Stuttgart / Warszawa,
17
listopada
2020
|
13:00
Europe/Warsaw

Klasa V ustanawia nowy standard w segmencie dzięki pneumatycznemu zawieszeniu AIRMATIC

W ubiegłym roku na rynku pojawiła się odświeżona Klasa V – z nową stylistyką przodu, rozszerzoną gamą systemów bezpieczeństwa i asystujących, a także z dynamicznym i wydajnym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym OM 654 i automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC. Od końca 2019 roku w standardzie oferowany jest również intuicyjny i samouczący się system multimedialny MBUX. Obecnie Klasa V – jako jedyna w tym segmencie – zyskała jeszcze jedną technologiczną nowość: zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC.

Podstawowe zalety AIRMATIC

  • Zwiększony komfort jazdy w każdym terenie
  • Zoptymalizowany poziom hałasu w całym pojeździe
  • Zmniejszone zużycie przy dużych prędkościach
  • Możliwość personalizacji za pomocą różnych programów jazdy

AIRMATIC – tak to działa!

Układ zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC dostosowuje podwozie Klasy V do różnorodnych warunków drogowych, zapewniając w ten sposób wysoki komfort jazdy dzięki stałemu prześwitowi niezależnie od obciążenia, a nawet na nierównym terenie.

Jest on wspierany przez podwójny, nakierowany na częstotliwość układ kontroli tłumienia. Układ ten reguluje niezależnie każde z kół klasy V, w odpowiedzi na aktualny stan drogi.

Dzieje się to szybko i z wysoką precyzją poprzez dwa dodatkowe, oddzielne zawory pracujące w zależności od częstotliwości drgań, osobno dla sił odbicia i ściskania w amortyzatorach.

Zapewnia to znaczny wzrost stabilności jazdy i komfortu toczenia dzięki ograniczeniu ruchów nadwozia.

Korzystając z przełącznika DYNAMIC SELECT na konsoli środkowej, kierowca może indywidualnie wybierać spośród różnych programów jazdy. W programie „Comfort” lub „Manual” Klasa V utrzymuje standardową wysokość aż do prędkości 110 km/h. Gdy prędkość przekracza 110 km/h, zawieszenie Klasy V jest automatycznie obniżane o 10 mm, umożliwiając w ten sposób bardziej dynamiczną jazdę na autostradach, a jednocześnie zmniejszając opór powietrza, a tym samym zużycie paliwa. Kierowca może cieszyć się tym rozwiązaniem, wybierając także program „Sport”, który również umożliwia obniżenie zawieszenia o 10 mm – nawet przy niskich prędkościach na drogach wiejskich. Z kolei ustawienie programu „Lift” podnosi pojazd nawet o 35 mm, przy prędkościach do 30 km/h – to tryb idealny do jazdy po drogach terenowych, na przykład podczas rodzinnych wypadów w góry.

Niezależnie od wybranego programu jazdy, pneumatyczna kontrola poziomu jest aktywna w pełni automatycznie i dopasowuje się do obciążenia. To sprawia, że ​​jazda jest płynniejsza, nawet z przyczepą, pojazd jest stabilniejszy, a tym samym zapewnia większy komfort.

Oprócz Klasy V, zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC jest również dostępne dla EQV (średnie zużycie energii: 28,2 kWh/100 km; łączna emisja CO2: 0 g/km) [1], Vito Tourer i eVito Tourer (średnie zużycie energii: 27,8 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km) oraz dla całej rodziny samochodów kempingowych i rekreacyjnych Marco Polo marki Mercedes-Benz.