Affalterbach,
15
czerwca
2021
|
14:32
Europe/Warsaw

Lifestyle’owa aktualizacja cenionego Mercedesa-AMG GT 4-drzwiowego Coupé

Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé odnosi sukcesy na całym świecie. Teraz zyskuje jeszcze bardziej indywidualny charakter – a tym samym akcentuje swoją pozycję idealnego samochodowego towarzysza na każdą okazję. Wszechstronność tego sportowego auta z dwiema parami bocznych drzwi podkreśla nowa, specjalna edycja, która poza osiągami koncentruje się na jego luksusowej stronie. Ponadto nabywcy mają do wyboru poszerzoną gamę wzorów obręczy kół, odcieni tapicerki, elementów wykończenia i kolorów nadwozia. Przy okazji AMG GT 4-drzwiowe Coupé otrzymał zmodernizowane zawieszenie, cechujące się jeszcze większą rozpiętością pomiędzy sportowym prowadzeniem a komfortem. Dzięki szeroko zakrojonej aktualizacji przeprowadzonej latem ubiegłego roku model jest już wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne. Ich lista obejmuje zaktualizowane systemy wspomagające oraz standardowo montowany panoramiczny kokpit, w tym system multimedialny MBUX z charakterystycznymi dla AMG wyświetlaczami i funkcjami. Odnowiony AMG GT 4-drzwiowe Coupé zadebiutuje w wersjach z 6-cylindrowymi jednostkami, które pojawią się w europejskich salonach Mercedesa już w sierpniu.

Za trzecim samochodem w całości opracowanym przez Mercedesa-AMG stoi nieprzerwana historia sukcesu. AMG GT 4-drzwiowe Coupé przyciągnął nowe grupy klientów i wzbudził duże zainteresowanie marką. To auto, które łączy najwyższą dynamikę jazdy, typową dla sportowego modelu AMG GT, ze zwiększoną praktycznością na co dzień – to zasługa dwóch par bocznych drzwi i kabiny mieszczącej do pięciu osób. Zaawansowane pneumatyczne zawieszenie, skrętna tylna oś, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła i nowoczesna ogólna koncepcja konstrukcji fascynują nabywców na całym świecie. A jeśli wziąć pod uwagę, że model „wykręcił” rekordowy czas pokonania północnej pętli toru Nürburgring, nie ulega wątpliwości, że zastosowane tu rozwiązania techniczne i ich dopracowanie reprezentują tu najwyższy poziom, wyznaczając standardy w segmencie.

AMG GT 4-drzwiowe Coupé podniósł klasową poprzeczkę również za sprawą wysokiej jakości wykończenia oraz precyzyjnego wzornictwa wszystkich powierzchni i komponentów w kabinie, a także dzięki innowacyjnym instrumentom obsługi, przyciskom na kierownicy oraz licznym konfiguracjom foteli czy wyposażenia.

I chociaż model już wcześniej oferował imponującą gamę możliwości personalizacji – od konfiguracji z trzema miejscami z tyłu przez szereg pakietów wyposażenia aż po indywidualne opcje specyficzne dla AMG, teraz jego portfolio wzbogacono o kolejne interesujące opcje.

„Nieustannie dbamy o to, by utrzymywać nasze 4-drzwiowe Coupé AMG GT na niezrównanym poziomie technicznym. Dzięki obecnej aktualizacji oraz ekskluzywnej edycji możemy dotrzeć do grup docelowych, które największą wagę przywiązują do indywidualności i wyrazistego stylu życia. W ten sposób kontynuujemy rozwijanie naszego profilu jako marki »Performance Luxury« (z ang. osiągi i luksus – przyp. tłum.), co znajduje odzwierciedlenie w kolejnych produktach i opcjach AMG dopasowanych do potrzeb klientów. Ponadto już wkrótce właśnie w tym modelu zaprezentujemy nasze pierwsze hybrydy E PERFORMANCE, które stanowią kolejny krok w elektryfikacji zespołu napędowego” – powiedział Philipp Schiemer, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH.

Design 6-cylindrowych wersji pozostaje bez zmian. Z przodu można je jednak upodobnić do odmian z jednostkami o 8 cylindrach.

Oferta dla wszystkich wariantów wzbogaciła się o trzy nowe odcienie nadwozia: spektralny niebieski metalik, spektralny niebieski magno (matowe wykończenie) oraz biel kaszmiru magno (matowe wykończenie). Obecnie nabywcy mają do wyboru pięć lakierów matowych, pięć metalicznych i dwa standardowe. Na życzenie dostępny jest też nowy pakiet AMG Night II, dzięki któremu AMG GT 4-drzwiowe Coupé może przybrać jeszcze bardziej sportowy wygląd. Pionowe listwy charakterystycznej dla AMG osłony chłodnicy mają w tym przypadku ciemne, chromowane wykończenie. Kolejne wyraziste akcenty to umieszczone z tyłu elementy – emblemat AMG, gwiazda Mercedesa i oznaczenie modelu – w kolorze czarnym. Ten sam odcień mają napisy na przednich błotnikach. Nowością jest również połączenie pakietów z elementami z włókien węglowych oraz Night.

Jeszcze więcej komfortu i sportowego charakteru – nowe adaptacyjne tłumienie z dwoma zaworami

Przekonfigurowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ nadal bazuje na wielokomorowym układzie zawieszenia pneumatycznego połączonym z adaptacyjnym, elektronicznie regulowanym tłumieniem. Ten ostatni jest teraz zupełnie nowy i po raz pierwszy wykorzystuje po dwa zawory redukujące ciśnienie umieszczone na zewnątrz każdego amortyzatora. Działając bezstopniowo, umożliwiają one jeszcze precyzyjniejsze dostosowanie siły tłumienia do różnych warunków drogowych oraz programów jazdy: jeden zawór kontroluje tłumienie odbicia, tj. siłę, jaka występuje podczas odbicia koła, a drugi tłumienie w fazie ugięcia. Oba etapy są zatem kontrolowane niezależnie od siebie. Z jednej strony takie rozwiązanie pozwala na podniesienie poziomu komfortu, z drugiej przyczynia się do zapewnienia jeszcze bardziej sportowej dynamiki jazdy. Efekt: podróżujący są niemal całkowicie chronieni przed negatywnymi skutkami jazdy po nierównych nawierzchniach, a jednocześnie nadwozie pozostaje maksymalnie stabilne.

Analizując dane – w tym te z czujników przyspieszenia i monitorowania toru poszczególnych kół, jednostka sterująca pracą zawieszenia może w ciągu kilku milisekund dostosować siły tłumienia dla każdego koła do aktualnej sytuacji. Inżynierom AMG udało się znacznie poszerzyć rozpiętość pomiędzy sportowym charakterem a komfortem jazdy, m.in. poprzez zwiększenie zakresu dzielącego skrajne charakterystyki siły tłumienia oraz elastyczności poszczególnych map. Zastosowanie dwóch zaworów redukujących ciśnienie sprawia, że siłę tłumienia amortyzatora można regulować w całym zakresie drgań koła. Dzięki ich specjalnej konstrukcji amortyzator wyjątkowo szybko i precyzyjnie reaguje na zmianę rodzaju nawierzchni oraz warunki jazdy.

Kierowca może wybrać podstawową charakterystykę zawieszenia za pomocą programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT: za naciśnięciem przycisku właściwości jezdne zmieniają się na przykład z wybitnie dynamicznych w trybie Sport+ na łagodniejsze tłumienie w ustawieniu Comfort. Co więcej, konfigurację podwozia można trzystopniowo regulować niezależnie od zdefiniowanych programów jazdy, korzystając z osobnego klawisza.

W 2020 r. zawieszenie AMG GT 4-drzwiowego Coupé wyposażono w nowo zaprojektowane elementy, w tym ramy pomocnicze obu osi, łożyska, tuleje dolnych wahaczy oraz tuleje drążków tylnej osi. Zestaw ten pozwolił między innymi ograniczyć sztywność zastosowanych łożysk. Do tego dochodzą nowe, asymetryczne tuleje drążków przedniej osi, różniące się poziomami sztywności zależnie od efektywnego zakresu pracy. Zapewnia to również większą elastyczność wzdłużną bez utraty precyzji i „czucia” układu kierowniczego.

Dodatkowo klienci mają jeszcze szerszy wybór wzorów obręczy AMG. Do ich palety dołączyły nowe 20-calowe felgi z lekkich stopów z 10 podwójnymi ramionami oraz finezyjnie stylizowane, kute 21-calowe obręcze z 5 podwójnymi ramionami. Na życzenie nabywcy 6-cylindrowych wersji mogą teraz zamówić lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe.

Szeroka gama personalizacji wykończenia wnętrza

Po aktualizacji AMG GT 4-drzwiowe Coupé oferuje jeszcze większy wybór kolorów i rodzajów okładzin stosowanych do wykończenia kabiny. Nowe odcienie kładą nacisk na jego sportową albo luksusową naturę – wystarczy spojrzeć na połączenie skóry nappa Exclusive w kolorach tytanowo-szarej perły i czarnym z kontrastowymi żółtymi szwami lub skórę nappa Exclusive w kolorach truflowym i czarnym w wykończeniu STYLE („diamentowe” przeszycia). Oprócz chętnie wybieranej tapicerki w dwóch odcieniach paleta zostaje wzbogacona o pięć nowych odcieni skóry nappa Exclusive z wykończeniem STYLE: brąz sienna, klasyczna czerwień, błękit jachtowy, głęboka biel i szarość neva. Wysokiej próby atmosferę uzupełniają dywaniki podłogowe z dopasowaną kolorystycznie skórzaną lamówką oraz wyhaftowanym logo AMG.

Nowa kierownica AMG Performance z podwójnymi ramionami

Typowa dla AMG wizualna jakość to również zasługa nowo zaprojektowanej kierownicy AMG Performance z charakterystycznymi, podwójnymi ramiona z harmonijnie zintegrowanymi przyciskami. Spłaszczoną u dołu obręcz, pokrytą skórą nappa lub skórą nappa i mikrofibrą DINAMICA, opcjonalnie można zaopatrzyć w funkcję podgrzewania. Nowa kierownica ma też matę wykrywającą dotyku dłoni. Jeśli kierowca przez pewien czas nie trzyma rąk na wieńcu, uruchamiana jest kaskada komunikatów ostrzegawczych; ostatecznie – w obliczu braku reakcji – system aktywuje asystenta awaryjnego hamowania.

Standardowe przyciski na kierownicy AMG otrzymały jeszcze jaśniejsze wyświetlacze z nowymi ikonami i teraz oba mają okrągły kształt. Pozwalają one na bezpośrednią obsługę funkcji dotyczących jazdy bez konieczności odrywania dłoni od wieńca. Przekładnię AMG SPEEDSHIFT MCT 9G można obsługiwać za pomocą aluminiowych manetek zmiany biegów umieszczonych po lewej i prawej stronie kierownicy. Aby ich używanie było jeszcze wygodniejsze, łopatki te są teraz nieco większe i zostały umieszczone niżej.

Klienci mogą wybierać także spośród wielu wersji wykończenia. Nowością jest opcjonalne antracytowe drewno o otwartych porach na desce rozdzielczej i panelach drzwi, a także na konsoli środkowej, gdzie drewniane okładziny łączą się ze srebrnym obramowaniem – co podkreśla zarówno sportowy, jak i luksusowy charakter 4-drzwiowego samochodu sportowego AMG.

Luksus dla indywidualistów: specjalna edycja z bogatym wyposażeniem

Ekskluzywna seria Edition ukazuje luksusową „twarz” AMG GT 4-drzwiowego Coupé. Jest ona dostępna dla wszystkich wersji silnikowych i standardowo łączy się z pakietem stylizacyjnym V8. Ekskluzywny lakier czerwień rubelitu o ciemnym, szlachetnym odcieniu harmonijnie współgra z pakietem chromowanych elementów nadwozia i nowymi 21-calowymi kutymi obręczami AMG z 5 podwójnymi ramionami w kolorze srebrnym (wysoki połysk).

Kabinę wykończono szarą skórą nappa Exclusive, do której dopasowano kolorystykę kierownicy AMG Performance. Luksusową atmosferę podkreślają nowe elementy ozdobne z szarego, jesionowego drewna o otwartych porach, nakładki progów drzwi podświetlane na kolor nadwozia oraz emblemat AMG Edition na desce rozdzielczej.

Dane techniczne w skrócie:

 

Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+

 

Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+

 

Silnik

3.0 R6, turbosprężarka + pomocnicza sprężarka elektryczna

3.0 R6, turbosprężarka + pomocnicza sprężarka elektryczna

Pojemność skokowa

2999 ccm

2999 ccm

Moc maks.

320 kW (435 KM) przy 6100 obr./min

270 kW (367 KM) przy 5500-6100 obr./min

Dod. moc z układu miękkiej hybrydy

16 kW (22 KM)

16 kW (22 KM)

Maksymalny moment obrotowy

520 Nm przy 1800-5800 obr./min

500 Nm przy 1800‑4500 obr./min

Dod. moment z układu miękkiej hybrydy

250 Nm

250 Nm

Zespół napędowy

Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmienną dystrybucją momentu obrotowego

Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmienną dystrybucją momentu obrotowego

Przekładnia

AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP)

Combined

9,2-10,0 l/100 km

9,2-10,0 l/100 km

Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP)

209-226 g/km

209-226 g/km

Przyspieszenie 0-100 km/h

4,5 s

4,9 s

Prędkość maksymalna

285 km/h

270 km/h

 

 

 

Mercedes-AMG GT 43

 

Silnik

3.0 R6, turbosprężarka + pomocnicza sprężarka elektryczna

Pojemność skokowa

2999 ccm

Moc maks.

270 kW (367 KM) przy 5500-6100 obr./min

Dod. moc układu miękkiej hybrydy

16 kW (22 KM)

Maksymalny moment obrotowy

500 Nm przy 1800‑4500 obr./min

Dod. moment układu miękkiej hybrydy

250 Nm

Zespół napędowy

Napęd na tylne koła

Przekładnia

AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP)

Combined

9,2-10,0 l/100 km

X,X l/100 km

Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP)

209-226 g/km

Przyspieszenie 0-100 km/h

5,0 s

Prędkość maksymalna

270 km/h