Affalterbach/Adenau,
09
listopada
2018
|
15:28
Europe/Warsaw

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ najszybszym seryjnym czteromiejscowym samochodem na Nürburgringu

Nowy rekord okrążenia północnej pętli toru Nürburgring – czyli „Zielonego piekła”

Nowy Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+, z oficjalnie zmierzonym i notarialnie potwierdzonym czasem 7:25,41 min, został najszybszym seryjnie produkowanym czteromiejscowym samochodem na legendarnej północnej pętli toru Nürburgring. Za kierownicą w pełni wyposażonego, standardowego egzemplarza modelu usiadł Demian Schaffert – inżynier ds. rozwoju w AMG, który brał udział w pracach projektowych nad dynamiką jazdy czterodrzwiowego coupé. Ale Schaffert to także były kierowca wyścigowy. W imponującym stylu zaprezentował osiągi potężnego sportowego samochodu z 8-cylindrowym silnikiem V8 o mocy 470 kW (639 KM), uzyskując rekordowy czas okrążenia.

Nordschleife (północna pętla) Nürburgingu uchodzi za najbardziej wymagający tor wyścigowy świata. Z tego względu czas okrążenia obiektu stanowi ostateczny sprawdzian kompetencji każdego sportowego auta. AMG GT 63 S 4MATIC+ jest do tego perfekcyjnie przygotowany: jego standardowe wyposażenie obejmuje liczne zaawansowane rozwiązania z zakresu dynamiki jazdy, takie jak całkowicie aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+, skrętne tylne koła, elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi oraz pakiet trybów dynamicznej jazdy AMG DYNAMICS. Opcjonalnie dostępne opony Michelin Pilot Sport Cup 2 pozwalają maksymalnie wykorzystać dostępną przyczepność, zapewniając optymalną trakcję i doskonałe przyspieszenie na wyjściu z zakrętu.

Rekordowe okrążenie zostało precyzyjnie zmierzone przez bezstronnych ekspertów „wige SOLUTIONS”. Prawidłową specyfikację pojazdu oraz czas okrążenia dodatkowo potwierdził niezależny notariusz.

Rekordowy przejazd można zobaczyć na wideo pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=4bgLjcX6NU4

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+: zużycie paliwa w cyklu mieszanym 11,3 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym 257 g/km