Stuttgart/Flensburg,
01
lipca
2021
|
11:54
Europe/Warsaw

Dwa żywioły luksusowego stylu życia Mercedes-Maybach oraz jachtowy świat Robbe & Berking

Mercedes-Maybach na nowo definiuje pojęcie luksusu w dzisiejszym świecie. Techniczne zaawansowanie, maksymalny komfort, klarowna estetyka i dbałość o szczegóły tworzą świat dla wymagających klientów, którzy postrzegają własny samochód nie tylko jako produkt, ale jako wyraz indywidualnego stylu życia. To nie moment uchwycony w czasie, lecz raczej kosmos osobowości i przedmiotów, którymi otaczają się koneserzy, zaspokajając swoje zamiłowanie do jakości i charakteru. Ekskluzywne akcesoria oraz lifestyle’owe produkty MAYBACH Icons of Luxury (z ang. ikony luksusu) skutecznie przenoszą fascynację marką Mercedes-Maybach poza świat motoryzacji i zaspokajają pragnienie indywidualności. Ci, którzy pragną czegoś wyjątkowego, jak w domu czują się również dzięki Robbe & Berking. Firma z Flensburga od prawie 150 lat zajmuje się rzemieślniczą produkcją zastaw stołowych z czystego srebra, a od 2008 r. trudni się także renowacją i przebudową unikalnych drewnianych jachtów żaglowych we własnej stoczni.

Gdy silnik jest umieszczany w nadwoziu pojazdu i je na swój sposób „ożywia”, nazywane jest to małżeństwem. W świecie statków podobnym wydarzeniem jest moment wodowania. Jachty żaglowe i luksusowe samochody mają więc ze sobą o wiele więcej wspólnego, niż mogłoby się początkowo wydawać. Ich tworzenie to wytrawne połączenie kunsztu, dbałości o dobór najlepszych materiałów, technicznego know-how oraz czasochłonnej pracy. A przede wszystkim pasji.

Podczas ekskluzywnej sesji zdjęciowej w stoczni Robbe & Berking Classics te podobieństwa zostały w imponujący sposób udokumentowane. Fotografie ukazują precyzyjne wzornictwo tych eleganckich pojazdów oraz zgodność ich barw – a przy okazji wyrażają tęsknotę za podróżami, wolnością, ekskluzywnością, indywidualnym stylem życia i pragnieniem przekraczania granic.

Jeśli istnieje jeden termin, który podsumowuje to, co łączy Maybacha oraz Robbe & Berking, z pewnością jest to „wyrafinowanie”. Od początku swojego istnienia obie manufaktury są synonimem innowacji oraz najwyższych standardów jakości „handmade in Germany” – w połączeniu z maksymalnym stopniem indywidualizacji. Nadrzędny cel: nieustająco przekraczać oczekiwania swoich klientów. W przypadku Robbe & Berking to ponad 50% z 200 największych prywatnych luksusowych jachtów na świecie, a także kluczowe osobistości ze świata międzynarodowej gastronomii. Wśród wielbicieli obu producentów nie brakuje też kolekcjonerów, którzy ignorują przemijające mody i niezaspokojony konsumpcjonizm, czerpiąc przyjemność z ponadczasowej elegancji.

„Są rzeczy, które trzeba zobaczyć i których trzeba doświadczyć. Należy do nich duch Robbe & Berking – a także Maybacha. Duże i małe arcydzieła obu firm należą do najlepszych w swoim rodzaju. W obu firmach pracują mistrzowie swojego rzemiosła, którzy uwielbiają tworzyć zindywidualizowane produkty o ponadczasowej elegancji, ze specjalnie wyselekcjonowanych, szlachetnych materiałów. Na takim poziomie perfekcji, który budzi emocje wśród kolekcjonerów i klientów na całym świecie” – powiedział Oliver Berking, dyrektor zarządzający Robbe & Berking Silbermanufaktur seit 1874 GmbH & Co KG.

Entuzjaści żeglarstwa do tych wyjątkowych dzieł z pewnością zaliczają Nini Anker. Klasyczny 12-metrowy jacht był ostatnim projektem legendarnego norweskiego projektanta Johana Ankera – pochodzi z 1939 r. Robbe & Berking Classics odbudował to dzieło sztuki zgodnie z pierwotnymi planami i kilkadziesiąt lat później udostępnił elegancki, szybki jacht światu żeglarstwa .

Podobnie jak Nini Anker, formę definiowania luksusu reprezentuje nowy Mercedes-Maybach Klasy S. To elegancka limuzyna, którą charakteryzują wyważone proporcje, wiele ekskluzywnych detali oraz najwyższy komfort podróżujących. Ci, którzy przywiązują największą wagę do niezależności, wybiorą luksusowego SUV-a Mercedes-Maybach GLS.

„Mercedes-Maybach ucieleśnia wyrafinowany luksus – to zasługa unikalnego połączenia pasji i wykwintnego kunsztu z najnowocześniejszą techniką. Nasza marka oferuje kompletne luksusowe doświadczenie: takie, które celebruje kreatywność i dzięki fascynującym możliwościom indywidualizacji, ekskluzywnym materiałom oraz ponadczasowej elegancji wykracza poza sam produkt. Mercedes-Maybach GLS pokazuje nasze aspiracje i zdecydowanie wzbogaca segment luksusowych SUV-ów, a zupełnie nowy Mercedes-Maybach Klasy S reprezentuje nasz niepowtarzalny styl wśród najbardziej luksusowych limuzyn” – mówi Michael Knoeller, szef Mercedes-AMG GmbH ds. marketingu i sprzedaży w Mercedes-Benz AG.

W swoich wnętrzach oba modele Mercedes-Maybach oferują wiele funkcji pozwalających na beztroskie podróżowanie, nawet na długich trasach. Prawdziwi koneserzy marki do standardowych udogodnień, takich jak klimatyzowane i podgrzewane fotele z wysokiej jakości skóry, intuicyjne kameralne oświetlenie czy rozrywka za pośrednictwem innowacyjnego systemu multimedialnego MBUX, dobiorą kolejne indywidualne akcesoria.

Jednym z przykładów jest tylna chłodziarka na napoje i przekąski, którą uzupełniają dwa kieliszki do szampana wyprodukowane przez Robbe & Berking Silbermanufaktur specjalnie dla Mercedesa-Maybacha. Eleganckie wzornictwo samochodów Mercedes-Maybach uzupełniają dodatkowe produkty Robbe & Berking: posrebrzane szklanki do wody, drinków i whisky mają nie tylko piękną formę – wysoka przewodność temperaturowa srebra sprawia, że szybko przyjmują temperaturę napoju, co pozwala natychmiast poczuć przyjemny chłód i świeżość. Komplet naczyń można ustawić na wózku barowym Robbe & Berking, który swój niezwykły design zawdzięcza ciemnemu drewnu termojesionowemu (jesion poddany specyficznej obróbce termicznej) i zaangażowaniu konstruktorów łodzi z Robbe & Berking Classics.

Odpowiednią rozrywkę na pokładzie modeli Mercedes-Maybach zapewnia system multimedialny z dwoma tylnymi ekranami, z których każdy może osobno wyświetlać żądane treści. Wyświetlacze uzupełniają bezprzewodowe słuchawki Mercedes-Benz. Niezależnie od tego, czy chodzi o muzykę, podkasty, audiobooki czy filmy, dzięki technologii aktywnej redukcji szumów (ANC – Active Noise Cancellation) niwelują one niepożądane szumy tła i pozwalają cieszyć się niczym niezakłóconą przyjemnością słuchania. Efekt 3D pozwala odtwarzać bogaty i przestrzenny dźwięk, który skutecznie wydobywa z muzyki akustyczne niuanse, a zintegrowany mikrofon umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych. Miękkie, ergonomiczne nakładki ze sztucznej skóry oraz wyściełany pałąk łączą się z elegancką, sportową stylizacją słuchawek, z czarnym, lśniącym wykończeniem oraz chromowanymi akcentami.

Świat samochodów uzupełnia MAYBACH Icons of Luxury – gama wysokiej jakości luksusowych akcesoriów, która obejmuje m.in. okulary przeciwsłoneczne MAYBACH Eyewear THE KING z ręcznie wykonanymi zausznikami ze szlachetnego drewna lub naturalnego rogu, a także kunsztownie zaprojektowane okulary korekcyjne THE ARTIST III bez oprawek. W ofercie znajduje się również stylowa torba na dokumenty MAYBACH THE ADVISER I, wykonana z miękkiej skóry bydlęcej w sportowym, a zarazem eleganckim niebieskim kolorze. Jej przemyślana koncepcja, z przednią komorą zapinaną na zamek i dwiema dzielonymi komorami głównymi, zapewnia łatwy dostęp i pozwala utrzymać odpowiedni porządek, a ekskluzywny charakter podkreśla metalowy emblemat z dyskretnym logo Maybacha. Torba biznesowa MAYBACH THE SCOPE I oraz torba weekendowa MAYBACH THE VENTURE I to idealny duet na krótkie wypady. Łączą one oryginalną samochodową skórę Maybacha z lekkością i trwałością wysokiej jakości nylonu. Z kolei lekki jak piórko, supermiękki kaszmirowo-jedwabny szal MAYBACH THE YEARNING I w niebieskim kolorze przyciąga wzrok atrakcyjnym wzorem, nawiązującym do podwójnego M w logo Maybacha. Odpowiednią stylizację kompletuje sportowy, wszechstronny pleciony pasek MAYBACH THE ACCENT I oraz klasyczne koszulki polo z symbolem Maybacha na guziku, wykonane z bawełny z długimi włóknami, w celu optymalnego dopasowania połączonej z dodatkiem Lycry. W chłodniejsze dni ich dopełnieniem będzie kurtka ze skóry jagnięcej MAYBACH THE INDEPENDENT I z wysoko zapinanym kołnierzem – swobodna i z klasą – lub lekka, wodoszczelna kurtka THE EXPEDITION II.

„Odczucie najwyższego luksusu to przyjemność dla wszystkich zmysłów. Misją MAYBACH Icons of Luxury jest transfer tego ekskluzywnego doświadczenia do innych obszarów życia. Zainspirowani kultowymi elementami designu, które przypominają nam o dziedzictwie naszej marki, pracujemy tu z ogromną pasją i używając najlepszych materiałów. MAYBACH Icons of Luxury reprezentuje najwyższe standardy jakości i indywidualności, osiągane tylko przez najbardziej wyselekcjonowanych partnerów” – podsumowała Jutta Kahlbetzer, dyrektor zarządzająca MAYBACH Icons of Luxury.