrosła o 10%, do 56,103 mld dolarów amerykańskich (USD)

W ubiegłym roku Mercedes-Benz zwiększył wartość swojej kultowej marki o tej samej nazwie o 10% – wynika z badania Interbrand „Best Global Brands 2022”. Wynik ten podkreśla pomyślnie obrany kurs firmy na przyszłość, oparty na elektromobilności oraz oprogramowaniu. Mercedes-Benz zainicjował reorientację marki w 2021 r., wraz z wydzieleniem Daimler Truck oraz aktualizacją swojej strategii. Producent luksusowych aut ze Stuttgartu jeszcze bardziej koncentruje się na segmencie pojazdów luksusowych i chce konsekwentne wykorzystywać możliwości wzrostu oraz zyskowności. Naczelnym celem jest budowanie najbardziej pożądanych samochodów na świecie i zajmowanie wiodącej pozycji w dziedzinie napędów elektrycznych oraz samochodowego oprogramowania. Zgodnie z zapowiedziami z maja br. gama modeli zostanie przeorganizowana, tak aby osiągnąć strukturalnie wyższe pozycjonowanie marki. Związek pomiędzy luksusem a zrównoważonym rozwojem dodatkowo wzmacniają: strategiczna decyzja, aby do 2030 r. Mercedes-Benz stał się w pełni elektryczny w każdym segmencie wszędzie tam, gdzie pozwolą na to warunki rynkowe, a także ambicja, by do 2039 r. gama producenta osiągnęła neutralność pod względem emisji CO2.

„Utrzymanie ósmego miejsca Mercedes-Benz oraz dwucyfrowy wzrost wartości marki, do ponad 56 miliardów dolarów, stanowią potwierdzenie naszego strategicznego kursu. Chcemy zdefiniować zrównoważony luksus przyszłości, chcemy, aby nasi klienci byli jeszcze bardziej w centrum wszystkiego, co robimy, i żeby każdy punkt kontaktu z naszą marką oferował wyjątkowe doświadczenie. Jestem dumna, że praca całego naszego zespołu na rzecz naszej marki przynosi efekty i znajduje odzwierciedlenie w tym wspaniałym wyniku” – powiedziała Bettina Fetzer, wiceprezes Mercedes-Benz AG ds. komunikacji i marketingu.

Klient w centrum uwagi: unikalne doświadczenia marki z myślą o dotarciu do nowych grup docelowych

Oprócz portfolio produktów cały model biznesowy Mercedes-Benz będzie jeszcze konsekwentniej ukierunkowany na luksus. Komunikacja i sprzedaż coraz silniej skupiają się na potrzebach oraz pragnieniach klientów. Producent spod znaku trójramiennej gwiazdy przywiązuje szczególnie dużą wagę do dotarcia do swoich klientów i potencjalnych grup docelowych bezpośrednio w ich własnym otoczeniu. Równocześnie zabiega o to, aby zaistnieć tam w sposób wiarygodny i autentyczny – dzięki unikalnym, indywidualnie kreowanym doświadczeniom marki. W tym celu otwiera się na współpracę z osobistościami i markami z różnych branż, od technologii po modę, muzykę, film oraz sport. Takie współkreacje otwierają zupełnie nowe perspektywy, umożliwiając kontakt z grupami docelowymi, które wcześniej miały ograniczone powiązania z branżą motoryzacyjną. Kanały sprzedaży są konsekwentnie dostosowywane do rzeczywistych potrzeb klientów i uzupełniane o innowacyjne formaty oraz możliwości obecności marki zarówno w internecie, jak i poza nim. Za przykłady mogą tu posłużyć prywatne salony (ang. Private Lounge) Mercedesa-AMG oraz Klasy G, a także sklep Mercedes-AMG w Dubaju. W strategię producenta wpisuje się również Mercedes-Maybach Atelier, otwarte niedawno w Szanghaju.

„Best Global Brands” od 1999 r. skupia się na najlepszych markach świata

Amerykańska firma konsultingowa Interbrand bada i analizuje najcenniejsze marki na świecie od 1999 r. Lista 100 najlepszych z nich trafia do raportu „Best Global Brands”, który ocenia wszystkich kandydatów według trzech kryteriów: „Wyniki finansowe produktów lub usług marki”, „Rola marki w procesie podejmowania decyzji zakupowej” oraz „Siła marki w kontekście zabezpieczenia przyszłych zysków firmy”. Interbrand jako pierwsza firma opracowała metodę wyceny marek certyfikowaną zgodnie z ISO 10668. Ta międzynarodowa norma wyznacza standardy w zakresie wyceny i spełnia wymagania dotyczące precyzyjnej monetarnej klasyfikacji marki. Ranking Interbrand można znaleźć na stronie www.bestglobalbrands.com.