01
września
2014
|
02:00
Europe/Warsaw

Już ponad 100 tys. Mercedesów CLA w rękach klientów

Od chwili rynkowego debiutu w Europie w kwietniu 2013 r. Mercedes-Benz przekazał klientom na całym świecie już ponad 100 tys. egzemplarzy modelu CLA - w tym ponad 1100 sztuk w Polsce. Łącznie, kompaktowe Mercedesy nowej generacji - klas A, B, CLA i GLA - znalazły już ponad 800 tys. nabywców, z czego ponad 5,5 tysiąca na naszym rynku.

"Wynik 100 tys. sprzedanych Mercedesów CLA i 800 tys. nowych aut kompaktowych jasno wskazuje, że nasza ofensywa modelowa w tym segmencie zdecydowanie trafiła w sedno" - powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. "Miesiąc w miesiąc auta te są najważniejszymi czynnikami naszego wzrostu".

W ramach strategii "Mercedes-Benz 2020" niemiecka marka premium prowadzi obecnie najszerszą ofensywę modelową w swojej historii - zarówno z myślą o pielęgnacji więzi z dotychczasowymi klientami, jak i o pozyskaniu nabywców z zupełnie nowych grup. Najnowsze kompaktowe modele to dowód, że strategia ta przynosi owoce. Zwłaszcza klasy A i CLA skutecznie pozyskują młodszych klientów na całym świecie.

CLA osiągnął znaczny sukces przede wszystkim na jego głównym rynku, w USA. Sprzedaje się tam jeden na cztery egzemplarze modelu (od chwili debiutu: ponad 27 tys. sztuk). To pierwszy Mercedes dostępny w Stanach Zjednoczonych w cenie poniżej 30 tys. dolarów i pierwszy w segmencie aut kompaktowych na tamtejszym rynku. Średnia wieku jego nabywców za oceanem wynosi około 45 lat, czyli o 10 lat mniej niż w przypadku całej gamy Mercedes-Benz. 8 na 10 właścicieli CLA jeździło wcześniej samochodem innej marki.

Poza USA kompaktowe, czterodrzwiowe coupe jest popularne zwłaszcza w Europie Zachodniej, dokąd trafia niespełna jedna trzecia jego produkcji. Prym wiodą tu rynki niemiecki i brytyjski.

W Polsce CLA od momentu premiery cieszy się niezmiennie dużym wzięciem - obecnie to co dziesiąty nowy Mercedes sprzedawany na naszym rynku. Od chwili premiery znalazł ponad 1100 nabywców, z czego blisko 400 w okresie od stycznia do lipca br. Co ciekawe, aż 15-proc. udział w sprzedaży ma najmocniejsza odmiana CLA 45 AMG o mocy 360 KM.

Łącznie, Mercedes-Benz sprzedał w Polsce już ponad 5,5 tysiąca kompaktowych modeli nowej generacji. Najpopularniejsze z nich to nowa klasa A oraz CLA, ale doskonale radzi sobie również GLA, który od stycznia do lipca br. trafił już w ręce 314 klientów.

Mercedes-Benz CLA wyróżnia się nie tylko zwiewną linią, nawiązującą do aut typu coupe, oraz pozbawionymi ramek drzwiami. Jego design przekłada się na znakomite własności aerodynamiczne - współczynnik oporu powietrza równy 0,22 to jeden z najlepszych wyników wśród produkowanych seryjnie aut. Większość nabywców decyduje się dodatkowo podkreślić sportowe walory CLA - najpopularniejszą wersją w gamie jest CLA 250, często z pakietem Night oraz w białym kolorze calcite.

CLA produkowany jest od stycznia 2013 r. w fabryce Mercedes-Benz w Kecskemét na Węgrzech, gdzie powstaje również Klasa B. Wkrótce zostanie tam uruchomiony montaż trzeciego modelu - CLA Shooting Brake, który jako piąty członek dołączy do rodziny aut kompaktowych w drugiej połowie 2015 r.