Warszawa,
21
czerwca
2017
|
12:15
Europe/Warsaw

Działa jak dobrze naoliwiona maszyna – pierwsza inteligentna oś do samochodów ciężarowych

• Nowa, zoptymalizowana pod kątem zużycia paliwa oś dostępna od lipca 2017 w Mercedes-Benz Actros.

• Aktywne zarządzanie olejem w przekładni głównej zmniejsza zużycie paliwa o 0,5 procenta i jest rozwiązaniem unikalnym w skali światowej.

• Nowa, nowoczesna linia montażowa w zakładzie w Kassel uroczyście otwarta.

• Dr Frank Reintjes: „Druga generacja zintegrowanego układu przeniesienia napędu Daimler Trucks, na który składają się silnik, skrzynia biegów oraz oś, zmniejszyła do tej pory zużycie paliwa w Actrosie nawet o 6 procent, gwarantując tym samym niskie koszty całkowite. Wprowadzenie pierwszej na świecie inteligentnej osi do samochodów ciężarowych pozwoli nam obniżyć zużycie paliwa o kolejne 0,5 procenta. Potwierdza to naszą pozycję lidera technologicznego i jednocześnie przynosi bezpośrednie korzyści naszym klientom”.

W dniu 13 czerwca 2017 w Kassel rozpoczęto produkcję nowej, zoptymalizowanej pod kątem zużycia paliwa tylnej osi do samochodów ciężarowych. Oś ta zmniejsza zużycie paliwa w Actrosie nawet o 0,5 procenta. Określane mianem „New Final Drive“ (NFD) rozwiązanie oprócz zmniejszonej masy własnej wyróżnia się zwłaszcza aktywną regulacją oleju w sercu osi, czyli w przekładni głównej. Ta technologia oraz rodzaj konstrukcji są unikalne w skali światowej. Olej smarujący podawany jest zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem w zależności od prędkości jazdy, momentu obrotowego i temperatury. Inteligentne zarządzanie olejem minimalizuje zawirowania cieczy w przekładni głównej, co z kolei obniża straty wynikające z tarcia obracających się kół zębatych w kąpieli olejowej. Oś New Final Drive uzupełnia drugą generację zintegrowanego układu przeniesienia napędu Mercedes-Benz Trucks, który w Actrosie odpowiada za nawet 6,5-procentową redukcję zużycia paliwa w porównaniu z poprzednią generacją. W ramach strategii platformowej Daimler Trucks nowa oś do samochodów ciężarowych produkowana jest zarówno w zakładzie Mercedes-Benz w Kassel, jak i w amerykańskiej fabryce koncernu w Detroit.

Druga generacja zintegrowanego układu przeniesienia napędu Daimler Trucks, na który składają się silnik, skrzynia biegów oraz oś, zmniejszyła do tej pory zużycie paliwa w Actrosie o nawet 6 procent, gwarantując tym samym niskie koszty całkowite eksploatacji. Wprowadzenie pierwszej na świecie inteligentnej osi do samochodów ciężarowych pozwoli nam obniżyć zużycie paliwa o kolejne 0,5 procenta. Potwierdza to naszą pozycję lidera technologicznego i jednocześnie przynosi bezpośrednie korzyści naszym klientom – podsumowuje dr Frank Reintjes, szef działu Global Powertrain and Manufacturing Engineering Trucks.

O nowej linii montażowej osi tylnych w zakładzie Kassel

W dniu 13 czerwca 2017 w zakładzie Mercedes-Benz w Kassel świętowano jednocześnie dwa ważne wydarzenia: rozpoczęcie seryjnej produkcji nowej, zoptymalizowanej pod kątem zużycia paliwa osi tylnej do samochodów ciężarowych oraz uroczyste otwarcie najnowocześniejszej linii montażowej, którą zainstalowano w ostatnich miesiącach. Wyróżnia się ona nowoczesnymi technologiami produkcyjnymi oraz wysokim stopniem automatyzacji. Nowa technologia spawania laserowego pozwala na bezpośrednie łączenie ze sobą wewnętrznych elementów konstrukcyjnych zamiast ich skręcania. Otrzymywane w ten sposób gładkie powierzchnie połączeń ograniczają niepotrzebne zawirowania oleju w przekładni głównej, co pozytywnie wpływa na zużycie paliwa. W nową linię montażową NFD zakładu w Kassel zainwestowano łącznie około 30 milionów euro.

Nowa oś do samochodów ciężarowych z aktywną regulacją oleju to pierwsza tego typu oś tylna na rynku. Dzięki redukcji zużycia paliwa oferuje naszym klientom jednoznaczną przewagę konkurencyjną. Korzyści odnosimy również my w zakładzie Mercedes-Benz w Kassel. Zaawansowane technologie produktowe oraz duże inwestycje w instalacje produkcyjne gwarantują, że nasz zakład pozostanie efektywny ekonomicznie i tym samym konkurencyjny również w przyszłości – uważa Ludwig Pauss, dyrektor zakładu Mercedes-Benz w Kassel.

O paliwooszczędnym, zintegrowanym układzie przeniesienia napędu

Zintegrowany układ przeniesienia napędu Mercedes-Benz Trucks jest perfekcyjnie zestrojony i oprócz korzyści kosztowych oraz wydajnościowych oferuje przewoźnikom również niskie koszty całkowite. W Actrosie możliwe jest już zaoszczędzenie nawet sześciu procent paliwa. Do niskiego zużycia oleju napędowego przyczyniają się zmodernizowane silniki OM 470 i OM 471 w połączeniu ze zoptymalizowaną, 12-stopniową skrzynią biegów oraz ulepszoną strategią przełączania biegów „Predictive Powertrain Control“ (PPC).

O związku produkcyjnym Global Powertrain

Pojęcie "Global Powertrain" oznacza w Mercedes-Benz Trucks nie tylko zintegrowany układ przeniesienia napędu, ale również integrację wszystkich światowych zakładów oraz istotnych funkcji wzdłuż całego łańcucha tworzenia wartości. Zakłady sieci Global Powertrain w Niemczech (Mannheim, Gaggenau i Kassel), Stanach Zjednoczonych (Detroit), Brazylii (São Bernardo), Indiach (Oragadam) i Japonii (Kawasaki) wytwarzają innowacyjne i niezawodne komponenty napędowe w jednolitym, globalnym standardzie jakościowym. Komponenty te znajdują zastosowanie we wszystkich rodzajach i markach pojazdów użytkowych koncernu Daimler, a także u klientów zewnętrznych.

O zakładzie Mercedes-Benz w Kassel

Zakład Mercedes-Benz w Kassel stanowi globalne centrum kompetencji koncernu Daimler AG w zakresie osi do pojazdów użytkowych. Zatrudnia około 3000 pracowników, co czyni go największą w Europie fabryką osi do pojazdów użytkowych oraz największym pracodawcą przemysłowym w mieście Kassel. W zaawansowanych procesach produkcyjnych wytwarzane są między innymi osie do samochodów ciężarowych, dostawczych i osobowych, a także wały przegubowe i zespoły kół zębatych.