14
października
2009
|
02:00
Europe/Warsaw

Europejski finał ligi kierowców FleetBoard 2009

Europejski finał ligi kierowców FleetBoard 2009

Truckermania: podczas rozgrywki finałowej 15 truckerów z sześciu krajów walczyło o zwycięstwo
•Finał odbył się w fabryce samochodów ciężarowych Mercedes-Benz w Wörth
•Finaliści, w tym kierowcy z Anglii, zaprezentowali mistrzowskie umiejętności

Olbrzymie emocje towarzyszyły 7. finałowi ligi kierowców FleetBoard, który wyłaniał najlepszego w Europie kierowcę samochodu ciężarowego. 12 września do Wörth przybyło 15 uczestników sześciu narodowości, którzy w eliminacjach krajowych pokonali 5.400 konkurentów. Rozgrywka finałowa pozwoliła wyłonić najlepszego truckera w Europie, który wyróżnia się pod względem umiejętności bezpiecznej, ekonomicznej i zręcznej jazdy.
W tym roku mistrzowską koronę zdobył Reinhold Kunze z niemieckiej firmy Doego Fruchthandel & Import e.G. Przedsiębiorstwo to wykorzystuje system FleetBoard od 2007 roku, osiągając dzięki temu oszczędności na paliwie rzędu 8-10 %. Kunze brylował mistrzowskimi osiągnięciami w pięciu dyscyplinach, o włos wygrywając ze zdobywcą drugiego miejsca, którym został Constantin Scorupschi z rumuńskiej firmy 8TIM SA. Na trzecim miejscu uplasował się Karsten Krüger, również z firmy Doego.
15 finalistów krajowych lig kierowców z Niemiec, Austrii, Włoch, krajów Beneluksu, Wielkiej Brytanii i Rumunii przystąpiło do wykonywania zadań finałowych z ambicją i dumą. Z pewnością fakt, iż rozgrywki odbywały się w miejscu narodzin ciężarówek Mercedes-Benz, wytworzył unikalną atmosferę.

W trakcie krajowych eliminacji ligi kierowców FleetBoard, które trwały cały czerwiec 2009r., pokonali oni 5.400 innych profesjonalnych kierowców. Wyśmienite oceny ekonomiki jazdy 8,83-9,99 (w skali 1-10) zapewniły im awans do ścisłego finału. Oceny były wystawiane na podstawie analizy ekonomiki tras dokonywanej w systemie FleetBoard (FleetBoard Performance Analysis). Przy takiej analizie brane są pod uwagę kryteria zużycia paliwa oraz podzespołów i elementów pojazdu w warunkach występujących przy realizacji codziennych zadań transportowych.

Do finałowej konkurencji zaliczało się pokonanie trasy o długości 56 km, w trakcie której ekonomika jazdy była mierzona na bieżąco przez FleetBoard. Uzyskując noty od 8,71 do 9,64 kierowcy wykazali znakomite osiągnięcia, udowadniając, że należą do najlepszych w Europie. Ponadto finaliści musieli swoimi ciężarówkami pokonać tor przeszkód: przejechać trasę o dokładnie odmierzonej długości 2,2 km, wykazując się zręcznością w celu osiągnięcia minimalnego zużycia paliwa i jak najkrótszego czasu. Również 'prawicowcy' z Wielkiej Brytanii walczyli dzielnie i należy im się szczególny respekt za wykonywanie zadań opracowanych na użytek samochodów z kierownicą z lewej strony. W kolejnym zadaniu – teście przygotowanym przez dział serwisu i części – kierowcy wykazali się gruntowną wiedzą o samochodach ciężarowych.

Reinhold Kunze, zwycięzca zespołowej ligi kierowców z 2007 roku, był zachwycony: "Jestem niezwykle dumny, że wygrałem tegoroczną ligę kierowców. Finał był świetną zabawą, jeszcze lepszą niż impreza w ubiegłym roku". Jego nagroda osobista: bilety VIP na finałowy wyścig DTM na torze Hockenheimring, ufundowane przez Mercedes-Benz Global Service & Parts. A dla swojej firmy znakomitymi osiągnięciami zdobył dodatkową nagrodę: trzy miesiące bezpłatnej eksploatacji ciągnika siodłowego Actros, łącznie z wykorzystywaniem systemu zarządzania pojazdem FleetBoard od Mercedes-Benz CharterWay. Pozostali laureaci oraz finaliści również otrzymali atrakcyjne nagrody.

Klaus Schnorr, szef Doego, mocno kibicował i motywował swoich kierowców: "Dziś rano powiedziałem im, że mają zupełnie spokojnie podejść do konkurencji jazd. Finał był niezwykle emocjonujący. Chcę też podkreślić osiągnięcia nie tylko finalistów, ale również wszystkich uczestniczących w lidze kierowców Doego, ponieważ czerwcowe eliminacje, w warunkach dystrybucji towarów ze znaczną przewagą jazdy w mieście były szczególnym wyzwaniem".

Markus Lipinsky, prezes spółki Daimler FleetBoard GmbH, gratulował zwycięzcom wygranej: "Profesjonalizm i umiejętności ekonomicznego eksploatowania ciężarówek przez kierowców robią wielkie wrażenie. Każdy finalista jest zwycięzcą i może być dumny ze swoich osiągnięć. Liga kierowców pokazuje, że system FleetBoard pomaga w zwiększaniu efektywności nie tylko dysponentom i właścicielom flot pojazdów, ale jest też pozytywnie przyjmowany przez kierowców".
W trakcie całej imprezy można było zaobserwować, jak bardzo kraje europejskie w dziedzinie transportu dalekobieżnego zbliżyły się do siebie. Granice państwowe i bariery językowe nie miały znaczenia. Kierowcy z wszystkich krajów porozumiewali się ze sobą i wszyscy wspólnie – jako zwycięzcy ligi kierowców FleetBoard 2009 – cieszyli się tym emocjonującym dniem.

Partnerami ligi kierowców FleetBoard 2009 są: Mercedes-Benz CharterWay, Mercedes-Benz Global Service & Parts, Mercedes-Benz Accessories GmbH, Shell, Allianz Versicherungs-AG, FERNFAHRER Club i LOGISTIK AKADEMIE. Partnerzy sponsorują kierowcom atrakcyjne wygrane.

Dalsze informacje oraz kompletne wyniki końcowe są dostępne pod adresem www.fahrerliga.com / www.driversleague.com

Podpis pod zdjęciem "the three winners": (od lewej) Karsten Krüger (3. miejsce), Reinhold Kunze (1. miejsce), obaj z firmy Doego i Constantin Scorupschi (2. miejsce 2) z firmy 8TIM świętują zwycięstwo.

O lidze kierowców FleetBoard
Liga kierowców FleetBoard jest wydarzeniem zaznaczanym w terminarzach wielu przedsiębiorstw transportowych i firm spedycyjnych. Stały wzrost liczby uczestników w ciągu ostatnich sześciu lat potwierdza sukces rozgrywanych w całej Europie zawodów w dziedzinie ekonomicznego jeżdżenia. W 2008 roku ponad 4.000 kierowców ze 170 przedsiębiorstw konkurowało podczas codziennej pracy o pierwszorzędne oceny techniki jazdy. Istotna dla rankingu ocena była ustalana przez funkcję analizy tras FleetBoard i obejmowała między innymi przewidujący sposób jeżdżenia, zmiany prędkości i wykorzystywanie hamulców. Wynik tej analizy stanowi obiektywną ocenę ekonomicznego eksploatowania ciężarówki. Zmniejszanie się różnic w osiągnięciach czołówki świadczy, że coraz więcej kierowców i firm transportowych w codziennej pracy poważnie podchodzi do konsekwentnego wdrożenia techniki jazdy, powodującej jak najmniejsze zużywanie zasobów naturalnych. W końcu jest to też klucz do osiągnięcia sukcesu: zminimalizowanie kosztów paliwa i redukcja emisji C02.

O FleetBoard
Spółka Daimler FleetBoard GmbH została utworzona w 2003 roku jako przedsiębiorstwo ze 100-procentowym udziałem koncernu Daimler AG i obecnie zatrudnia ponad 140 pracowników. Spółka łączy wieloletnie doświadczenia z segmentu pojazdów ciężarowych z know-how w dziedzinie technologii informatycznych, w celu wspierania telematycznymi usługami internetowymi przedsiębiorstw transportowych i logistycznych. Przedsiębiorstwo certyfikowane zgodnie z wymaganiami normy DIN ISO 9001:2000 od 2000 roku, czyli od wejścia na rynek usług FleetBoard, objęło swoim działaniem ponad 50.000 ciężarówek w więcej niż 1.100 firm spedycyjnych. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w Stuttgarcie, w Niemczech. Przedstawiciele firmy FleetBoard – eksperci w dziedzinie usług telematycznych - są do dyspozycji w całej Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce Południowej i w Brazylii. Daimler FleetBoard stale się rozwija i rozszerza ofertę produktów i usług tak, że zrefinansowanie kosztów zakupu sprzętu jest obecnie możliwe w ciągu 12 miesięcy. Poprzez markowe urządzenia standardowe i własne centrum obliczeniowe przedsiębiorstwo zapewnia zrozumiałe i ukierunkowane na przyszłość rozwiązania, które można bez problemów zintegrować z programami wykorzystywanymi w firmach spedycyjnych