12
marca
2010
|
01:00
Europe/Warsaw

FleetBoard - przepis na sukces: 10 lat historii telematyki

Przez ostatnie 10 lat Daimler FleetBoard GmbH opracował i sprzedawał system telematyczny poprawiający rentowność flot samochodów użytkowych.  Firma zatrudniająca 140 pracowników obejmuje usługami telematycznymi ponad 60 000 pojazdów. Po 10 latach na rynku nadal umacnia ona swoja pionierską pozycję wśród europejskich dostawców usług telematycznych: w 2009 r. firma sprzedała ponad 8000 urządzeń dystrybutorom produktów spożywczych, firmom budowlanym i spedycyjnym, takim jak Edeka Rhein-Ruhr, Tesco UK i Hasenöhrl Austria. Są także inne liczby, które warto przytoczyć: w 2009 r., klienci FleetBoard zdołali obniżyć emisję CO2 o całkowitą liczbę 174 000 ton. Dzięki FleetBoard floty samochodów użytkowych w Europie zyskały na rentowności, a zakup systemu telematycznego pozwolił im na systematyczne inwestowanie. Kalkulacja rentowności klienta FleetBoard wskazuje, iż system ten pozwala na zaoszczędzenie do € 6500 i redukcję emisji CO2 o 6000 kg od każdego pojazdu rocznie. Po zakupieniu systemu FleetBoard okres amortyzacji ulegał skróceniu poniżej 10 miesięcy. Nowi klienci stwierdzili także średnią oszczędność paliwa rzędu 7% w ciągu pierwszych trzech miesięcy od momentu wdrożenia systemu i przeszkolenia załogi w zakresie FleetBoard, podczas gdy „starzy” klienci obserwują znaczne zmniejszenie kosztów konserwacji i napraw. Wynika to z faktu, iż automatyzacja procesów logistycznych i dokumentowania czasu pracy kierowców została oparta o inteligentne zarządzanie transportem i czasem pracy.

Przepis na sukces FleetBoard opiera się na stałym rozwoju o około 30% w skali roku, konsekwentnym poszukiwaniu rozwiązań zmierzających do spełnienia wszelkich wymogów klienta, zapewnianiu odpowiedniej jakości produktów, ochronie danych oraz sprawdzonym zakresie usług dostosowanych do różnych gałęzi przemysłu i typów samochodów użytkowych. Zewnętrzne organizacje kontrolne, takie jak DEKRA, potwierdzają pierwszorzędną jakość produktów i procesów oferowanych przez FleetBoard. Systemowi FleetBoard zaufało około 1300 klientów w Europie nie tylko ze względu na bliskość producentów ich samochodów, z którymi firma współpracuje od wielu lat, ale także dzięki wysokiej jakości usług IT, którą oferuje.

Wprowadzenie rozwiązań telematycznych przez Daimler datuje się od projektu badawczego przeprowadzonego w latach 80-tych dwudziestego wieku, którego celem było przedłużenie czasów pomiędzy konserwacjami pojazdów. W 2000 r. Mercedes-Benz wypuścił na rynek system zarządzania flotą pojazdów oparty na telematyce, który umożliwiał transfer szczegółowych danych o pojeździe. Funkcja Remote Flash pozwalała na aktualizację oprogramowania komputera pokładowego pojazdu przez Internet. Poprzez wybór usług FleetBoard znani klienci pilotażowi należący do przemysłu transportowego i logistycznego przyczynili się do rozwoju systemu telematycznego. "Stosujemy FleetBoard od 2001 r.”, wspomina Steffen Bork z przedsiębiorstwa transportowego Bork GmbH & Co. KG. "W zeszłym roku zdecydowaliśmy się na wprowadzenie systemu DispoPilot system. Przy pomocy usług FleetBoard w ciągu ostatniej dekady poprawiliśmy nasze wewnętrzne procedury we wszystkich działach firmy. Szeroki zakres dostępnych opcji oceny automatycznie rejestrowanych danych pojazdu pomaga nam odpowiednio modyfikować styl jazdy poszczególnych kierowców, natomiast połączenie z naszymi ciągnikami siodłowymi Mercedes-Benz Actros pozwala nam na przedstawienie szerokiego zakresu szczegółowych danych, którego nie oferuje żaden konkurencyjny produkt."

Dziś FleetBoard korzysta z bliskiej współpracy z branżą projektowania samochodów ciężarowych. W zeszłym roku firma dopisała nowy rozdział do historii telematyki poprzez między innymi pierwszy dostępny masowy transfer danych umożliwiający zdalny odczyt tachografu cyfrowego bez konieczności użycia firmowej karty danych w pojeździe, czy też poprzez stworzenie sieci usług obejmującej 75 certyfikowanych partnerów w Niemczech i Europie.

"Rynek telematyczny daje szerokie możliwości rozwoju, i my je wykorzystamy,"  twierdzi Markus Lipinsky, Dyrektor Wykonawczy Daimler FleetBoard GmbH. "Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by zdobyć nowych klientów, pomóc naszym obecnym klientom osiągnąć jeszcze wyższą rentowność oraz wyznaczyć nowe standardy w tej branży. W 2010 r. planujemy objąć swoimi usługami także sektor autobusów i vanów." Szersze informacje na temat Daimler FleetBoard GmbH i produktów firmy znajdują się na stronie internetowej:

www.fleetboard.com.