Dynamiczna, efektywna, atrakcyjna
Mercedes-Benz Klasy E Coupé oraz Kabriolet – oto najbardziej emocjonujący przedstawiciele rodziny modeli segmentu aut luksusowych. Teraz, za sprawą licznych udoskonaleń, samochody te stają się jeszcze atrakcyjniejsze. Wyróżnia je „doszlifowana” w sportowym tonie stylizacja, w tym odświeżony przedni pas. W pełni LED-owe reflektory mają smuklejszy wygląd, a tylne lampy LED otrzymały przeprojektowane wkłady. Jednocześnie dwudrzwiowe odmiany oferują kluczowe rozwiązania znane ze zmodernizowanej Klasy E. Należą do nich zelektryfikowane, a zatem efektywniejsze silniki benzynowe i wysokoprężne z alternatorem zintegrowanym z rozrusznikiem (ISG), nowa generacja systemów wsparcia oraz system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Klasa E Coupé i Kabriolet zadebiutują w europejskich salonach jesienią 2020 r.
Emocjonalny urok obu tych samochodów marzeń jest teraz jeszcze silniejszy. Klasa E Kabriolet z klasycznym miękkim dachem oferuje przestronność i komfort na dalekich trasach dla maksymalnie czterech osób. I to przez cały rok: opcjonalnie można ją wyposażyć w elektrycznie sterowany układ ograniczania zawirowań powietrza w kabinie AIRCAP oraz ogrzewanie okolic karku AIRSCARF. Nieskrępowaną użyteczność zapewnia też akustycznie izolowane poszycie dachowe, którego wielowarstwowa struktura zapewnia komfortowe warunki niezależnie od pory roku i zmniejsza poziom hałasu w kabinie. Dzięki temu podróżujący mogą swobodnie rozmawiać nawet podczas jazdy z wyższymi prędkościami. Wyraziste proporcje coupé, zmysłowe wzornictwo oraz komfort dla czterech osób sprawiają, że nowa Klasa E Coupé łączy piękno i klasyczne zalety gran turismo z najnowocześniejszą techniką.
Nowa Klasa E otrzymała najnowszą generację systemów wspomagających Mercedes-Benz, zapewniających szczególnie wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego. Coupé i Kabriolet mogą szybko i inteligentnie reagować w obliczu braku reakcji kierowcy. Funkcja wykrywania trzymania dłoni w kierownicy działa teraz pojemnościowo, zwiększając łatwość prowadzenia podczas jazdy w trybie częściowo zautomatyzowanym. M.in. dlatego nowa Klasa E została wyposażona w całkowicie nową, inteligentną kierownicę. Powierzchnie odpowiadające za obsługę mają czarne wykończenie o wysokim połysku, a elementy ozdobne i oprawa zyskały srebrne wykończenie. Funkcje zestawu wskaźników i systemu operacyjnego obsługuje się za pomocą dotykowych paneli, które nie korzystają już z techniki optycznej, lecz pojemnościowej.
Nowa Klasa E została też wyposażona w najnowszą generację systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Standardowo obejmuje on dwa umieszczone obok siebie duże ekrany o przekątnej 10,25”, tworzące wysublimowany, panoramiczny kokpit. Na życzenie dostępne są dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3”.
E jak efektywność: Klasa E po liftingu robi znaczący krok naprzód w dziedzinie elektryfikacji układu napędowego. Także nowe dwudrzwiowe odmiany korzystają z topowej wersji 4-cylindrowego silnika wysokoprężnego (OM 654 M) o mocy 195 kW (265 KM), którą po raz pierwszy wyposażono w alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG). Z tego względu wykorzystano też 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Funkcja rekuperacji i możliwość „żeglowania” z wyłączonym silnikiem sprawiają, że jednostka jest jeszcze bardziej oszczędna.
Zastosowana tu druga generacja ISG jest teraz zintegrowana z przekładnią, a nie z silnikiem. Oznacza to, że łatwiej łączyć ją z różnymi motorami. Dostępny bezzwłocznie dodatkowy „zastrzyk” siły napędowej, znany jako EQ Boost, może zapewnić do 15 kW mocy i 180 Nm momentu obrotowego.
48-woltowa technika wraz z ISG jest również domeną 6-cylindrowego rzędowego silnika benzynowego (M 256), po raz pierwszy dostępnego teraz w Klasie E. Jednostka znana już z CLS-a, Klasy S i GLE zapewnia elektryczny „zastrzyk” do 16 kW i 250 Nm, podkreślając sportowy charakter Coupé i Kabrioletu. Ich dynamikę dodatkowo podnosi standardowo montowany napęd na wszystkie koła 4MATIC. Systematyczna elektryfikacja napędu stanowi główny czynnik wyjątkowej efektywności Klasy E – i jest dowodem na zorientowaną na przyszłość strategię firmy.
Odmiany Klasy E Coupe w chwili rynkowej premiery:
|
|
E 220 d |
E 220 d 4MATIC |
E 400 d 4MATIC |
E 200 |
E 200 4MATIC |
E 300 |
E 450 4MATIC |
Przekładnia |
automat. |
9G-TRONIC |
||||||
Silnik |
|
R4 |
R4 |
R6 |
R4 |
R4 |
R4 |
R6 |
Poj. skok. |
ccm |
1950 |
1950 |
2925 |
1991 |
1991 |
1991 |
2999 |
Moc maks. |
kW/KM |
143/194 |
143/194 |
250/340 |
145/197 |
145/197 |
190/258 |
270/272 |
przy |
obr./min |
3800 |
3800 |
3600-4400 |
5500-6100 |
5500-6100 |
5500-6100 |
5500-6100 |
Dod. moc z EQ Boost |
kW/KM |
- |
|
|
10/14 |
10/14 |
10/14 |
16/22 |
Maks. mom. obr. |
Nm |
400 |
400 |
700 |
320 |
320 |
370 |
500 |
przy |
obr./min |
1600-2800 |
1600-2800 |
1200-3200 |
1650-4000 |
1650-4000 |
1650-4000 |
1600-4000 |
Dod. mom. z EQ Boost |
|
- |
- |
- |
150 |
150 |
150 |
250 |
Zużycie paliwa (cykl łączony) |
l/100 km |
4,7-5,0 |
5,2-5,6 |
6,2-6,5 |
7,0-7,6 |
7,0-7,4 |
6,7-7,2 |
8,0-8,5 |
Emisje CO2 (cykl łączony) |
g/km |
123-131 |
137-141 |
165-172 |
153-161 |
159-169 |
153-164 |
184-195 |
Przysp. 0-100 km/h |
s |
7,4 |
7,6 |
- |
7,6 |
7,7 |
6,4 |
5,0 |
Prędkość maks. |
km/h |
242 |
239 |
250 |
237 |
231 |
250 |
250 |
Odmiany Klasy E Kabriolet w chwili rynkowej premiery:
|
|
E 220 d |
E 220 d 4MATIC |
E 400 d 4MATIC |
E 200 |
E 200 4MATIC |
E 300 |
E 450 4MATIC |
Przekładnia |
automat. |
9G-TRONIC |
||||||
Silnik |
|
R4 |
R4 |
R6 |
R4 |
R4 |
R4 |
R6 |
Poj. skok. |
ccm |
1950 |
1950 |
2925 |
1991 |
1991 |
1991 |
2999 |
Moc maks. |
kW/KM |
143/194 |
143/194 |
250/340 |
145/197 |
145/197 |
190/258 |
270/367 |
przy |
obr./min |
3800 |
3800 |
3600-4400 |
5500-6100 |
5500-6100 |
5500-6100 |
5500-6100 |
Dod. moc z EQ Boost |
kW/KM |
- |
- |
- |
10/14 |
10/14 |
10/14 |
16/22 |
Maks. mom. obr. |
Nm |
400 |
400 |
700 |
320 |
320 |
370 |
500 |
przy |
obr./min |
1600-2800 |
1600-2800 |
1200-3200 |
1650-4000 |
1650-4000 |
1650-4000 |
1600-4500 |
Dod. mom. z EQ Boost |
|
- |
- |
- |
150 |
150 |
150 |
250 |
Zużycie paliwa (cykl łączony) |
l/100 km |
4,9-5,2 |
5,3-5,7 |
6,3-6,7 |
6,9-7,3 |
7,3-7,7 |
7,0-7,4 |
8,2-8,7 |
Emisje CO2 (cykl łączony) |
g/km |
129-137 |
140-150 |
166-176 |
157-167 |
166-179 |
160-169 |
187-199 |
Przysp. 0-100 km/h |
s |
7,7 |
7,9 |
b.d. |
7,9 |
8,0 |
6,6 |
5,2 |
Prędkość maks. |
km/h |
237 |
234 |
250 |
234 |
230 |
250 |
250 |
Mercedes-Benz AG w skrócie
Mercedes-Benz AG odpowiada za globalną działalność biznesową Mercedes-Benz Cars i Mercedes-Benz Vans, zatrudniając ponad 173 000 pracowników na całym świecie. Prezesem Zarządu Mercedes-Benz AG jest Ola Källenius. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych oraz usług. Ponadto, dzięki swoim pionierskim innowacjom, aspiruje do tytułu lidera w dziedzinie łączności, zautomatyzowanej jazdy i alternatywnych układów napędowych. Portfolio produktów obejmuje markę Mercedes-Benz wraz z submarkami Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach i Mercedes me, a także markę smart oraz markę produktowo-technologiczną w segmencie elektromobilności – EQ. Mercedes-Benz AG jest jednym z największych producentów osobowych aut premium. W 2019 r. sprzedał blisko 2,4 miliona samochodów osobowych i ponad 438 tysięcy pojazdów dostawczych. W swoich dwóch segmentach biznesowych stale rozwija światową sieć produkcyjną, liczącą ponad 40 zakładów na czterech kontynentach, a jednocześnie przygotowuje się do spełnienia wymogów elektromobilności. W tym samym czasie na trzech kontynentach firma buduje globalną sieć produkcji akumulatorów. Decydującą rolę w obu segmentach odgrywają zrównoważone działania. Zrównoważony rozwój oznacza dla firmy generowanie trwałej wartości dla wszystkich interesariuszy: klientów, pracowników, inwestorów, partnerów biznesowych oraz całego społeczeństwa. Podstawę stanowi tu zrównoważona strategia biznesowa Daimlera, w ramach której firma bierze odpowiedzialność za ekonomiczne, ekologiczne i społeczne skutki swojej działalności biznesowej z uwzględnieniem całego łańcucha wartości.