09
marca
2015
|
01:00
Europe/Warsaw

Dostawcze Mercedesy - mistrzowie niskich cen

Dostawcze modele Mercedesa – Citan, Vito i Sprinter – przodują nie tylko pod względem najniższego zużycia paliwa i niskich kosztów eksploatacji. Każdy z nich jest teraz dostępny w szczególnie atrakcyjnie wycenionej wersji Sticker. Dla przykładu, ceny Vito Sticker rozpoczynają się już od 67 800 zł netto.


Użytkowe Mercedesy znane są ze swojej oszczędności. Rekordowy pod tym względem Citan w zawodach Grand Prix Van Economy uzyskał zużycie paliwa 2,6 l oleju napędowego na 100 km – i nie był to wynik odosobniony, ponieważ kolejne egzemplarze w rajdzie zanotowały wyniki 2,8 l/100 km.

Aerodynamiczny design, nowoczesne silniki i przekładnie oraz zwiększające wydajność elementy wyposażenia sprawiają, że również Vito i Sprinter wyróżniają się niskim zużyciem paliwa, porównywalnym ze znacznie mniejszymi autami osobowymi. Dla przykładu, średnie zapotrzebowanie na olej napędowy ciężarowego Vito 116 CDI BlueEfficiency wynosi zaledwie 5,7 l/100 km – to wynik niemający sobie równych w segmencie. Najbardziej ekonomiczna wersja Sprintera w cyklu pomiarowym zużywa średnio 6,3 l/100 km, ale uczestnicy Grand Prix Van Economy za kierownicą wersji 213 CDI bez trudu uzyskiwali wyniki około 5 l/100 km.

Słowo „ekonomiczny” odnosi się jednak nie tylko do wizyt na stacji paliw. Przykładowo, w przypadku nowego Vito – bez względu na wariant silnikowy – interwały serwisowe sięgają 40 tys. km lub 2 lat. Jeszcze rzadziej, bo nawet co 60 tys. km, musi stawiać się na przeglądach Sprinter ze standardowym systemem kalkulacji przeglądów ASSYST.

Teraz dostawcze Mercedesy są wyjątkowo przystępne również w zakupie – w salonach Mercedes-Benz można już zamawiać modele Citan, Vito i Sprinter w przystępnie wycenionych wersjach Sticker. Ceny Citana Sticker 108 CDI startują już od 47 800 zł. Do jego napędu służy 1,5-litrowy turbodiesel mocy 75 KM i 180 Nm maksymalnego momentu obrotowego, osiąganego w szerokim zakresie obrotów – od 1750 do 2500 obr./min. Ten miejski samochód dostawczy Mercedesa może pochwalić się przestrzenią ładunkową o objętości nawet 3,1 m3 i ładownością do 745 kg.

Większe Vito Sticker 109 CDI kosztuje od 67 800 zł. Model jest napędzany 1,6-litrowym turbodieslem o mocy 88 KM, połączonym z 6-biegową przekładnią manualną ECO Gear. Jednostka generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 230 Nm, dostępny w przedziale 1500-2000 obr./min. Przestrzeń ładunkowa Vito Sticker ma objętość nawet 5,5 m3, a jego ładowność na życzenie można zwiększyć z 954 do 1314 kg.

Flagowy Sprinter Sticker 210 CDI, wyceniony na 77 800 zł, dysponuje wysokoprężną jednostką o pojemności 2,1 litra, mocy 95 KM i 250 Nm maksymalnego moment obrotowego, osiąganego w zakresie 1400-2400 obr./min. I tu standardem jest 6-stopniowa skrzynia manualna ECO Gear. Zależnie od rodzaju nadwozia, Sprinter może przewieźć ładunek o masie sięgającej 970 kg i objętości nawet 9 m3.

Każdy z modeli jest dostępny z elementami wyposażenia dostępnymi dotychczas wyłącznie w autach osobowych wyższych klas, a ich nabywcy mają wszechstronne możliwości dopasowania samochodu do swoich potrzeb. Już bazowe wersje oferują jednak typową dla Mercedesów ergonomię, komfort i bezpieczeństwo. Dla przykładu, standardowe wyposażenie Vito Sticker obejmuje m.in. dwie poduszki powietrzne oraz nowoczesne systemy wspomagające, takie jak asystenci bocznego wiatru, monitorowania zmęczenia kierowcy oraz ruszania na wzniesieniu.

Kontakt:

Aleksander Rzepecki Tel. +22 / 312 72 23
aleksander.rzepecki@daimler.com