02
grudnia
2014
|
01:00
Europe/Warsaw

Ewa Chodakowska przesiada się do nowego smarta

Treningi, praca, zakupy, spotkania – Ewa Chodakowska żyje w ciągłym ruchu. Najbardziej znana trenerka personalna w Polsce najwięcej wymaga od siebie, ale wiele wymaga też od swojego auta. Potrzebuje samochodu, który jest stylowy, wygodny, multimedialny, „dorosły”, a jednocześnie można go zaparkować niemal wszędzie. Takiego jak nowy smart fortwo.

Ewa Chodakowska to kobieta instytucja – kobieta, która codziennie zachęca tysiące Polek (i Polaków) do prowadzenia zdrowszego trybu życia. Prowadzi treningi, występuje w mediach, pisze książki i pozostaje w ciągłym kontakcie z ludźmi. Ruch to jej specjalność i... źródło energii. Wolną godzinę po porannym spotkaniu na Powiślu wykorzystuje na jazdę na rolkach, które wozi w bagażniku. Później czas na kolejne spotkanie, trening w klubie, zakupy. Wieczorem można wreszcie zwolnić tempo i wybrać się na spacer z mężem.

Intensywny tryb życia wymaga jednak sprawnej komunikacji – zwłaszcza w wielkim mieście. Żeby dziś połączyć się z internetem i zajrzeć na ulubiony serwis społecznościowy, wystarczy smartfon. Na multimedialne potrzeby odpowiadają też nowoczesne samochody – coraz bezpieczniejsze, coraz wygodniejsze, ale i coraz większe. Na nic czujniki parkowania czy kamera cofania, gdy luka na parkingu mierzy 3,5 metra długości.

Właśnie dlatego Ewa Chodakowska do niedawna poruszała się na co dzień smartem fortwo poprzedniej generacji. Teraz przesiada się do najnowszego modelu. „Do smarta nie musiałam się przekonywać, chociaż nie sądziłam, że przy tych wymiarach z auta można coś jeszcze »wycisnąć«. Tymczasem nowa generacja jest po prostu dojrzalsza – tak samo zwinna, dynamiczna, a jednocześnie wygodniejsza. Od razu polubiłam system multimedialny z Bluetooth – żadnych kabli, ekran jest tuż pod ręką. No i schowek w tylnej klapie, gdzie mogę trzymać drobny sprzęt. Właśnie za takie przemyślane detale najbardziej lubię nowego smarta. I za design. Ten samochód ma po prostu pogodną naturę” – mówi trenerka.

Nowy smart fortwo zachował długość poprzednika (269 cm) i jego znakomitą zwrotność (średnica zawracania 6,95 m), ale ma o 6 cm szersze nadwozie (166 cm), dzięki czemu jeszcze wygodniej mieści dwójkę podróżujących. Nowe zawieszenie oraz opcjonalna, 6-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa zapewniają wyższy komfort jazdy, a znane z większych aut systemy wspomagają bezpieczeństwo. Na życzenie dostępne są na przykład układy monitorowania pasa ruchu czy ostrzegania przed kolizją.

Teraz smart dostępny jest również w wersji czterodrzwiowej wersji forfour.