Affalterbach,
18
czerwca
2020
|
00:03
Europe/Warsaw

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ Limuzyna i Kombi po aktualizacji

Od czasów legendarnego „Hammera” z 1986 r. Klasa E należała do modeli, które stanowią rdzeń marki Mercedes-AMG. W najnowszym wydaniu dynamika auta sportowego łączy się z jeszcze wyższym poziomem komfortu oraz efektowniejszym wzornictwem, z powiększonym centralnym wlotem powietrza. Bardziej dynamiczny wygląd współtworzą smuklejsze, w pełni diodowe reflektory, poszerzone nadkola oraz pokrywa silnika z muskularnymi przetłoczeniami. Zmieniony przedni zderzak z trzema dużymi wlotami i spojlerem definiuje proporcje karoserii i równocześnie znacznie zmniejsza unoszenie przedniej osi. Także wnętrze zostało gruntownie odnowione: panoramiczny kokpit, nowa kierownica AMG Performance oraz system multimedialny MBUX ze specyficznymi dla AMG funkcjami podkreślają przynależność do rodziny maszyn z Affalterbach.

Nowa, zjawiskowa stylistyka wariantów E 63 4MATIC+ w dużej mierze jest podyktowana kwestiami technicznymi. Aby zapewnić optymalny przepływ powietrza wokół 4-litrowego silnika V8 biturbo, w tym optymalne chłodzenie powietrza doładowującego, boczne wloty powietrza w zderzaku są nie tylko wyjątkowo duże, ale i kierują powietrze tam, gdzie jest ono potrzebne – za pomocą dwóch poprzecznych listew. Wydatniejsze, poszerzone o 27 mm nadkola pozwoliły na poszerzenie rozstawu kół oraz zastosowanie większych przednich kół.

Kolejną nowością jest system informacyjno-rozrywkowy MBUX z ekranem dotykowym i panelem dotykowym (gładzikiem), inteligentnym sterowaniem głosowym oraz specyficznymi dla AMG funkcjami. Dwa wyświetlacze – zestawu wskaźników i systemu operacyjnego – wizualnie łączą się pod wspólną szklaną taflą, tworząc panoramiczny kokpit (w modelu podstawowym monitory seryjnie mają przekątną 10,25”, a w wersji S – 12,25”). Zestaw wskaźników oferuje trzy style grafiki AMG (Modern Classic, Sport i Supersport, ten ostatni z dużym centralnym obrotomierzem). Za pomocą menu AMG kierowca może wywoływać różne specjalne widoki AMG, takie jak parametry silnika, „rozgrzewka” czy miernik przeciążeń.

Charakterystyczne wzornictwo z podwójnymi ramionami i harmonijnie zintegrowanymi przyciskami sprawia, że nowa kierownica AMG Performance tworzy jeszcze ściślejsze połączenie człowieka z maszyną. Obręcz może być obszyta skórą, mikrofibrą DINAMICA lub połączeniem obu materiałów. W kole kierownicy znajduje się mata sensoryczna wykrywająca dotyk dłoni – jeśli kierowca przez pewien czas nie trzyma rąk na wieńcu, uruchamiana jest kaskada sygnałów ostrzegawczych, która ostatecznie, w obliczu braku reakcji, aktywuje Asystenta awaryjnego hamowania (Emergency Brake Assist).

4-litrowy silnik AMG V8 biturbo AMG w E 63 S 4MATIC+ nadal osiąga moc 450 kW (612 KM) i maksymalny moment obrotowy 850 Nm, dostępnyw szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 2500 do 4500 obr./min). Efekt: przyspieszenie bez wysiłku bez względu na pozycję pedału gazu. Podstawowy wariant E 63 4MATIC + dysponuje mocą 420 kW (571 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 750 Nm. Limuzyna w wersji S kończy sprint od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a w odmianie podstawowej – 3,5 s. Dla Kombi wartościte wynoszą, odpowiednio, 3,5 oraz 3,6 s.

Z myślą o zapewnieniu odpowiedniej reakcji 4-litrowy silnik AMG V8 biturbo wyposażono w dwie turbosprężarki typu twin-scroll. Standardowy system odłączania cylindrów sprawia, że oba warianty są wysoce efektywne. Działa on w trybie Comfort, w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika –od 1000 do 3250 obr./min.

Wersja S jest jedynym samochodem w segmencie, który wyposażonow dynamiczne mocowania silnika. Pozwala to pogodzić teoretycznie sprzeczne cele, polegające na uzyskaniu możliwie miękkiego połączeniaz układem napędowym dla zapewnienia wysokiego poziomu komfortu oraz sztywnego „spięcia” w celu uzyskania optymalnej dynamiki jazdy.

Jednostka napędowa współpracuje z 9-biegową przekładnią AMG SPEEDSHIFT MCT, łączącą błyskawiczne reakcje i szybką zmianę przełożeń z wysoką efektywnością.

Zwinność odnowionych wariantów E 63 to także zasługa pneumatycznego, wielokomorowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną regulacją tłumienia ADS+, które zapewnia wyjątkowo wysokie poziomy stabilności pochylenia kół, dynamiki jazdy i precyzji prowadzenia. W ramach liftingu, dzięki zamianom w zestrojeniu oraz elastokinematyce zawieszenia, znacznie wzrósł komfort jazdy.

Wszystkie warianty E 63 są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ o całkowicie zmiennym rozkładzie momentu obrotowego. Wariant S dodatkowo standardowo oferuje tryb Drift, dostępnyw programie jazdy RACE, który uruchamia całkowicie tylnonapędową konfigurację i pozwala na jazdę „bokiem” (pod warunkiem, że system ESP® został wyłączony, a skrzynia biegów pracuje w trybie ręcznym).

E 63 zaopatrzono także w elektronicznie regulowaną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego tylnej osi. Podczas dynamicznej jazdy pozwala ona zmniejszyć poślizg koła po wewnętrznej stronie zakrętu, i to bez żadnej interwencji ze strony układu hamulcowego. Kierowca może przyspieszać na wyjściu z łuku wcześniej i intensywniej.

Elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy ma zmienne przełożenie i zapewnia precyzyjne, autentyczne informacje zwrotne. Jego charakterystyka zależy od aktywowanych ustawień systemu AMG DYNAMICS.

Dane techniczne w skrócie:

 

E 63 4MATIC+ Limuzyna

E 63 4MATIC+ Limuzyna

Silnik

4.0 V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny

4.0 V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny

Pojemność

3982 ccm

3982 ccm

Moc

420 kW (571 KM) przy 5750-6500 obr./min

450 kW (612 KM) przy 5750-6500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

750 Nm przy 2250-5000 obr./min

850 Nm przy 2500-4500 obr./min

Układ napędowy

stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ o zmiennej dystrybucji momentu obrotowego

stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ o zmiennej dystrybucji momentu obrotowego

Przekładnia

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (z mokrym sprzęgłem startowym)

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (z mokrym sprzęgłem startowym)

Zużycie paliwa w cyklu łączonym

11,6 l/100 km*

11,6 l/100 km*

Emisje CO2 w cyklu łączonym

265 g/km

267 g/km

Klasa efektywności

G

G

Przyspieszenie 0-100 km/h

3,5 s

3,4 s

Prędkość maksymalna

250 km/h**

300 km/h***

* Podane dane zostały określone zgodnie z wyznaczoną metodą pomiarową. Są to „wartości CO2 NEDC”, zgodnie z art. 2 nr 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Na ich podstawie obliczono wartości zużycia paliwa.

** ograniczona elektronicznie, z pakietem kierowcy AMG – 300 km/h

*** ograniczona elektronicznie

 

E 63 4MATIC+ Kombi

E 63 S 4MATIC+ Kombi

Silnik

4.0 V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny

4.0 V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny

Pojemność

3982 ccm

3982 ccm

Moc

420 kW (571 KM) przy 5750-6500 obr./min

450 kW (612 KM) przy 5750-6500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

750 Nm przy 2250-5000 obr./min

850 Nm przy 2500-4500 obr./min

Układ napędowy

stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ o zmiennej dystrybucji momentu obrotowego

stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ o zmiennej dystrybucji momentu obrotowego

Przekładnia

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (z mokrym sprzęgłem startowym)

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (z mokrym sprzęgłem startowym)

Zużycie paliwa w cyklu łączonym

11,8 l/100 km*

11,9 l/100 km*

Emisje CO2 w cyklu łączonym

270 g/km

271-273 g/km

Klasa efektywności

G

G

Przyspieszenie 0-100 km/h

3,6 s

3,5 s

Prędkość maksymalna

250 km/h**

290 km/h***

* Podane dane zostały określone zgodnie z wyznaczoną metodą pomiarową. Są to „wartości CO2 NEDC”, zgodnie z art. 2 nr 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Na ich podstawie obliczono wartości zużycia paliwa.

** ograniczona elektronicznie, z pakietem kierowcy AMG – 300 km/h

*** ograniczona elektronicznie

download
AMG E 63 S Kombi