Stuttgart/San Francisco,
02
września
2021
|
13:44
Europe/Warsaw

Inspirowani innowacją: Mercedes-Benz i projektant Heron Preston wspólnie prezentują koncepcyjną kolekcję Airbag

Mercedes-Benz przedstawia nową, koncepcyjną kolekcję, stworzoną we współpracy z amerykańskim projektantem Heronem Prestonem. Kolekcja przesuwa granice innowacji i zrównoważonego rozwoju w projektowaniu mody. Na cześć patentu na poduszkę powietrzną, która świętuje w tym roku swoje 50-lecie oraz 40-lecie zastosowania w osobowych Mercedesach, koncepcyjna odzież została wykonana z pochodzących z recyklingu materiałów z poduszek powietrznych. Tak powstała ekskluzywna kolekcja projektu Herona Prestona, która od 10 września br. będzie dostępna na globalnej platformie GOAT.

W ramach innowacyjnej współpracy marka spod znaku trójramiennej gwiazdy rozwija nowe sposoby projektowania. Koncepcyjna kolekcja przedstawia przełomową funkcję poduszek powietrznych na nowo – w postaci trzech przyszłościowych stylizacji dla mężczyzn i kobiet, wykorzystujących odzyskane materiały pochodzące z osobowych Mercedesów. Do działania poduszki powietrznej nawiązuje możliwość „nadmuchiwania” i opróżniania ubrań z powietrza. Marka Herona Prestona – znana ze swojej luksusowej odzieży – od początku swojej działalności, czyli od 2016 r., wdraża zabiegi mające na celu ograniczenie wpływu na środowisko naturalne. Tym samym jest dziś jedną z niewielu w branży mody ulicznej, która z dumą stawia na zrównoważony rozwój – i wpisuje się w zaangażowanie Mercedes-Benz na rzecz ekologii.

„W Mercedes-Benz jesteśmy dumni z naszego niespotykanego, globalnego zaangażowania w branżę modową, trwającego już od 1995 r. Współpraca z projektantami, którzy odzwierciedlają nasze wartości, pozwala wprowadzać nam zrównoważony, luksusowy design w przyszłość. Wyjątkowe podejście Herona do zrównoważonego rozwoju i sposób, w jaki interpretuje ten temat przez pryzmat kultury, sprawiają, że mamy w nim wyjątkowego partnera do pracy nad tym projektem” – powiedziała Bettina Fetzer, wiceprezes Mercedes-Benz AG ds. komunikacji i marketingu. „Koncepcyjna kolekcja Airbag jest inspirowana dwiema rocznicami technicznej innowacji, która potrafi uratować ludzkie życie: patentem na poduszkę powietrzną sprzed 50 lat oraz jej seryjnym debiutem w naszym okręcie flagowym – w Klasie S – w 1981 r.”.

„Mercedes-Benz i moja marka podzielają wspólne wartości – zmniejszania naszego wpływu na planetę. I to był punkt wyjścia w naszej współpracy” – powiedział Heron Preston. „Upcykling i zrównoważony rozwój od samego początku wpisują się w moje podejście do projektowania i bardzo spodobał mi się pomysł, by właśnie w ten sposób uczcić rocznicę poduszek powietrznych – tworząc wspaniałą kolekcję z odzyskanych materiałów. Mercedes-Benz to kultowa marka, która mocno »trzyma się« kultury – a mnie fascynuje kultura i ktoś, kto ją kształtuje. Nasze partnerstwo jest więc zarówno ekscytujące, jak i naturalne”.

Poduszka powietrzna stanowi dziś nieodłączny element wyposażenia samochodów. Mercedes-Benz świętuje w tym roku dwie rocznice: prawie 50 lat temu, w październiku 1971 r., pionierska poduszka powietrzna została po raz pierwszy opatentowana (specyfikacja: DE 21 52 902 C2). Mercedes-Benz był również pierwszym producentem samochodów, który zintegrował poduszkę powietrzną w ramach koncepcji bezpieczeństwa w autach osobowych. Było to ponad 40 lat temu. Od tamtej pory poduszki powietrzne pomogły uratować niezliczone ludzkie życia.

Konceptualne kreacje „ożywają” w serii wyrazistych zdjęć i filmów stworzonych przez Thibauta Greveta i opracowanych przez Ill Studio. Występuje na nich szereg modeli Mercedes-Benz: nowa Klasa S, Klasa S z hybrydowym napędem plug-in, 500 SEL (W 126) oraz nowy, w pełni elektryczny EQS.

Z myślą o kontynuacji idei upcyklingu i zrównoważonego rozwoju jako głównej odpowiedzialności „nadmuchiwany” zestaw z sesji pojawi się jako instalacja podczas Tygodnia Mody Mercedes-Benz w Berlinie (6-8 września 2021 r.).

Globalne zaangażowanie Mercedes-Benz w modę

Od 1995 r. Mercedes-Benz wzmacnia swoją globalną pozycję w branży modowej – budując autentyczne relacje i angażując się w nowe inicjatywy projektantów, innowacyjną współpracę, partnerstwa w ramach Tygodnia Mody oraz wydarzenia na żywo. Marka jest aktywna w wielu kluczowych lokalizacjach na całym świecie, w tym podczas Tygodni Mody Mercedes-Benz w Rosji, Meksyku, Madrycie, Tbilisi i Berlinie, a także na uznanym Międzynarodowym Festiwalu Mody, Fotografii i Akcesoriów w Hyères.

Odpowiedzialna przyszłość w modzie

W ramach swojego zaangażowania w zrównoważoną przyszłość luksusowego designu Mercedes-Benz aktywnie pracuje nad odpowiedzialnym rozwojem swoich partnerstw modowych poprzez podkreślanie najlepszych praktyk i łączenie sił z twórcami, którzy odzwierciedlają i promują wartości takie jak wybitny i intuicyjny design, kreatywność oraz innowacyjność. Mercedes-Benz rozwija swoją wieloletnią współpracę z festiwalem w Hyères, fundując w 2021 r. inauguracyjną Nagrodę Zrównoważonego Rozwoju Mercedes-Benz – to ewolucja wsparcia dla finalistów wydarzenia, które kształci kolejne pokolenie talentów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Poprzez program modowych talentów Mercedes-Benz na całym świecie luksusowa marka wsparła blisko 170 projektantów na ponad 30 platformach, w tym w Mediolanie, Londynie, Nowym Jorku, Pekinie, Sydney, Pradze, Stambule, Berlinie i Akrze.

Heron Preston – informacje

Heron Preston jest projektantem mody, zwolennikiem zrównoważonego rozwoju, dyrektorem kreatywnym i DJ-em, a jego marka oferuje odzież inspirowaną sportem oraz modą uliczną dla kobiet i mężczyzn. Przed stworzeniem własnego szyldu Preston pracował dla Nike oraz Kanyego Westa. Znaki rozpoznawcze jego stylu to m.in. niemal fluorescencyjny pomarańczowy odcień, słowo „styl” pisane cyrylicą, ptasie motywy oraz szeroko zakrojona współpraca, m.in. z Off-White Virgila Abloha, Nike, DSNY, a nawet NASA. Za swoje osiągnięcia Preston otrzymał wiele wyróżnień – znajduje się m.in. na listach BoF 500 Business of Fashion oraz Hypebeast 100.