Stuttgart/ São Bernardo do Campo,
20
października
2017
|
09:45
Europe/Warsaw

Daimler inwestuje blisko 600 milionów euro w branżę samochodów użytkowych w Brazylii.

  • Inwestycje w portfolio produktów, usługi cyfrowe i wydajne procesy produkcyjne
  • Martin Daum, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za działy Daimler Trucks i Daimler Buses: „Wierzymy w rynek pojazdów użytkowych w Brazylii i dalej inwestujemy w naszą obecność w tym regionie. Prawie połowa wszystkich pojazdów użytkowych na brazylijskich drogach ma ponad 20 lat. Te pojazdy należy wymienić. Jeśli rynek przyspiesza, my jesteśmy gotowi. Z blisko 600 milionami euro jesteśmy doskonale przygotowani na przyszłość.”
  • Stefan Buchner, szef Mercedes-Benz Trucks: „Rynek brazylijski jest wprawdzie jeszcze słaby, ale nasze produkty są mocne. W trudnych warunkach udało nam się zwiększyć udział w rynku. To pokazuje, że wiemy, czego potrzebują nasi klienci i mamy odpowiednie produkty – dla Brazylii, a w jeszcze większym zakresie także dla rynków eksportowych.”

Brazylijska spółka córka koncernu Daimler – Mercedes-Benz do Brasil – zainwestuje w kolejnych pięciu latach blisko 600 milionów euro w branżę pojazdów użytkowych. Największy producent pojazdów użytkowych w Ameryce Łacińskiej podkreśla tym samym swoje mocne zaangażowanie na brazylijskim rynku. Inwestycje obejmą zmodernizowanie palety pojazdów, usługi cyfrowe oraz dwie największe fabryki w São Bernardo do Campo i Juiz de Fora. Do 2022 roku obie powinny spełniać najwyższe standardy w zakresie produkcji i dzięki temu być jeszcze bardziej konkurencyjne. Od 2010 roku Daimler zainwestował w ten rynek około miliarda euro.

Martin Daum, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za działy Daimler Trucks i Daimler Buses: „Wierzymy w rynek pojazdów użytkowych w Brazylii i dalej inwestujemy w naszą obecność w tym regionie. Prawie połowa wszystkich pojazdów użytkowych na brazylijskich drogach ma ponad 20 lat. Te pojazdy należy wymienić. Jeśli rynek przyspiesza, my jesteśmy gotowi. Z blisko 600 milionami euro jesteśmy doskonale przygotowani na przyszłość.”

Daimler rozszerza swoją dominację w Brazylii.

Stefan Buchner, szef Mercedes-Benz Trucks: „Rynek brazylijski jest wprawdzie jeszcze słaby, ale nasze produkty są mocne. W trudnych warunkach udało nam się zwiększyć udział w rynku. To pokazuje, że wiemy, czego potrzebują nasi klienci i mamy odpowiednie produkty – dla Brazylii, a w jeszcze większym zakresie także dla rynków eksportowych.”

Mimo niezwykle trudnej sytuacji gospodarczej i spadków na rynkach pojazdów użytkowych w ubiegłych latach, Mercedes-Benz do Brasil udało się zwiększyć swoje udziały w segmencie samochodów ciężarowych i dostawczych. Według dostępnych obecnie, śródrocznych danych, Mercedes-Benz Trucks pozostaje nadal numerem 1 na najważniejszym rynku Ameryki Łacińskiej z udziałem w wysokości 29,4 procent (+0,7%; YtD 7/2017). Również Mercedes-Benz Vans zwiększył swój udział w segmencie dużych samochodów dostawczych do 32,9 procent (+7,0%; YtD 7/2017). Bezdyskusyjną pozycję lidera na rynku obronił Daimler Buses, osiągając udział na poziomie 49,1 procent (YtD 7/2017).

Mercedes-Benz do Brasil zwiększa eksport o 42 procent

Solidne produkty Mercedes-Benz z Brazylii cieszą się coraz większą popularnością za granicą. Mercedes-Benz do Brasil wyeksportował w tym roku już blisko 10 000 pojazdów. Oznacza to wzrost o 27 procent w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym (YtD 8/2017). Odczuwalnie zwiększył się zwłaszcza eksport samochodów ciężarowych. W porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym wyeksportowano 42 procent więcej ciężarówek – około 6000 egzemplarzy. O 15 procent, do 4300 sztuk, wzrósł również eksport podwozi autobusowych.

Produkty Mercedes-Benz z Brazylii są cenione przede wszystkim w sąsiednich krajach Ameryki Południowej. Popyt rośnie jednak także w krajach Środkowego Wschodu i Północnej Afryki. To regiony, które mają podobne do brazylijskich wymogi i warunki transportowe, a więc potrzebują solidnych pojazdów użytkowych do eksploatacji w częściowo niesprzyjających warunkach drogowych.