02
grudnia
2011
|
01:00
Europe/Warsaw

Fuso podczas Tokyo Motor Show 2011

W nawiązaniu do hasła tegorocznej wystawy - "Power to the Future" (pol. siła przyszłości), MFTBC podkreśla istotną rolę, jaką technologiczne innowacje pełnią w dziedzinie ochrony środowiska na całym globie oraz jaką odegrają w społecznej i ekonomicznej przyszłości.

Z myślą o coraz bardziej rygorystycznych normach emisji spalin Fuso pracuje nad rozwojem alternatywnych układów napędowych. Już w 2006 roku firma zaprezentowała model Fuso Canter Eco Hybrid - jedną z najbardziej przyjaznych środowisku ciężarówek na świecie.

W 2008 roku tuż przy fabryce Fuso w Kawasaki powstało centrum rozwojowe Daimler Trucks Global Hybrid Center. GHC koordynuje światowe działania w zakresie rozwoju napędu hybrydowego wszystkich producentów samochodów ciężarowych należących do koncernu Daimlera.

Podczas Tokyo Motor Show MFTBC zaprezentuje cztery pojazdy:

1. Swoją światową premierę świętuje druga generacja Fuso Canter Eco Hybrid, całkowicie przeprojektowana względem poprzednika z 2006 roku. Nowa hybrydowa ciężarówka trafi do sprzedaży w Japonii wiosną 2012 roku.

2. Po raz pierwszy debiutuje w Japonii lekka ciężarówka Fuso Canter E-Cell. Ten bezemisyjny pojazd jest częścią strategii Daimler Trucks "Shaping Future Transportation" (pol. kształtowanie przyszłości transportu), skupiającej się na redukcji zanieczyszczeń powietrza, emisji dwutlenku węgla i zużycia paliwa dzięki wykorzystaniu czystych, wydajnych układów napędowych i paliw alternatywnych.

3. Dalekobieżna, wysokotonażowa ciężarówka z napędem hybrydowym Fuso Super Great Eco Hybrid umożliwia Daimler Trucks znaczne ograniczenie zużycia oleju napędowego w porównaniu do konwencjonalnych pojazdów, zasilanych silnikami wysokoprężnymi.

4. Autobus turystyczny Aero Queen z technologią BlueTec łączy oszczędność z bezpieczeństwem, komfortem jazdy i funkcjonalnością. Już teraz spełnia on wyśrubowane normy emisji spalin, które będą obowiązywać w Japonii w 2015 roku.

 
Pozycja lidera w dziedzinie "zielonych" technologii to jeden z elementów programu „Fuso 2015”, opartego na pięciu założeniach:
- rozwój "zielonych technologii";
- numer jeden wśród klientów w Japonii;
- dochodowy, globalny producent;
- pionier wydajności wśród japońskich producentów aut użytkowych;
- numer jeden wśród pracodawców spółek przemysłowych.

Albert Kirchmann, prezydent MFTBC, tak komentuje wyznaczone cele: - Konsekwentne prace nad alternatywnymi układami napędowymi odegrają kluczową rolę w rozwoju Daimler Trucks. W 2015 roku Fuso chce być liderem w dziedzinie alternatywnych napędów i związanych z nimi innowacji na światowym rynku pojazdów użytkowych.
Z myślą o "hybrydyzacji" całej floty pojazdów ciężarowych Daimler Trucks, MFTBC prowadzi testy modelu Fuso Super Great Eco Hybrid. Wyniki tych badań będą miały w przyszłości wpływ na rozwój przyjaznych środowisku samochodów użytkowych Mercedes-Benz i Freightliner.

Koncern Daimler AG posiada 89,29 proc. spółki MFTBC. Pozostałe 10,71 proc. należy do Mitsubishi Group. MFTBC jest integralną częścią Daimler Trucks - oddziału Daimler AG.