26
kwietnia
2013
|
02:00
Europe/Warsaw

Drużyna A - gotowa na sukces od 2011 roku dzięki zgodności z Euro VI

Actros, Antos i Arocs formują Drużynę A Mercedes-Benz Trucks - drużynę pojazdów wagi ciężkiej, której pełna sukcesów kariera wystartowała w 2011 roku. Trzy ciężarówki spod znaku gwiazdy zostały konsekwentnie zaprojektowane, aby sprostać wymagającym standardom Euro VI. Realizacja tej normy w pojazdach Drużyny A zmniejszy emisję cząstek stałych i tlenków azotu o ponad 90 proc.

Mercedes-Benz Trucks wykorzystał przejście na normę Euro VI, by kompleksowo zmodernizować swoją gamę modelową. Każdy detal poddano szczegółowej weryfikacji - nie tylko w celu optymalizacji zespołu napędowego, ale całej konstrukcji pojazdów.

- Nie tylko rozwiązaliśmy tę kwestię wcześniej od innych. Przeszkodę potraktowaliśmy jako szansę - mówi Stefan Buchner, szef Mercedes-Benz Trucks. - W efekcie nasze nowe ciężarówki są bardziej przyjazne środowisku, bardziej wydajne i bardziej ekonomiczne od poprzedników.

Actros, Antos i Arocs to specjaliści w swoich segmentach

Z przejściem na normę Euro VI łączy się prezentacja nowej gamy ciężkich pojazdów Mercedes-Benz Trucks. Nowe modele ściśle dopasowano do odpowiednich zastosowań. W rezultacie klienci mogą jeszcze łatwiej wybrać samochód, który precyzyjnie spełni ich oczekiwania. Actros został zaprojektowany z myślą o transporcie dalekobieżnym, Antos doskonale sprawdza się w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, a Arocs jest stworzony do wymagających prac na placach budowy.

Tym samym Mercedes-Benz Trucks jest pierwszym producentem oferującym kompletną gamę ciężkich pojazdów spełniających normę Euro VI. Co więcej, pełną zgodność osiągnięto na 9 miesięcy przed wejściem nowego standardu emisji spalin w życie. I chociaż ciężarówki zostały wyposażone w związane z Euro VI podzespoły, zużywają do 5 proc. mniej paliwa od poprzedników. Ich całkowite koszty eksploatacji są dodatkowo zoptymalizowane dzięki wydłużeniu okresów międzyprzeglądowych i wyjątkowo długiej żywotności silników, skrzyń biegów oraz sprzęgieł.

Arocs trafi na rynek w połowie 2013 roku

Najnowszy członek "Drużyny A" to Mercedes-Benz Arocs, który będzie stopniowo wprowadzany na europejskie rynki od połowy 2013 roku. Międzynarodowi dziennikarze testują obecnie nowy model w ekstremalnych warunkach na terenie 65-hektarowego kamieniołomu niedaleko Wuppertal w Niemczech.

Specjalista w sektorze budowlanym trafi na rynek w bezprecedensowej liczbie wersji: klienci będą mieli do wyboru 15 wersji różnych ciągników, 18 wersji podwozi pod zabudowy, 17 wersji podwozi wywrotek i 10 wersji podwozi betonomieszarek. Dodatkowo, oferta obejmie pięć kombinacji osi, opcjonalny stały lub dołączany napęd na wszystkie koła, a także zupełnie nowy, dołączany hydrostatyczny napęd kół osi przedniej. Przyjazne środowisku jednostki BlueTec 6 będą dostępne w 16 wersjach mocy, od 175 kW (238 KM) do 460 kW (625 KM).

Mercedes-Benz liderem w europejskim segmencie ciężarówek wagi ciężkiej z 23-proc. udziałem w rynku

Nabywcy pojazdów z sektora budowlanego zdążyli już wyrazić ogromne zainteresowanie nowym Arocsem podczas premiery ciężarówki w Monachium w styczniu 2013 roku. - Arocs podąża śladem znakomicie przyjętego na rynku Actorsa - mówi Buchner. - Pomimo kryzysu zadłużenia dalej zwiększamy naszą przewagę w Europie, a w Niemczech zdecydowanie wzmacniamy pozycję lidera.

- W 2012 roku w europejskim segmencie ciężarówek wagi ciężkiej osiągnęliśmy 23-proc. udział w rynku, dystansując konkurencję. Z udziałem w rynku na poziomie 19,4 proc. jesteśmy również liderem w szczególnie konkurencyjnym segmencie ciągników.

Również w Polsce samochody ciężarowe Mercedes-Benz odniosły w zeszłym roku duży sukces. Udział w rynku pojazdów o masie powyżej 6 ton wzrósł do 16,9%, dzięki czemu firma stała się trzecim największym dostawcą takich samochodów. Jeszcze lepszą, drugą pozycję, Mercedes-Benz zdobył w segmencie ciągników siodłowych.

U podstaw tego sukcesu leży przede wszystkim wczesne wprowadzenie ekologicznych i ekonomicznych pojazdów z technologią Euro VI. Obecnie około połowa europejskich klientów zamawia Actrosa i Antosa z jednostkami BlueTec 6, a w Niemczech ich liczba sięga nawet 75 proc. "Drużyna A" to istotny element globalnej strategii podzespołów i platform Daimler Trucks - wszystkie trzy modele powstały na tej samej platformie. Nowe ciężarówki Mercedes-Benz korzystają ze światowych zasobów technologicznych, bardziej efektywnych działań produkcyjnych oraz niższych kosztów rozwoju, wytwarzania i inwestycji. W rezultacie Daimler może korzystać z synergii i efektu skali.