Affalterbach,
19
lutego
2020
|
10:19
Europe/Warsaw

Elegancja i potężne osiągi w jednym: nowy Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé

Eleganckie, zelektryfikowane coupé o wybitnej zwinności i dynamice jazdy, a do tego napęd na wszystkie koła oraz wyjątkowy komfort na co dzień: nowy Mercedes-AMG GLE 63 (S) 4MATIC+ Coupé (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 11,5 l/100 km; emisje CO2 w cyklu łączonym: 262-263 g/km) łączy wiele samochodowych osobowościw jednym modelu. Sercem tego SUV-a coupé o wysokich osiągach jest 4-litrowy silnik V8 biturbo AMG, który – dla zapewnienia natychmiastowej reakcji – został zelektryfikowany dzięki zastosowaniu rozrusznika-alternatora EQ Boost i 48-woltowej instalacji elektrycznej. Podstawowy wariant oferuje moc 420 kW (571 KM), a odmiana S – aż 450 kW (612 KM). Imponującą zwinność gwarantuje zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL ze stabilizacją przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL opartą na instalacji 48 V, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Charakterystyczna dla AMG osłona chłodnicy wizualnie podkreśla przynależność GLE 63 Coupé do rodziny modeli z Affalterbach. Oczywiście ten wszechstronny sportowiec nadal oferuje wszystkie zalety SUV-ów Mercedesa: kompleksowy pakiet funkcji bezpieczeństwa i doskonałą przyczepność, nawet na wilgotnej czy piaszczystej nawierzchni oraz w zimowych warunkach drogowych.

Ekspresyjny, mocny i elegancki: design zewnętrzny

Stylizacja nadwozia GLE 63 Coupé stanowi ucieleśnienie typowych dla AMG osiągów. Przynależność do rodziny maszyn z Affalterbach natychmiast zdradza charakterystyczna osłona chłodnicy AMG z chromowanym wykończeniem, a stylowa, efektowna sylwetka coupé podkreśla pewność siebie. Typowo dla modeli o wysokich osiągach przedni zderzako dynamicznym wzornictwie ma czarne wloty powietrza. „Ostrzejszą” stylizację akcentują imponujące przetłoczenia na masce, przedni spojler oraz poszerzone nadkola. Podstawowy wariant jest standardowo wyposażonyw 21-calowe obręcze z lekkich stopów, a odmiana S – w felgi o średnicy 22 cali.

Progresywny i elegancki: design wnętrza

Typowa estetyka Mercedes-AMG ma swoją kontynuację w kabinie GLE 63 Coupé, którą charakteryzuje zdecydowanie sportowa atmosfera oraz dynamiczny, ekskluzywny styl. Obite skórą nappa fotele zapewniają optymalne podparcie boczne i mają emblematy „AMG” na przednich oparciach. Wariant S dodatkowo wyróżniają szare pasy bezpieczeństwa i kontrastujące przeszycia siedzeń w kolorze srebrnoszarym. Standardowa specyfikacja obejmuje nastrojowe oświetlenie.

Elektryfikacji ciąg dalszy: rozrusznik-alternator EQ Boost w 4-litrowym silniku V8 biturbo AMG

4-litrowy silnik V8 biturbo w nowym GLE 63 Coupé w obu wersjach mocy(420kW/ 571KM oraz 450kW/ 612KM) współpracuje z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost, który łączy rozrusznik i alternator w jeden mocny, kompaktowy silnik elektryczny zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią. Dodatkowe, dostępne chwilowo 16 kW (22 KM) mocy plus 250 Nm momentu obrotowego zapewnia bardziej spontaniczną charakterystykę przy ruszaniu, ale nie tylko – ten innowacyjny komponent zasila pokładową instalację elektryczną 48 V, jest wykorzystywany jako generator energii, a także pełni funkcje hybrydowe. Obejmują one funkcję „doładowania” (boost), rekuperację, przesunięcie punktu obciążeniai praktycznie niezauważalne ponowne uruchomienie silnika w ramach systemu start/stop.

W celu zwiększenia wydajności Mercedes-AMG wyposażył silnik V8 w funkcję dezaktywacji cylindrów. W zakresie częściowego obciążenia cylindry numer 2, 3, 5 i 8 są dezaktywowane, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. Układ jest dostępny po wybraniu przez kierowcę programu jazdy Comfort,w szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 1000 do 3250 obr./min).

W mocniejszym wariancie S 8-cylindrowa jednostka ma aktywne mocowania silnika. Pozwalają one pogodzić sprzeczne cele polegające na uzyskaniu możliwie miękkiego połączenia z układem napędowym w celu zapewnienia wysokiego komfortu i możliwie sztywnego połączenia dla optymalnej dynamiki jazdy. Aktywne mocowania bezstopniowo, błyskawicznie dostosowują swoją sztywność do aktualnych warunków jazdy.

Stabilizacja przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL

Typowa dla AMG konfiguracja pod kątem uzyskania wysokiej dynamiki jazdy posiłkuje się aktywnym systemem stabilizacji przechyłów ACTIVE RIDE CONTROL, bazującym na instalacji 48 V. Starannie niweluje on ruchy nadwozia. Efekt: nawet podczas sportowej jazdy w obrębie limitu przyczepności prowadzenie jest precyzyjne i bezpośrednie. System wykorzystuje dwa niezależnie działające elektromechaniczne siłowniki na przedniej i tylnej osi, każdy ze zintegrowaną przekładnią planetarną. Poza zmniejszeniem przechyłów w zakrętach zwiększa on komfort podczas jazdy na wprost, równoważy bowiem ruchy powodowane przez nierówności po jednej stronie drogi. Na tle zwykłych układów hydraulicznych system wyróżnia niższa masa, a także znacznie szybsza reakcja – sterowanie AMG może dostosować status pojazdu do warunków w ciągu milisekund.

Radość z jazdy do potęgi siódmej: AMG DYNAMIC SELECT i AMG DYNAMICS

Siedem trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT: Comfort, Sport, Sport+, Individual, RACE (wyłącznie w wariancie S), Trail i Sand zapewnia zróżnicowane wrażenia z jazdy, z szeroką rozpiętością pomiędzy maksymalnym komfortem a zwinnym, sportowym charakterem. Tryby modyfikują kluczowe parametry pojazdu, takie jak reakcja silnika oraz praca skrzyni biegów, zawieszenia i układu kierowniczego.

Precyzyjna i szybka: przekładnia AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Skrzynia biegów SPEEDSHIFT TCT 9G została specjalnie dostosowana do wymagań silnika V8 w GLE 63 Coupé. Systematyczny rozwój sprzętu i oprogramowania umożliwił dalszą optymalizację czasów reakcji. Oznacza to, że automatyczne i ręczne polecenia zmiany biegów mogą odbywać się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Wszechstronnie dopasowane oprogramowanie pozwala na wyjątkowo krótkie czasy zmiany przełożeńi szybkie wielokrotne redukcje oraz zapewnia wyjątkowo emocjonujące wrażenia przy załączaniu przełożeń dzięki funkcji podwójnego wysprzęglenia. Zmiany biegów odbywają się bez przerwy w dostawie siły napędowej.

Zawieszenie pneumatyczne z ciągłą regulacją tłumienia

Standardowe zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ i adaptacyjna regulacja tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System) łączą wyjątkową zwinność i doskonałą dynamikę jazdy z maksymalną trakcją oraz doskonałym komfortem na co dzień. Charakterystykę tłumienia można modyfikować, korzystając z trzech programów: Comfort, Sport i Sport+.

Napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozkładem momentu obrotowego

Zorientowany na wysokie osiągi układ napędu na wszystkie koła stale zapewnia najlepszy możliwy stosunek dynamiki, przyczepności i efektywności. Elektromechanicznie sterowane sprzęgło w zmiennym stopniu łączy stale napędzaną oś tylną z osią przednią. Najlepszy możliwy podział momentu obrotowego jest obliczany w sposób ciągły, zgodnie z warunkami jazdyi działaniami kierowcy. Aby jeszcze bardziej poprawić przyczepnośći dynamikę, GLE 63 Coupé i GLE 63 S Coupé są standardowo wyposażone w elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi, która redukuje poślizg wewnętrznego koła na zakrętach, zapewniając optymalną przyczepność i maksymalne bezpieczeństwo prowadzenia. Dzięki temu kierowca może wcześniej przyspieszyć na wyjściu z łuku.

Wysokowydajne układy hamulcowe AMG

Odpowiednio do swojej mocy i osiągów, nowe modele GLE 63 Coupé dysponują wysokowydajnym układem hamulcowym z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami i tarczami 400 x 38 mm z przodu oraz 1-tłoczkowymi pływającymi zaciskami i tarczami 370 x 32 mm z tyłu. Wariant S charakteryzuje się czerwonymi zaciskami hamulcowymi, podczas gdy odmiana bazowa ma zaciski w kolorze szarym.

Dane techniczne w skrócie:

 

Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé

Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupé

Silnik

4.0 V8 biturbo z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost

4.0 V8 biturbo z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost

Pojemność skokowa

3982 ccm

3982 ccm

Moc maks.

420 kW (571 KM) przy 5750-6500 obr./min + 16 kW (22 KM) z EQ Boost

450 kW (612 KM) przy 5750-6500 obr./min+ 16 kW (22 KM) z EQ Boost

Maks. moment obr.

750 Nm przy 2250-5000 obr./min

850 Nm przy 2500-4500 obr./min

Układ napędowy

Napęd 4x4 AMG Performance 4MATIC+ z w pełni zmiennym rozkładem momentu obrotowego

Napęd 4x4 AMG Performance 4MATIC+ z w pełni zmiennym rozkładem momentu obrotowego

Przekładnia

AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Zużycie paliwa w cyklu łączonym

11,5 l/100 km*

11,5 l/100 km*

Emisje CO2 w cyklu łączonym

262 g/km*

263 g/km*

Przyspieszenie
0-100 km/h

4,0 s

3,8 s

Prędkość maksymalna

250 km/h**

280 km/h***

* Podane wartości zostały określone zgodnie z zalecaną metodą pomiarową. Są to „wartości CO2 NEDC” zgodnie z art. 2 nr 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153; dane zużycia paliwa obliczono w oparciu o te wartości;** ograniczona elektronicznie, z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG – 280 km/h; *** ograniczona elektronicznie