Stuttgart, Niemcy / Columbus (stan Indiana), USA,
01
marca
2021
|
11:00
Europe/Warsaw

Daimler Truck AG i Cummins Inc. planują nawiązanie globalnej współpracy w zakresie silników średniej pojemności do pojazdów użytkowych

Podsumowanie
  • Podpisano list intencyjny o globalnym partnerstwie strategicznym w dziedzinie silników średniej pojemności; dalsze etapy współpracy są na razie przedmiotem analiz.
  • Zabezpieczenie przyszłości dla produkcji silników w fabryce koncernu Daimler w Mannheim; spółka Cummins Inc. uruchomi na terenie zakładu Mercedes-Benz produkcję silników i w drugiej połowie dekady rozpocznie tu wytwarzanie silników średniej pojemności, spełniających normę emisji spalin Euro VII – z przeznaczeniem do pojazdów użytkowych Daimler Trucks & Buses oraz dla innych klientów.
  • Również w innych krajach na całym świecie silniki średniej pojemności do pojazdów Daimler Trucks & Buses będą w przyszłości dostarczane przez Cummins Inc.
  • Spółka Daimler Truck AG skupia wysiłki na konstruowaniu bezemisyjnych technologii napędowych oraz na doskonaleniu ciężkiego układu przeniesienia napędu.

Spółka Daimler Truck AG i amerykański producent silników, firma Cummins Inc. (NYSE: CMI) ogłosiły podpisanie wspólnego listu intencyjnego (memorandum of understanding). Treścią dokumentu jest globalne partnerstwo strategiczne w zakresie silników średniej pojemności. Rozważane są także dalsze kroki, zacieśniające kooperację.

W ramach planowanego partnerstwa strategicznego Cummins chce zainwestować w doskonalenie bazowych silników średniej pojemności,a także w ich globalną produkcję i dostarczanie na rzecz Daimler Trucks & Buses od drugiej połowy bieżącej dekady.

Martin Daum, prezes zarządu w Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG: „List intencyjny, który podpisały Daimler Truck AG i Cummins, zabezpiecza przyszłość fabryce silników w Mannheim i zarazem wzmacnia naszą konkurencyjność. Decydując się na wdrożenie normy Euro VII, musielibyśmy zainwestować spore środki w udoskonalenie naszych napędów średniej pojemnoś. Obecnie koncentrujemy te środki na technologiach, które w toku ogólnej transformacji naszego przemysłu będą miały decydujące znaczenie dla naszego długofalowego sukcesu biznesowego”.

„Z przyjemnością ogłaszamy nawiązanie ważnego strategicznego partnerstwa z Daimler Truck, w rezultacie którego będziemy dostarczali systemy napędowe średniej pojemności dla Daimler Trucks & Buses na globalnych rynkach”, powiedział Tom Linebarger, chairman i CEO w Cummins Inc. „Współpraca ta stanowi dla obu przedsiębiorstw świetną szansę na polepszenie swojej konkurencyjności, wdrożenie globalnych innowacji, poszerzenie oferty dla klientów, a także zmniejszenie emisji zanieczyszczeń. Cieszy nas perspektywa tej współpracy, gdyż pozwoli ona obu naszym przedsiębiorstwom rozwinąć swój potencjał rozwojowy. Jako renomowany, niezależny globalny dostawca tak zwanych power solutions, firma Cummins stara się zaproponować właściwe rozwiązanie każdemu klientowi na świecie, dając do wyboru szeroką paletę zaawansowanych technologii napędowych – wysokoprężnych, gazowych, całkowicie elektrycznych, wodorowych i innych”.

Produkcja silników Cummins średniej pojemności w fabryce koncernu Daimler w Mannheim

Firma Cummins Inc. zamierza uruchomić na terenie zakładu Mercedes-Benz w Mannheim produkcję silników średniej pojemności, spełniających normę emisji spalin Euro VII. Produkcja ta ma ruszyć w drugiej połowie dekady, przy czym Cummins chce dostarczać napędy na rzecz zarówno Mercedes-Benz, jak i innych odbiorców biznesowych. Innymi słowy, napędy te – podobnie jak inne produkty Cumminsa – mogą znaleźć zastosowanie również w pojazdach użytkowych innych marek. Wynikające stąd tzw. korzyści skali pozwolą na ekonomiczne wytwarzanie typoszeregu silników również w dalszej przyszłości. Dzięki nowemu strategicznemu partnerstwu, Daimler Truck AG i Cummins na długi czas zapewnią w zakładzie mannheimskim wiele miejsc pracy. Aktualna obecność handlowa Cumminsa i jego rozwinięta sieć produkcyjno-dostawcza we wszystkich innych regionach przysłuży się dalszym markom należącym do Daimler Trucks, m. in. markom Daimler Trucks North America.

„Podpisany list intencyjny stwarza zakładowi w Mannheim obiecujące widoki, gdyż silniki średniej pojemności będą tu wytwarzane również w dalszej przyszłości. Jest to dla Mannheim dobra wiadomość”, stwierdził Martin Daum. „Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że nastąpią tu zmiany. W najbliższych latach będziemy wdrażali tę transformację wspólnie z radą zakładową, wypracowując takie rozwiązania, które uwzględnią interes klientów, pracowników i przedsiębiorstwa.”

Alternatywne technologie napędowe oraz silniki klasy ciężkiej do pojazdów użytkowych

Daimler Truck AG zamierza w przyszłości skupić się na doskonaleniu alternatywnych technologii napędowych oraz komponentów ciężkiego układu przeniesienia napędu w pojazdach użytkowych. Dlatego koncern zaprzestaje inwestowania w rozwój własnej generacji silników medium duty (MDEG), która znajduje zastosowanie w samochodach ciężarowych klasy lekkiej i średniej, w autobusach miejskich i dalekobieżnych, a także w pojazdach innych producentów. Daimler Truck AG po uruchomieniu produkcji Cummins będzie sukcesywnie wygaszać swoją produkcję MDEG. Najbliższy krok to uzgodnienie konkretnych planów w zakresie produkcji średniej pojemności silników do pojazdów użytkowych. Rozważona zostanie możliwość szerszej globalnej współpracy strategicznej – opartej na synergii w dziedzinie komponentów do układów przeniesienia napędu i do systemów silnikowych.

W ofercie Daimler Truck AG pozostanie generacja silników heavy duty (HDEP) do ciężkich pojazdów Daimler Trucks & Buses. Napędy te będą nadal produkowane w ramach globalnej sieci, opartej na zakładach w Mannheim i Detroit – z przeznaczeniem do wysokotonażowych samochodów ciężarowych i autobusów, a także do pojazdów innych producentów.

O fabryce Mercedes-Benz w Mannheim

Markę Mercedes-Benz łączy z niemieckim miastem Mannheim bardzo szczególna historia. To tutaj 29 stycznia 1886 r. inżynier Carl Benz wynalazł pierwszy samochód świata, zastrzeżony patentem nr 37435 – „Patentowy wóz motorowy” Benza. W roku 1908, w dzielnicy Mannheim-Waldhof na Luzenbergu powstał funkcjonujący do dziś zakład produkcyjny Mercedes-Benz. Ponad 4800 pracowników produkuje w nim silniki i przynależne komponenty dla wszystkich segmentów pojazdów użytkowych Daimler na całym świecie. Fabryczna odlewnia jest jednym z wiodących na świecie producentów odlewów żeliwnych do pojazdów. Ponadto w tzw. „Europejskim centrum produkcji silników regenerowanych” poddaje się regeneracji silniki do pojazdów użytkowych i samochodów osobowych. Natomiast „Centrum kompetencyjne ds. bezemisyjnej mobilności” (KEM) od ponad 25 lat wspiera prace nad przyszłościowymi napędami dla pojazdów ze wszystkich segmentów, od etapu prototypowego do produkcji seryjnej. Równie ważne dla mannheimskiej lokalizacji jest pozyskiwanie i kształcenie młodych kadr; młodzież kształci się tu już od ponad 100 lat – swoje wykształcenie zdobyło w Mannheim łącznie ponad 11 tysięcy młodych ludzi.

Informacje o Cummins Inc.

Firma Cummins Inc. jest światowym liderem w dziedzinie techniki napędowej i składa się z uzupełniających się wzajemnie obszarów działalności, obejmujących projektowanie, produkcję, sprzedaż i serwis szerokiej gamy rozwiązań napędowych. Asortyment produktów firmy obejmuje napędy wysokoprężne, na gaz ziemny, elektryczne i hybrydowe, a także związane z nimi komponenty, takie jak filtry, układy oczyszczania spalin, turbosprężarki, układy paliwowe, systemy sterowania, systemy oczyszczania powietrza, zautomatyzowane skrzynie biegów, systemy wytwarzania energii elektrycznej, akumulatory, systemy zasilania w energię elektryczną, produkty do wytwarzania wodoru i ogniwa paliwowe. Firma Cummins, z główną siedzibą w Columbus w stanie Indiana (USA), powstała w 1919 roku i zatrudnia ok. 57 825 pracowników, angażujących się w zwiększanie światowego dobrobytu. Realizacji tego celu służą trzy globalne priorytety odpowiedzialności korporacyjnej, mające kluczowe znaczenie dla zdrowych społeczności: edukacja, ochrona środowiska i równość szans. Cummins obsługuje swoich klientów za pośrednictwem Internetu, poprzez sieć własnych i niezależnych punktów handlowych oraz tysięcy dealerów na całym świecie. W roku 2020 przedsiębiorstwo osiągnęło przychody w wysokości około 1,8 mld USD przy obrotach na poziomie 19,8 mld USD. Na stronie internetowej https://www.cummins.com/always-on można znaleźć komunikaty prasowe i inne informacje – by przekonać się, w jaki sposób Cummins napędza świat, który jest zawsze w ruchu.