24
października
2011
|
02:00
Europe/Warsaw

ComfortClass nagrodzony w kategorii najbardziej ekonomiczny autokar

ComfortClass nagrodzony w kategorii najbardziej ekonomiczny autokar

·     S 415 GT-HD to teraz „Green Coach 2011“

·     Najlepsza efektywność paliwowa wśród autokarów dwuosiowych

Kortrijk/Ulm – Czasopisma fachowe „Omnibusrevue“ i „Busfahrer“ przyznały Setrze S 415 GT-HD ComfortClass nagrodę „Green Coach Award“. Autokar, który  przekonał jurorów przede wszystkim efektywnością paliwową , nosi obecnie tytuł „Green Coach 2011“.

Lothar Holder, członek zarządu ds. sprzedaży autobusów Setra w EvoBus GmbH, przyznał: „Z tej nagrody cieszę się szczególnie. Jest ona dowodem na to, że S 415 GT-HD, to autokar najbardziej opłacalny dla przedsiębiorstw autobusowych. W sumie sprzedaż ponad 5 500 egzemplarzy ComfortClass 400 mówi sama za siebie!“

Nagroda  „Green Coach Award“

Przed przyznaniem nagrody „Green Coach Awards“ oceniane są wyniki wszystkich testów za ostatnie dwa lata. Tym razem czasopisma fachowe “Omnibusrevue“ i „Busfahrer“ testowały łącznie siedem dwuosiowych autokarów. Na wszystkie załadowano ok. 18 t , czyli 100 kg przypadało na jedno miejsce siedzące. Zużycie paliwa testowanego pojazdu ustalono po pokonaniu wymagającego odcinka testowego w Szwajcarii Saksońskiej, długości około 600 km. Tę trasę redaktor testujący Sascha Böhnke pokonywał każdym z badanych autobusów sam. Wzór na efektywność paliwową uwzględniał dokładny ciężar testowanego autobusu.

Wśród testowanych dwuosiowych autokarów S 415 GT-HD uzyskał najlepszą efektywność paliwową, stając się „Green Coach 2011“. Nagroda przyznawana jest każdego roku na zmianę - autobusom miejskim i autokarom.


ComfortClass 400 jako „Final Edition“

Na Busworld w Kortrijk najbardziej ekonomiczny autokar S 415 GT-HD zajmuje centralne miejsce stoiska Setry - prezentowany jest tam jako ostatnia seria „Final Edition“ z ekskluzywnym wyposażeniem.

Final Edition autobusu Setra ComfortClass wyposażona jest w przyciemniane szyby boczne „Galaxsee“ i połyskujące listwy ze szczotkowanej stali szlachetnej. W autobusach Setra nawet drobne detale wywierają zawsze duże wrażenie. Kokpit autokaru ekskluzywny wygląd zawdzięcza okładzinom z klonu oczkowego, stopnie przedniego wejścia - podświetlonemu białym światłem logo Setra. Wygodzie podróżnych służy też 49 foteli typu „Voyage Plus“ z obciągniętymi skórą zagłówkami. Pokryte nadrukiem, również skórzane, środkowe partie oparcia, siedziska i zagłówków pasują do wyglądu zewnętrznego autobusu. Ekskluzywne siedzenia wyposażono seryjnie w regulowane, grubo wyściełane oparcia, funkcję regulacji bocznego przesuwu, podwójne uchwyty, składane podłokietniki od strony przejścia oraz podręczną kieszeń z siatki.

Tekst pod zdjęciem numer 10A287: Autobus testowy Setra S 415 GT-HD uzyskał tytuł „Green Coach 2011“

Tekst pod zdjęciem numer 11A1126: Anne Katrin Wieser (po prawej), redaktor naczelna czasopism Omnibusrevue i Busfahrer podczas targów Busworld w Kortrijk wręcza nagrodę „Green Coach 2011“ Lotharowi Holderowi (po lewej), członkowi zarządu ds. sprzedaży autobusów Setra w EvoBus GmbH.