09
września
2013
|
02:00
Europe/Warsaw

IAA Frankfurt 2013: Mercedes - fascynacja

- Motyw przewodni zatytułowany "Mercedes - fascynacja" ukazuje nowoczesną, dynamiczną twarz marki Mercedes-Benz. Imponująca oprawa hali festiwalowej z pewnością zachwyci naszych gości, którzy podczas zwiedzania wystawy odkryją fascynujące samochody i ich innowacyjne technologie, prezentowane w interaktywnej formie. Salon samochodowy we Frankfurcie to dla nas szczególna impreza w kalendarzu - w pewnym sensie "domowa" - wyjaśnia Andreas von Wallfeld, dyrektor ds. pokazów, wystaw i eventów Mercedes-Benz Cars. 
 

Barwna podróż po świecie Mercedesa

Tuż po wejściu do hali festiwalowej zwiedzający wjadą po ruchomych schodach na drugi poziom stoiska, zlokalizowany na wysokości 13 metrów. Tam zaczyna się licząca około 600 metrów trasa, która dalej wiedzie przez poziom pierwszy oraz parter. Po drodze goście będą mogli zobaczyć około 70 pojazdów i liczne wystawy tematyczne, a w razie potrzeby do ich dyspozycji pozostają inżynierowie, projektanci, eksperci produktowi oraz sprzedawcy.

Spacer rozpoczyna się od sekcji poświęconej kompaktowym Mercedesom. W towarzystwie Klasy A, B i CLA pojawi się zupełnie nowy model GLA, który na nowo interpretuje definicję kompaktowego SUV-a. Tematyka kolejnej ekspozycji skupia się na rozwiązaniach BlueEFFICIENCY i tajnikach napędu elektrycznego, zasilania gazem ziemnym oraz nowych koncepcji mobilności. Swój europejski debiut zaliczy tu Klasa B Electric Drive.

Obok zaprezentowany zostanie układ napędowy modelu SLS AMG Coupé Electric Drive.
Mijając pełną ofertę SUV-ów z gwiazdą goście zejdą na poziom pierwszy, niemal w całości poświęcony tematyce designu. Wystrój przestronnego pomieszczenia przywodzi na myśl galerię sztuki, a jednocześnie odzwierciedla kluczowe zasady filozofii projektowania Mercedes-Benz: zmysłowość i przejrzystość. Im zresztą poświęcono prezentacje wyświetlane na dwóch wielkoformatowych ekranach.

Dalej zwiedzających czeka pokaz możliwości "Mercedes-Benz Intelligent Drive". Symulator Klasy S - najbezpieczniejszego samochodu w swojej klasie - oferuje wyjątkową okazję przekonania się na własnej skórze, jak działają innowacyjne systemy zwiększające aktywne bezpieczeństwo. Stanowiska z systemem COMAND Online pozwalają z kolei zapoznać się z funkcjami multimedialnymi dostępnymi na pokładzie topowej limuzyny Mercedes-Benz.

Centralne miejsce na stoisku akcesoriów Mercedes-Benz zajmie CLA 200 wyposażony w liczne dodatki Mercedes-Benz Accessories GmbH, pozwalające stworzyć egzemplarz o niepowtarzalnym charakterze. Fani motoryzacji w mniejszej skali będą mogli zapoznać się z pełną ofertą modeli, w tym przygotowaną specjalnie z okazji IAA miniaturką SLS-a AMG GT3.
Wycieczka kończy się w sekcji AMG, gdzie czeka najbardziej dynamiczna Klasa S w historii - nowa odsłona S 63 AMG - oraz pokazowy egzemplarz wyścigowej odmiany CLA 45 AMG.


Czas na pokaz: "Mercedes - fascynacja"

W trakcie zwiedzania goście mogą śledzić kolejne premiery Mercedes-Benz na imponującym ekranie LED, mierzącym 55 metrów długości i niemal 10 metrów wysokości. Spektakularny widok pozwalają komfortowo obserwować siedzenia ustawione na obu piętrach. Żywa, interaktywna oprawa pod hasłem "Mercedes - fascynacja" podkreśla dynamizm i innowacyjność marki ze Stuttgartu. Premierom kolejnych modeli towarzyszyć będą pokazy wykorzystujące ruchome panele, światło, film oraz dźwięk. Na scenie pojawi się nowy Mercedes-Benz GLA oraz Klasa S w różnych odsłonach - w tym prototyp nadchodzącej wersji Coupé. Nie zabraknie również pokazów technologii "Mercedes-Benz Intelligent Drive" oraz "BlueEFFICIENCY".

Innowacyjne elementy programu

W nawiązaniu do nowej strategii marketingowej i sprzedażowej „Mercedes-Benz 2020” wdrażane są również nieznane dotychczas metody interakcji z gośćmi targów, wykorzystujące media społecznościowe i platformy cyfrowe. Widzowie będą mogli natychmiast dzielić się swoimi wrażeniami z wizyty na stoisku Mercedes-Benz, przesyłając swoje zdjęcia za pośrednictwem serwisu Instagram (#MBcarIAA). Automatycznie będą pojawiać się one jako kolejne elementy kolażu, który stanie się integralnym elementem wystawy.

Dla najmłodszych zarezerwowano wycieczki z przewodnikiem, quizy i laboratorium designu pod hasłem "Zaprojektuj swój samochód". Na targach Daimler zaprezentuje się także jako pracodawca - zainteresowani goście znajdą tu informacje o ofertach pracy w koncernie.

830 ton stali i 100 km kabli

Od roku około 1500 osób pracowało przy planowaniu i budowie pawilonu Mercedes-Benz podczas IAA we Frankfurcie. Aby zagospodarować powierzchnię zajmującą ponad 8000 m kw., zużyto 830 ton stali oraz około 100 km kabli. Do stoiska przynależy także 5500 m kw. powierzchni na zewnątrz centrum wystawowego. Goście będą mogli odbyć tam kurs "Mercedes-Benz Intelligent Drive", zrobić sobie zdjęcie przy GLA w barwach straży pożarnej i obejrzeć z bliska Viano Marco Polo.

9 września o godz. 19 rozpocznie się Mercedes-Benz & smart Media Night, a 10 września o godz. 10.45 - konferencja prasowa. Oba wydarzenia będą transmitowane na żywo pod adresem www.mercedes-benz.com/livestream.

 
smart podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie

Na wystawie smarta, zorganizowanej pod hasłem "smart move" (w dosłownym tłumaczeniu - "zmyślne posunięcie"), goście po raz pierwszy zobaczą prototyp fourjoy, zapowiadający czteroosobowy model smarta. Kolejną atrakcją będzie strefa aut elektrycznych, prezentująca bezemisyjnego smarta fortwo electric drive, a także rower smart ebike i mobilne usługi "smart add-on".

Stoisko smarta będzie zajmować powierzchnię 2750 m kw. w centrum wystawowym i dodatkowe 1300 m kw. na zewnątrz. Łącznie, pojawią się tu 32 auta, w tym 7 przed halą. Na zwiedzających czekają tam dodatkowe atrakcje - mecze siatkówki plażowej z udziałem profesjonalnych zespołów oraz możliwość odbycia jazdy testowej. Chętni będą mogli także skorzystać z ebike'ów, by dojechać na dworzec kolejowy.