20
września
2011
|
02:00
Europe/Warsaw

EvoBus Polska na Transexpo 2011

EvoBus Polska na Transexpo 2011

Na tegorocznych targach Transexpo firma EvoBus Polska pokaże aż 5 autobusów, w tym jedną premierę – miejski, niskowejściowy minibus Mercedes-Benz Sprinter City 65.

Międzynarodowe Targi Transportu Zbiorowego TRANSEXPO to zarówno największa tego typu impreza w Polsce, jak i w naszej części Europy. Dla firmy Evobus Polska to najważniejsze miejsce spotkań i wymiany doświadczeń branży komunikacyjnej w naszym kraju i dlatego tradycyjnie spółka przygotowała szeroką wystawę swoich produktów. Będzie można je zobaczyć na jednym z największych stoisk na targach, które łącznie obejmuje powierzchnię 800 m2.

Oprócz jednej z największych ekspozycji, EvoBus Polska może także pochwalić się świetnymi wynikami rynkowymi. W okresie od stycznia do sierpnia br. firma sprzedała w naszym kraju aż 170 autobusów marek Mercedes-Benz i Setra, co dało jej prawie 24% udział w rynku. To jeden z najlepszych wyników osiągniętych przez spółkę w historii. Zdecydowanie najbardziej dynamicznie rozwija się sprzedaż Mercedesa, który w tym roku zanotował dostawy na poziomie 143 szt., a jeszcze przed rokiem była to suma 39 szt. Niemiecki producent jest wiceliderem w segmencie miejskim z wynikiem 110 szt. (23,9% udziału w rynku) i liderem w segmencie turystycznym z wynikiem 33 szt. (27,0% udziału w rynku). Równie dobrze prezentuje się druga marka Daimer Buses - Setra. Działając przede wszystkim w segmencie turystycznym osiągnęła ona wynik 25 sprzedanych autokarów, co zapewniło jej udział na poziomie 20,5% i tytuł wicelidera w tej kategorii polskiego rynku. To naprawdę doskonałe wyniki.

 

 

Sprinter 65 City – miejski maluch

 

Wśród tak szerokiej gamy autobusów przygotowanych przez EvoBus na targi TRANSEXPO 2011 możemy znaleźć jeden premierowy pojazd. Po raz pierwszy będziemy mieli okazję zobaczyć w Polsce miejski, niskowejściowy minibus Mercedes-Benz Sprinter City 65. To najnowsza wersja popularnego minibusa, która zadebiutowała na targach IAA w Hanowerze. Konstrukcja ta w pełni spełnia dyrektywę UE 2001/85 oraz oferuje jeszcze więcej miejsca bez żadnych podestów czy schodów. To jeden z nielicznych autobusów tej klasy, który zapewnia bezproblemowy transport osób niepełnosprawnych czy ograniczonych ruchowo. Bezpieczne wejście na pokład autobusu zapewnia szerokie, dwuskrzydłowe przednie wejście, gdzie także została zlokalizowana rampa wjazdowa dla wózków inwalidzkich czy dziecięcych. Następnie pasażerowie przechodzą do niskopodłogowej platformy środkowej, która została zoptymalizowana zarówno pod względem wyglądu i łatwości użytkowania. M.in. w trosce o osoby niepełnosprawne pierwszy rząd siedzeń jest obecnie zlokalizowany w obszarze niskiej podłogi. Kolejne miejsca są dostępne po pokonaniu jednego stopnia pośredniego. Łączna pojemność autobusu wynosi maksymalnie 30 miejsc. Aby umożliwić szybkie wejście i wyjście z pojazdu pasażerowie mogą skorzystać dodatkowo z drugich, pojedynczych drzwi na zwisie tylnym.

Szybkie i bezpieczne podróżowanie Sprinterem 65 City po miejskich uliczkach zapewnia doskonały czterocylindrowy silnik turbodiesel z normą Euro 5 o mocy 110 kW (150 KM). Dodatkowo wszystkie minibusy Mercedesa są wyposażone w filtry cząstek stałych. Niewielka długość pojazdu – 7,7 m – powoduje, że ten „miejski maluch” idealnie nadaje się do obsługi regularnych linii w ścisłym centrum, gdzie może śmiało jeździć po najbardziej wąskich i krętych uliczkach. Sprinter 65 City to także dobra propozycja do obsługi tras peryferyjnych, o niskim obciążeniu. Wszędzie tam może bezpiecznie i komfortowo przewozić swoich pasażerów, w tym także osoby niepełnosprawne. Zresztą każdy z pasażerów doceni szerokie drzwi i bezstopniowe wejścia na pokład.

Mercedes-Benz tradycyjnie zostawia swoim klientom szeroki wybór pojazdów. Podobnie jest też w klasie mini. Mamy tutaj do wyboru aż pięć miejskich minibusów. To:

- Sprinter City 35 o długości 6,9 m;

- Sprinter City 45 o długości 7,3 m;

- Sprinter City 65 K o długości 7,0 m;

- Sprinter City 65 o długości 7,7 m;

- Sprinter City 77 o długości 8,7 m;

Dodatkowo przewoźnicy mogą uzupełnić swoją flotę o kolejne autobusy z ogromnej rodziny Sprinterów. W zakresie przejazdów międzymiastowych Mercedes oferuję serię Transfer ( o długości od 5,9 m do 7,6 m); do turystyki serię Travel (o długości od 7,3 m do 7,7 m), a do specjalistycznego transportu osób niepełnosprawnych - serię Mobility (o długości od 5,9 m do 7,3 m).

Miejscy wojownicy

 

EvoBus Polska pokaże w Kielcach także doskonale znane w naszym kraju miejskie autobusy z rodziny Ciatro. W tym roku zobaczymy midibusa – Citaro K oraz jego większego, przegubowego brata – Citaro G. Warto tutaj podkreślić, że po prawie 14 latach od momentu uruchomienia produkcji Mercedes-Benz dostarczył już ponad 32.000 autobusów miejskich z rodziny Citaro. To rekord we współczesnej historii produkcji autobusów. Przypomnijmy, że jubileusz dostarczenia 20.000 Citaro świętowaliśmy zaledwie trzy lata temu – w marcu 2008 r. Autobusy Citaro, który w tym roku EvoBus Polska zaprezentuje w Kielcach należą do I generacji, która powoli będzie zastępowane przez kolejną rodzinę. Jej premierę Mercedes-Benz zapowiada na tegoroczne październikowe targi w Kortrijk, dlatego na pewno II generację Citaro będzie mogli zobaczyć na kolejnych targach w Kielcach.

Sukces Citaro stał się dzisiaj wyznacznikiem dla ofert konkurentów. To między innymi zasługa stworzenia programu pojazdów systematycznie dostosowywanego do potrzeb rynku i klientów. Dzięki strukturze nadwozia Citaro opartej na systemie modułowym, proces produkcyjny jest bardzo elastyczny. Pozwala to nie tylko na zastosowanie różnych systemów napędowych, ale także stanowi podstawę wielu wersji i nadwozi specjalnych. W ten sposób stworzono innowacyjne rozwiązanie dla technicznych wyzwań na drogach szybko rozwijających się miast – wielkopojemny autobus CapaCity. Różnorodność rodziny Citaro jest bardzo duża. To:

- niskopodłogowy autobus solo o długości 10,5 m – Citaro K

- niskopodłogowy autobus solo o długości 12 m – Citaro

- niskopodłogowy autobus solo o długości 15 m – Citaro L

- niskopodłogowy autobus przegubowy o długości 18 m – Citaro G

- niskowejściowy autobus podmiejski  Citaro LE

 - oraz wywodzący się z serii Citaro 4-osiowy autobus Mercedes-Benz Capa-City o długości 19,5 m

Tak szeroka gama modeli powoduje, że Citaro już od dawna cieszy się uznaniem w większości europejskich metropolii, będąc obecnym w 39 krajach na całym świecie, nawet w Australii, Japonii, Chinach czy Meksyku.

Dzięki ekologicznym rozwiązaniom w zakresie napędu, zwłaszcza technologii BlueTec dla silników wysokoprężnych w oparciu o SCR (Selective Catalytic Reduction –selektywną redukcję katalityczną), Citaro spełnia normy emisji spalin Euro 5 oraz EEV. Niski poziom emisji spalin i hałasu oraz proces produkcji chroniący środowisko naturalne były między innymi przesłanką przyznania Citaro z napędem na gaz ziemny w 2003 roku, jak również Citaro z napędem wysokoprężnym w 2007 roku, znaku „przyjazny środowisku”, zwanego „Błękitnym Aniołem“.

Zresztą Citaro jest przygotowany do różnego rodzaju napędu m.in. podczas targów TRASNXEPO 2010 mieliśmy okazję zobaczyć autobus w wersji hybrydowej - Citaro G BlueTec Hybrid. To pojazd zasilany szeregowym systemem hybrydowym, gdzie silnik Diesla nie pełni funkcji podstawowej jednostki napędowej, lecz tylko zasila generator, który z kolei wytwarza potrzebną energię elektryczną. Jest ona przechowywana w bezobsługowych akumulatorach litowo-jonowych zamontowanych na dachu, które następnie zasilają cztery elektryczne silniki zamontowane w piastach kół. Oczywiście energia powstająca podczas hamowania także jest tutaj odzyskiwana i wykorzystywana do ładowania baterii. Szeregowy układ umożliwia cichą, bezemisyjną i ekologiczną jazdę nawet na odcinku aż 6 km, co pod tym względem zdecydowanie wyróżnia pojazd na tle innych hybryd.

 

Autokar Roku 2010

 

EvoBus Polska to nie tylko autobusy miejskie. W tym roku spółka pokaże w Kielcach luksusowy autokar Mercedes-Benz Travego oraz autobus turystyczny S 415 GT-HD. Pierwszy z nich (a dokładniej jego 3-osiowa wersja Travego M) zdobył prestiżowy „Coach of the Year 2010”, przyznawany co dwa lata przez europejskich dziennikarzy. O zwycięstwie niemieckiego autokaru przes±dziły przede wszystkim wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa oraz najwyższy komfort jazdy i prowadzenia. Całości dopełnia doskonałe dopracowanie najdrobniejszych nawet szczegółów konstrukcyjnych, takich jak minimalizacja drgań przenoszonych na lusterka wsteczne czy nowy, bardziej estetyczny sposób wklejania przedniej szyby. Ponadto bezsprzeczną zaletą Travego M są trwałość i niezawodność. Seria ta występuje w trzech wersjach nadwoziowych:

- Travego o 2-osiach i długości 12 m,

- Travego M o 3-osiach i długości 13 m

- Travego L o 3-osiach i długości 14 m.

Natomiast drugi pokazany przez EvoBus autokar – Setra S 415 GT-HD z rodziny ComfortClass 400 cieszy się cały czas dużą popularnością wśród polskich touroperatorów. To niezastąpiony autobus do wyjazdów turystycznych, czy obsługi regularnych połączeń międzynarodowych. Mają one bardzo dobrą opinię wśród użytkowników, co zresztą potwierdzają rynkowe statystyki. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2003 r. krajowi przewoźnicy odebrali już łącznie 50 egzemplarzy autokaru Setra S 415 GT-HD.