Affalterbach/Miami,
18
maja
2022
|
12:21
Europe/Warsaw

Mercedes-AMG oraz will.i.am – innowator, przedsiębiorca technologiczny i światowa gwiazda – wkraczają na nowy poziom współpracy

Współpraca, którą prowadzą Mercedes-AMG oraz will.i.am – multiplatynowy amerykański muzyk, przedsiębiorca technologiczny, filantrop i zdobywca nagrody TIME 100 IMPACT – rosła w siłę od czasu jej nawiązania we wrześniu 2021 r. Teraz wspina się na kolejny poziom kreatywności, wraz z niezwykłym projektem „The Flip”. To motoryzacyjne arcydzieło o wyrazistym designie i dalekosiężnym przekazie, stworzone w ścisłej tajemnicy. Unikatowy samochód o nazwie WILL.I.AMG jest postrzegalnym symbolem celów, które stawiają sobie zarówno Mercedesa-AMG, jak i will.i.am – by śmiało wprowadzać w życie nowe pomysły, przesuwać granice i odważać się dokonywać niemożliwego. Aby zrealizować swoją wizję „The Flip”, w ramach szóstego wspólnego projektu will.i.am ponownie połączył siły z West Coast Customs. Pojazd daje również przykład na przyszłość: misją projektu jest wsparcie kolejnych uczniów ze społeczności znajdujących się w niekorzystnej sytuacji i zapewnienie im dostępu do edukacji STEAM (z ang. nauki ścisłe, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka), tak aby mogli zdobywać umiejętności potrzebne do wykonywania przyszłościowych zawodów i opracowywania nowych technologii.

„The Flip” zadebiutował podczas niedawnego Grand Prix Formuły 1™ USA w Miami na Florydzie, w towarzystwie wybitnych gości, takich jak rekordzista świata Lewis Hamilton. Specjalnie zaprojektowany samochód sportowy bazuje na modelu Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé. „Baza” została jednak gruntownie zmodernizowana.

„Dorastałem w getcie. Dorastałem z hip-hopem. Oglądałem legendarnego hip-hopowego artystę rapującego o Mercedesie, więc posiadanie Mercedesa zawsze było prawdziwym marzeniem. Dla wielu dzieciaków ze śródmieścia posiadanie Mercedesa jest symbolem postępu i wychodzenia z trudności” – wyznał will.i.am. „Teraz osiągnąłem swój cel i wskoczyłem na wyższy poziom, na nowo wymyślając i tworząc własną wizję modelu AMG. Silnika nie dotykałem, bo AMG naprawdę robi najlepsze silniki. Historia założycieli AMG szczerze mnie inspiruje, a współpraca ludźmi, którzy myślą podobnie i również szukają ciągłego doskonalenia, napełnia mnie energią”.

„Dzięki „The Flip” nasza współpraca z will.i.am’em osiągnęła nowy szczyt. Realizując tę holistyczna koncepcję, wzajemnie się inspirowaliśmy i motywowaliśmy. To coś więcej niż wyjątkowy motoryzacyjny unikat. Z powagą traktujemy naszą społeczną odpowiedzialność. Sukces Mercedes-AMG jako luksusowej marki samochodów o wysokich osiągach zależy również w dużej mierze od inspirowania następnego pokolenia i zapewniania mu łatwego dostępu do najnowszych technologii oraz cyfrowego postępu. W naszej tradycji leżą niezachwiane pionierstwo i odwaga, by robić coś nowego. Kontynuujemy to dziedzictwo z myślą o przyszłości, wspólnie z will.i.am’em oraz „The Flip” – powiedział Philipp Schiemer, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Wszystkie działania związane z tym jedynym w swoim rodzaju pojazdem opartym na AMG GT 4-drzwiowym Coupé, inspirowanym elementami stylistycznymi Klasy G oraz legendarnym modelem SLS Gullwing, przyniosą środki fundacji i.am/Angel, którą will.i.am prowadzi z misją stworzenia puli talentów przygotowanych do STEAM, pomagając rodzinom i społecznościom wychodzić z ubóstwa. Mercedes-AMG entuzjastycznie wspiera ten projekt, ponieważ stanowi on również spełnienie życiowego marzenia will.i.am’a – fana motoryzacji i entuzjasty marki z Affalterbach, który zawsze marzył o stworzeniu swojego osobistego modelu Mercedes-AMG.

Zainspirowany gwiazdą Mercedesa i brzmieniem samochodu, will.i.am stworzył przypominający niedźwiedzia wizerunek „BEAR WITNESS”. Stanowi on również główny motyw kolekcji BEAR WITNESS, obejmującej odzież i akcesoria z limitowanej edycji dostępne w Mercedes-AMG Experience Center w Miami oraz w internecie. Część dochodów ze sprzedaży kolekcji zostanie przeznaczona na wsparcie fundacji i.am/Angel.

Szeroko zakrojona konwersja i design niezwykłego samochodu zostały uchwycone w sześcioodcinkowym serialu dokumentalnym „DRIVE”, który będzie miała swoją premierę podczas tegorocznego festiwalu filmowego w Cannes (poza konkursem).