Pekin,
01
sierpnia
2018
|
16:00
Europe/Warsaw

Daimler pierwszym międzynarodowym producentem samochodów, który uzyskał zezwolenie na testy drogowe wysoce zautomatyzowanej jazdy w Pekinie

  • Kamień milowy w zakresie lokalnych działań badawczo-rozwojowych: po zakończeniu szeroko zakrojonych próbw zamkniętym ośrodku Daimler otrzymał zgodę na prowadzenie drogowych testów wysoko zautomatyzowanej jazdy (poziom 4) na obszarze badawczym w chińskiej stolicy

  • Hubertus Troska: „»Inspirowani Chinami, innowacyjni dla Chin« – naszym celem jest dostarczanie naszym klientom rozwiązań technicznych, produktów i usług dostosowanych do ich potrzeb”

  • Prof. Hans Georg Engel: „Nasze działania badawczo-rozwojowew Chinach – wspierane przez silnych lokalnych partnerów – przynoszą konkretne innowacje, które pozwalają osiągnąć nam zrównoważony rozwój, zarówno dzisiaj, jak i w przyszłości”

Daimler został pierwszym międzynarodowym producentem samochodów, który otrzymał zezwolenie na prowadzenie w Pekinie testów drogowych wysoce zautomatyzowanych pojazdów badawczych (poziom 4). To nowy kamień milowy w zakresie lokalnych działań badawczo-rozwojowych firmy w Chinach. Ruch w mieście to jednoz największych wyzwań na drodze do autonomicznej jazdy. Dzięki uzyskanej zgodzie pojazdy testowe Mercedes-Benz zaczną brać teraz udział w testach drogowych w realnych warunkach, na ulicach Pekinu – metropolii, gdzie ruch miejski jest wyjątkowo złożony. Pozwoli tow dalszym stopniu udoskonalić nowe rozwiązania techniczne.

Jako światowy pionier w projektowaniu techniki zautomatyzowanej jazdy, koncern Daimler uzyskał już licencje na próby drogowe pojazdów autonomicznych w Niemczech i USA. Równocześnie, współpracującz lokalnymi partnerami, nieprzerwanie dążył do rozwoju automatyzacji jazdyw Chinach w celu dostosowania swoich rozwiązań do tamtejszych warunków drogowych. Celem jest tu przede wszystkim systematyczna poprawa bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg. Aby uzyskać zezwolenie, samochody Mercedes-Benz wyposażone w dodatkowy osprzęt Baidu Apollo „zaliczyły” wcześniej szeroko zakrojone testy z zakresu inteligentnej mobilności w strefie National Pilot Zone (Pekin i Hebei). Brali w nich udział kierowcy testowi, którzy przeszli rygorystyczne szkolenie dotyczące zautomatyzowanej jazdy.

Hubertus Troska, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za rynek chiński: „Jazda autonomiczna to kluczowy filar naszej globalnej strategii CASE. Dziś ogłaszamy kolejny istotny krok w naszych działaniach na rzecz tworzenia innowacji w Chinach. Poprzez konsekwentne poszarzenie zakresu naszych lokalnych badań i rozwoju dążymy do dalszego rozwoju chińskiej branży motoryzacyjnej. »Inspirowani Chinami, innowacyjni dla Chin« - naszym celem jest dostarczanie naszym klientom rozwiązań technicznych, produktówi usług dostosowanych do ich potrzeb”.

Prof. Hans Georg Engel, szef działu badań i rozwoju Mercedes-Benzw Chinach: „Nasze działania badawczo-rozwojowe w Chinach – wspierane przez silnych lokalnych partnerów – przynoszą konkretne innowacje, które pozwalają osiągnąć nam zrównoważony rozwój. Zarówno dzisiaj, jaki w przyszłości. Szeroko zakrojone badania nad zautomatyzowaną jazdą zapewnią nam solidną bazę do opracowania kolejnych rozwiązań technicznych z zakresu zautomatyzowanej jazdy – rozwiązań, które pozwolą sprostać wyzwaniom stawianym przez unikalne środowisko ruchu w Chinach, tak aby nasze technologie i produkty mogły zapewnić klientom bezpieczeństwo i wygodę, jakich oczekują”.

Przez całą swoją długą historię swoich technicznych innowacji Daimler wyznaczał standardy w dziedzinie samochodowego bezpieczeństwa. Szczególne postępy na drodze do autonomicznej jazdy zapewniło wprowadzenie systemów wspomagających z rodziny Intelligent Drive.W rezultacie limuzyny Mercedes-Benz Klasy S oraz Klasy E oferują najnowocześniejsze funkcje jazdy częściowo autonomicznej. Przykład: nowy system DIGITAL LIGHT zwiększa bezpieczeństwo dzięki rozszerzeniu wizualnego wsparcia systemów wspomagających poprzez czujniki, które wykrywają innych użytkowników drogi i odpowiednio dostosowują dystrybucję światła we wszystkich sytuacjach.

Równocześnie Daimler intensyfikuje lokalnie prowadzone działania badawczo-rozwojowe w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy i bezpieczeństwa pojazdów, rozszerzając współpracę z lokalnymi partnerami. Wraz z firmą Baidu koncern angażuje się w badania nad bezpieczniejszymi rozwiązaniami z obszaru zautomatyzowanej jazdy dla Chin za pośrednictwem autonomicznej platformy napędowej typu open source o nazwie Apollo. Celem tych działań dogłębne zrozumienie szczególnych wymagań dotyczących zautomatyzowanej jazdyw Chinach i wytworzenie intuicji co do lokalnych trendów technicznych. Ponadto, dzięki wspólnemu centrum badawczego na rzecz zrównoważonego transportu, Daimler oraz znany chiński uniwersytet Tsinghua od 2012 r. wspierają projekty badawcze związane ze zrównoważonym transportemw specyficznym dla Chin środowisku drogowym. Przeprowadzone przez centrum badanie, skoncentrowane na zwiększeniu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu, pozwoliło na zbieranie danych dotyczących typowych sytuacji w ruchu drogowym (badanie oparte na wizualnym wykrywaniu zagrożeń dla użytkowników dróg – VRU) i stworzenie cyfrowych modeli proporcji ciał mieszkańców Wschodniej Azji na potrzeby symulacji w testach zderzeniowych.

Informacje o centrum badań i rozwoju Mercedes-Benz w Chinach (Mercedes-Benz Research and Development China Center)

Oddział badawczo-rozwojowy Mercedes-Benz w Chinach kształtuje mobilność, a jednocześnie rozwija produkty i usługi celem jak najlepszego dopasowania ich do potrzeb lokalnych konsumentów. Lokalne działania badawczo-rozwojowe Daimlera rozpoczęły się w 2005 r., wrazz opracowaniem pierwszej lokalnej Klasy E, a w 2014 r. otwarto centrum badań i rozwoju Mercedes-Benz (Mercedes-Benz Research and Development China Center) w Pekinie. Jego działalność pozwala firmie skutecznie uczyć się potrzeb oraz gustów chińskich klientów. Obecnie liczba zatrudnionych tam projektantów i inżynierów jest prawie trzykrotnie większa niż w 2014 r. Daimler nadal będzie inwestować w lokalne badania i rozwój, umożliwiając firmie akcentowanie tematów strategii CASE oraz dopasowanie ich do wymagań rynku Państwa Środka.