Affalterbach,
27
września
2018
|
16:30
Europe/Warsaw

Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé

Klasa sama dla siebie

Więcej przestrzeni, więcej mocy, więcej adrenaliny – nowy Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé łączy niespotykaną technikę samochodów sportowych z wysoką użytecznością na co dzieńi imponującą przestronnością. Wraz z tym modelem Mercedes-AMG otwiera segment sportowych aut dla tych, którzy doznaniamiz dynamicznej jazdy chcieliby dzielić się z rodziną i przyjaciółmi.

Najwyższy poziom dynamiki poprzecznej i wzdłużnej oraz zjawiskowa sylwetka o klasycznych proporcjach samochodu sportowego już na pierwszy rzut oka plasują Mercedesa-AMG GT 4-drzwiowe Coupé pośród jego dwudrzwiowych braci. Ekspresyjny design z „pochylonym” profilem przedniego pasa i wydłużoną maską, nie wspominając o muskularnej rzeźbie nadwozia oraz nisko poprowadzonej linii dachu, podkreśla sportowe geny czterodrzwiowego coupé.

Nowy AMG GT 4-drzwiowe Coupé to mieszanka imponującego dynamizmu rodem z toru wyścigowego, typowego dla naszych dwudrzwiowych aut sportowych, oraz maksymalnej przydatności w codziennym użytkowaniu.W unikalny sposób ucieleśnia naszą filozofię »Driving Performance« i dzięki swojej systematycznej konfiguracji przyciągnie do marki Mercedes-AMG nowych klientów” – skomentował Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.

Gama wersji silnikowych modelu obejmuje nowy, 3-litrowy rzędowy motor benzynowy o 6 cylindrach oraz sprawdzoną benzynową jednostkę AMG 4.0 V8 biturbo; ich moc sięga od 270 kW (367 KM) do 470 kW (639 KM). Wszystkie odmiany zapewniają niezrównane osiągi przy zachowaniu nowoczesnych standardów efektywności. Typowe dla AMG rozwiązania techniczne, takie jak w pełni aktywny napęd cztery koła 4MATIC+ oraz błyskawicznie pracująca przekładnia AMG SPEEDSHIFT 9G z przekładnią hydrokinetyczną (TCT = Torque-Clutch Transmission) w wariantach6-cylindrowych i z mokrym sprzęgłem startowym (MCT = Multi-Clutch Transmission) w odmianach V8, służą zapewnieniu najwyższych osiągów.Tak jak dwudrzwiowy AMG GT, jego czterodrzwiowy odpowiednik korzystaz aktywnej aerodynamiki z systemem prowadzenia powietrza AIRPANELw przednim zderzaku oraz rozkładanym tylnym skrzydłem – elementy te zapewniają podstawę dla wysokiej wydajności aerodynamicznej.

We wnętrzu zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań: intuicyjną obsługę zapewniają innowacyjne panele sterowania, takie jak osiem przyciskówz ekranami o wysokiej rozdzielczości na konsoli środkowej. Kierownica AMG Performance z nowymi przyciskami (standard w AMG GT 63 S 4MATIC+), fotele AMG oraz w pełni cyfrowy panoramiczny kokpit (standard w wariantach V8, opcja dla odmian 6-cylindrowych) z nowym widokiem Supersport podkreślają dynamiczny charakter modelu, a codzienny komfort zwiększają m.in.: reflektory MULTIBEAM LED, tylna pokrywa EASY-PACK, nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester® (seryjne w wersjach V8) oraz nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach.

Mieszanka daleko idącej indywidualizacji z rozwiązaniami technicznymi typowymi dla aut sportowych, skoncentrowana na potrzebach wymagających klientów, widoczna jest także w bogactwie pakietów wyposażenia oraz pojedynczych opcji. Unikalna w tym segmencie oferta obejmuje na przykład trzy różne konfiguracje tylnej kanapy. Standardowo podróżujący z tyłu mają do dyspozycji dwa osobne fotele.

Wysoki poziom dynamiki wzdłużnej i poprzecznej wynika z kompleksowej współpracy poszczególnych systemów oraz komponentów. Przyczynia się do tego również ekstremalnie sztywna konstrukcja nadwozia, wyrafinowana strategia sterowania w pełni aktywnego napędu na obie osie, a także zaawansowana konfiguracja zawieszenia – współpracująca z aktywną aerodynamiką, skrętną tylną osią (standard w wersjach V8, opcja dla R6) oraz zintegrowanym system kontroli dynamiki AMG DYNAMICS.

Produkcja nowego Mercedesa-AMG GT 4-drzwiowego Coupé rusza we wrześniu w hali nr 36 w fabryce Mercedes-Benz w Sindelfingen. Zakład te pełnią funkcję centrum kompetencji w zakresie wytwarzania pojazdów klasy wyższej oraz luksusowych. Mercedes-Benz buduje tam całą rodzinę modeli Mercedes-AMG GT.

Układ napędowy z silnikiem V8 dla AMG GT 4-drzwiowego Coupé produkowany jest w zakładzie wytwarzania silników w Affalterbach, zgodniez zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”.

Dane techniczne w skrócie

 

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+

Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+

Silnik

4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny

4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny

Pojemność skokowa

3982 ccm

3982 ccm

Moc maks.

470 kW (639 KM) przy5500-6500 obr./min

430 kW (585 KM) przy5500-6500 obr./min

Maksymalny moment obr.

900 Nm przy 2500-4500 obr./min

800 Nm przy 2350-5000 obr./min

Układ napędowy

Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem siły napędowej i trybem Drift

Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem siły napędowej

Przekładnia

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

Średnie zużycie paliwa

11,3 l/100 km*

11,1–11,2 l/100 km*

Średnie emisje CO2

257 g/km*

252–256 g/km*

Klasa efektywności

F

F

Masa własna (DIN/EC)

2045 kg**/ 2120 kg***

2025 kg**/ 2100 kg***

Przyspieszenie 0-100 km/h

3,2 s

3,4 s

Prędkość maksymalna

315 km/h

310 km/h

* Podane wartości określono zgodnie z zalecaną metodą pomiarową – NEDC dla emisji CO2 (zgodnie z art. 2 nr 1 rozporządzenia wykonawczego EU 2017/1153). Dane zużycia paliwa obliczono w oparciu o te wartości.** Masa własna zgodnie z DIN, bez kierowcy. *** Masa własna zgodnie z EC, z kierowcą (75 kg).

 

 

 

 

 

Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+

 

 

Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+

 

 

Silnik

3.0 R6, turbosprężarka i elektryczny kompresor

3.0 R6, turbosprężarka i elektryczny kompresor

Pojemność skokowa

2999 ccm

2999 ccm

Moc maks.

320 kW (435 KM) przy 6100 obr./min

270 kW (367 KM) przy 5500-6100 obr./min

Dodatkowa moc od EQ Boost

16 kW (22 KM)

16 kW (22 KM)

Maks. moment obr.

520 Nm przy 1800-5800 obr./min

500 Nm at 1800-4500 obr./min

Dod. moment obr. od EQ Boost

250 Nm

 

 

250 Nm

 

 

Układ napędowy

Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem siły napędowej

Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem siły napędowej

Przekładnia

AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Średnie zużycie paliwa

9,1-9,4 l/100 km*

9,1-9,4 l/100 km*

 

Średnie emisje CO2

209-215 g/km*

209-215 g/km*

Klasa efektywności

D

D

Masa własna (DIN/EC)

1970 kg**/2045 kg***

1965 kg**/2040

kg***

Przyspieszenie 0-100 km/h

4,5 s

4,9 s

Prędkość maksymalna

285 km/h

270 km/h

* Podane wartości określono zgodnie z zalecaną metodą pomiarową – NEDC dla emisji CO2 (zgodnie z art. 2 nr 1 rozporządzenia wykonawczego EU 2017/1153). Dane zużycia paliwa obliczono w oparciu o te wartości.** Masa własna zgodnie z DIN, bez kierowcy. *** Masa własna zgodnie z EC, z kierowcą (75 kg).

 

Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé: cechy szczególne

Portfolio: trzeci samochód w całości opracowany bezpośrednio przez Mercedes-AMG. Łączy imponujący, wyścigowy dynamizm dwudrzwiowego sportowego modelu AMG GT z największą możliwą użytecznością na co dzień, oferując przestrzeń nawet dla pięciu osób.

Silniki: jednostka 4.0 V8 biturbo w dwóch wersjach mocy – 430 kW (585 KM)i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz 470 kW (639 KM) i 900 Nm. Umieszczenie turbosprężarek w rozwidleniu głowic zaowocowało kompaktową konstrukcją silnika, spontaniczną reakcją na gaz oraz siłą napędową dostępną już od niskich obrotów. Motory są składane i montowane w sekcji ręcznego wykańczania w Affalterbach, zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”.

3-litrowy, 6-cylindrowy silnik rzędowy z turbosprężarką i pomocniczą, elektryczną sprężarką, dostępny w dwóch wersjach mocy – 270 kW (367 KM)i 500 Nm oraz 320 kW (435 KM) i 520 Nm; rozrusznik zespolony z alternatorem EQ Boost zapewnia dodatkowe 16 kW (22 KM) i 250 Nm.48-woltowa pokładowa instalacja elektryczna i funkcje hybrydowe: wspomagania przy przyspieszaniu (boost), rekuperacji, zmiany punktu obciążenia, „żeglowania” i ponownego uruchamiania silnika w połączeniuz funkcją ECO start/stop.

Przekładnia: AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (silnik V8) lub AMG SPEEDSHIFT TCT 9G (jednostka R6).

Układ napędowy: silnik zamontowany z przodu, w pełni aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+.

Dane (jednostki V8 oraz R6): zużycie paliwa w cyklu łączonym: 9,4-11,3 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym: 215-257 g/km, 0-100 km/h w 3,2-4,9 s, prędkość maksymalna 270-315 km/h.

Lekka konstrukcja: inteligentna mieszanka materiałów z wysokimi udziałami elementów z aluminium oraz włókien węglowych zapewniają niską masę własną, najwyższy poziom sztywności strukturalnej oraz najlepsze możliwe bezpieczeństwo bierne i jakość. Do ukierunkowanego wzmocnienia konstrukcji nadwozia wykorzystano metody analityczne i symulacyjne stosowanew motorsporcie. Pokrywę silnika oraz przednie błotniki wykonano z aluminium, a tylną grodź i wgłębienie w podłodze bagażnika – z włókien węglowych.

Aerodynamika: system aktywnego prowadzenia powietrza AIRPANEL (ruchome poziome zasłony w przednim zderzaku) i wielostopniowy, rozkładany tylny spojler poprawiają balans oraz wydajność w zakresie aerodynamiki.

Zawieszenie: wersje 6-cylindrowe korzystają z zawieszenia AMG RIDE CONTROL ze stalowymi sprężynami i adaptacyjną kontrolą tłumienia ADS (Adaptive Damping System). Zawieszenie wariantów V8 – AMG RIDE CONTROL+ – bazuje na wielokomorowym układzie pneumatycznym i również współpracuje z adaptacyjną kontrolą tłumienia ADS. Do zwiększenia dynamiki jazdy przyczynia się także rozbudowana sieć wszystkich systemów oraz komponentów.

Hamulce: wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy zapewnia imponująco krótkie drogi hamowania, pozwala na precyzyjne dozowanie siły hamowania i odznacza się wysoką sztywnością konstrukcji.

Programy jazdy: system AMG DYNAMIC SELECT z trybami Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual oferuje kierowcy szeroki zakres dynamiki jazdy. Poszczególne programy wpływają m.in. na reakcję na wciśnięcie pedału gazu oraz charakterystykę pracy przekładni, zawieszeniai układu kierowniczego. AMG GT 63 S 4MATIC+ dodatkowo oferuje program RACE z trybem Drift, zapewniający optymalne osiągi na torze (na życzenie dostępny także dla wszystkich pozostałych wersji AMG GT).

Nadwozie: jednoznacznie rozpoznawalne jako członek rodziny AMG GT,4-drzwiowe Coupé wyróżniają muskularne proporcje znane już z jego2-drzwiowego odpowiednika – ale wyrzeźbione w indywidualnym, ekspresyjnym stylu. Dynamiczny charakter 4-drzwiowego AMG GT manifestuje przedni pas z długą maską z dwoma wybrzuszeniami, zmysłowe kształty z mocno zaakcentowanymi płaszczyznami nadają mu ponadczasową elegancję, a „płynąca” sylwetka ze smukłą linią dachu podkreśla jego sportowe kompetencje. Rodzinne powiązania z AMG GT zdradzają także przednie reflektory MULTIBEAM LED i filigranowe tylne lampy LEDz sekwencyjnymi kierunkowskazami.

Wnętrze: kabina AMG GT 4-drzwiowego Coupé zachwyca sportową atmosferą i wyjątkowym poczuciem przestronności. Łączy ergonomię samochodu o wysokich osiągach z ekskluzywnością, a jednocześnie wyróżnia się przełomowymi akcentami, takimi jak innowacyjne przyciski z ekranami na konsoli środkowej. Zależnie od poziomu wyposażenia z tyłu w komfortowych warunkach mogą podróżować dwie lub trzy osoby. Zróżnicowane pakiety elementów designu i wyposażenia zapewniają szeroki zakres personalizacji.

 

AMG GT 43 4MATIC+ / AMG GT 53 4MATIC+: cechy szczególne

Portfolio: 6-cylindrowe warianty z całkowicie aktywnym napędem na obie osiei aktywną aerodynamiką.

Silnik: 6-cylindrowa, benzynowa jednostka rzędowa o pojemności 3 litrów, zaopatrzona w turbosprężarkę i pomocniczą sprężarkę elektryczną, rozwijająca moc 270 kW (367 KM) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego lub, odpowiednio, 320 kW (435 KM) i 520 Nm; rozrusznik zespolony z alternatorem EQ Boost zapewnia dodatkowe 16 kW (22 KM) oraz 250 Nm. 48-woltowa pokładowa instalacja elektryczna umożliwia realizację funkcji hybrydowych: wspomagania przy przyspieszaniu (boost), rekuperacji, zmiany punktu obciążenia, „żeglowania” i ponownego uruchamiania silnikaw połączeniu z funkcją ECO start/stop.

Przekładnia: 9-biegowa skrzynia automatyczna AMG SPEEDSHIFT TCT 9Gz przekładnią hydrokinetyczną.

Układ napędowy: silnik zamontowany z przodu, w pełni aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+.

Dane: zużycie paliwa w cyklu łączonym: 9,1-9,4 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym: 209-215 g/km, 0-100 km/h w 4,5-4,9 s, prędkość maksymalna270-285 km/h.

Zawieszenie: AMG RIDE CONTROL ze stalowymi sprężynami i adaptacyjną kontrolą tłumienia ADS (Adaptive Damping System)

Hamulce: wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG zapewnia najlepszą możliwą skuteczność w wytracaniu prędkości przy minimalnej wadze. Kompozytowe tarcze hamulcowe o wymiarach 360 x 36 mm na przedniej osi oraz odlewane tarcze o wymiarach 360 x 26 mm z tyłu. Sześciotoczkowe stałe zaciski (w kolorze szarym) z przodu i jednotłoczkowe pływające zaciski (w kolorze szarym) z tyłu.

Nadwozie: przedni pas z charakterystycznym ozdobnym wykończeniem osłony chłodnicy AMG z pionowymi, chromowanymi poprzeczkami, zderzakz dużymi wlotami powietrza wyprofilowanymi na kształt litery „A”. Standardowo montowane reflektory MULTIBEAM LED z elementami z włókien węglowych. Dwie okrągłe, podwójne końcówki układu wydechowego. Szeroka paleta 19-i 20-calowych obręczy z lekkich stopów, a także 21-calowych kutych obręczy zapewnia rozliczne możliwości indywidualizacji.

Wnętrze: przednie fotele AMG obszyte mieszanką syntetycznej skóry ARITCO i czarnej mikrofibry oraz dwa indywidualnie wyprofilowane miejsca z tyłu. Panel wskaźników w obudowie stylizowanej na dwie osobne tubyz prędkościomierzem wyskalowanym do 320 km/h (na życzenie dostępny jest też w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z szybkościomierzem do 330 km/h)i wielofunkcyjny wyświetlacz o przekątnej 17,8 cm.

 

AMG GT 63 4MATIC+ / AMG GT 63 S 4MATIC+: cechy szczególne

Portfolio: 8-cylindrowe odmiany o wyśmienitych osiągach, z całkowicie aktywnym napędem na obie osie, aktywną aerodynamiką i skrętną tylną osią, efektowną stylizacją karoserii oraz innowacyjnymi detalami kabiny.

Silnik: jednostka 4.0 V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny, 430 kW (585 KM) lub 470 kW (639 KM), 800 lub 900 Nm.

Przekładnia: 9-biegowa skrzynia automatyczna AMG SPEEDSHIFT MCT 9Gz mokrym sprzęgłem startowym i funkcją RACE START.

Układ napędowy: silnik zamontowany z przodu, w pełni aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+.

Dane: zużycie paliwa w cyklu łączonym: 11,1-11,3 l/100 km, emisje CO2w cyklu łączonym: 252-257 g/km, 0-100 km/h w 3,2-3,4 s, prędkość maksymalna 310-315 km/h.

Zawieszenie/podwozie: AMG RIDE CONTROL+ z wielokomorowym układem pneumatycznym i adaptacyjną kontrolą tłumienia ADS (Adaptive Damping System); aktywna tylna oś skrętna, elektronicznie sterowana blokada tylnego dyferencjału. AMG GT 63 S 4MATIC+ standardowo oferuje dynamiczne mocowania silnika oraz dodatkowy program jazdy RACE z trybem Drift.

Hamulce: wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMGz kompozytowymi tarczami o wymiarach 390 x 36 mm z przodu oraz kompozytowymi tarczami o wymiarach 360 x 26 mm z tyłu. Sześciotoczkowe stałe zaciski (w kolorze czerwonym w AMG GT 63 oraz żółtym w AMG GT 63 S) z przodu i jednotłoczkowe pływające zaciski (w kolorze czerwonym w AMG GT 63 oraz żółtym w AMG GT 63 S) z tyłu.

Nadwozie: jeszcze bardziej sportowy design za sprawą filigranowych reflektorów MULTIBEAM LED oraz większych wlotów powietrza utrzymanych w „turbinowej” stylizacji, otoczonych „skrzydłem” z czarnym, lśniącym wykończeniem i elementami ozdobnymi w odcieniu dymionego srebra. Wygląd tylnego pasa definiuje dyfuzor z masywnymi „płetwami” i dolną osłoną oraz dwie podwójne, trapezoidalne końcówki układu wydechowego.

Wnętrze: przednie fotele AMG obszyte czarną skórą nappa oraz dwa osobno wyprofilowane miejsca z tyłu. Wszystkie istotne dla kierowcy informacje –w tym zegary AMG z możliwościami indywidualnej konfiguracji – wyświetlaw pełni cyfrowy zestaw wskaźników z ekranem o przekątnej 31,2 cm oraz szybkościomierzem wyskalowanym do 360 km/h.