16
stycznia
2012
|
01:00
Europe/Warsaw

Firma kurierska X-press Couriers rozpoczęła testy

Mercedes-Benz Polska oraz autoryzowany dealer Auto Idea Sp. z o.o podpisały list intencyjny z firmą  X-press Couriers, Spółką o utrwalonej pozycji na rynku przesyłek miejskich, krajowych i międzynarodowych. Na mocy zawartego porozumienia, do floty samochodów Spółki włączony został nowy pojazd elektryczny smart fortwo electric drive. W ciągu najbliższych miesięcy będzie testowany w obrębie Warszawy - w trudnych zimowych warunkach, podczas których sprawdzane będą jego właściwości użytkowe oraz koszty eksploatacji. Pojazd testowy zaangażowany zostanie do obsługi przesyłek miejskich, tak więc wielu stołecznych klientów X-press Couriers będzie miało okazję przyjrzeć się z bliska produktowi marki smart.

- To dla nas bardzo ważne, że mamy możliwość zaprezentowania nowego pojazdu nie tylko jako ekologicznego i ekonomicznego środka transportu dla użytkowników indywidualnych, ale także funkcjonalnego pojazdu dla firmowych flot. Cieszymy się, że firma X-press Couriers razem z nami już teraz chce tworzyć rewolucję na drogach. Bo jak inaczej nazwać wprowadzenie do floty w 100-procentach elektrycznego samochodu o zerowej emisji CO2, który ma zasięg 140 km. W dodatku ten dystans pokonuje za cenę jedynie 10 zł - Paweł Miszkowski Mercedes-Benz Cars Sales & Marketing Director

- Z uwagą obserwujemy zmiany na ryku samochodów osobowych i dostawczych. Nie mamy wątpliwości, że przyszłość usług transportowych i kurierskich, szczególnie w warunkach miejskich, należy do pojazdów o napędzie elektrycznym. Dlatego postanowiliśmy już teraz rozpocząć projekt elektryfikacji naszej floty pojazdów. Ma on charakter długoterminowy i będzie wiązał się ze znaczącymi nakładami kapitałowymi. Postanowiliśmy zlokalizować markę, która zapewni nam dostęp do najnowszych technologii oraz pojazdów o najlepszych parametrach użytkowych. Stąd współpraca z firmą Mercedes-Benz - powiedział Adam Tomczak, Prezes X-press Couriers.

Informacje na temat przebiegu testów smarta electic drive będą publikowane na stronie internetowej Spółki (www.x-press.com.pl) oraz funpage’u X-press Couriers na Facebooku, który zostanie uruchomiony w styczniu 2012 roku.