Stuttgart / Sulingen ,
07
marca
2017
|
13:09
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz Actros z nowym systemem Active Brake Assist 4 i asystentem martwego pola już u klienta

 

  • Nowe systemy asystujące: większe bezpieczeństwo dla pieszych i rowerzystów
  • Wzór w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego
  • Firma SiloNet w przyszłości wyłącznie z Actrosami
     

Mercedes-Benz Trucks jako pierwszy na świecie producent wprowadza na drogę nowe systemy asystujące i bezpieczeństwa: Active Brake Assist 4 (ABA 4) z funkcją rozpoznawania pieszych oraz asystenta martwego pola. Pierwsze egzemplarze Actrosów z nowymi systemami, których premiera miała miejsce pod koniec września 2016 r. na targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze, są od grudnia 2016 r. dostarczane do klienta.

 

Silosy i cysterny: wszystkie systemy bezpieczeństwa w 100 procentach na pokładzie

 

Wśród pierwszych klientów posiadających ciągnik siodłowy Actros z pełnym pakietem Safety Pack (ABA 4 z funkcją rozpoznawania pieszych, asystent utrzymywania pojazdu na zadanym pasie jazdy, system automatycznego utrzymywania odległości, asystent wspomagania koncentracji i poduszka powietrzna kierowcy) oraz asystentem martwego pola, jest SiloNet z siedzibąw Beckum i Sulingen. Firma ta, założona w 2015 r. jako joint venture z udziałami 50/50 przez Spedition Gerdes und Landwehr i Holcim Deutschland, wiodącego niemieckiego producenta materiałów budowlanych, eksploatuje Actrosa 1843 z naczepą silosową do przewożenia cementu, surowców do produkcji cementu i pyłu węgla brunatnego. Wykorzystywany jest on głównie w regionalnym transporcie miejskim i podmiejskim. Na trasach tych, prowadzących w dużej części przez miejscowości, nowe systemy bezpieczeństwa Mercedes-Benz Trucks mogą znacznie zmniejszyć liczbę wypadków. W Actrosie montowanych jest odpowiednio dużo systemów bezpieczeństwa czynnego.

Zdaniem Marcusa Woldta, doradcy handlowego Mercedes-Benz ds. samochodów ciężarowych w oddziale w Hanowerze, obsługującego firmę SiloNet: „W branży silosów i cystern wymogi w zakresie bezpieczeństwa są niezwykle wysokie. Dlatego też wszystkie ciągniki siodłowe wyposażamy w 100 procentach w nasz pakiet Safety Pack.”

 

Większe bezpieczeństwo dla pieszych i rowerzystów

 

Nowy ABA 4 w ramach swoich możliwości nie tylko automatycznie hamuje przed pojazdami poprzedzającymi i nieruchomymi przeszkodami, ale także ostrzega dźwiękowo i wizualnie przed pieszymi przekraczającymi jezdnię przed samochodem i w razie potrzeby uruchamia częściowe hamowanie. Pozwala to kierowcy ciężarówki zareagować przez pełne hamowanie lub manewr skrętu.

Nowy, wspomagany radarowo asystent martwego pola potrafi ponadto ostrzec kierowcę – dźwiękowo i wizualnie – przed stojącymi lub ruchomymi przeszkodami po prawej stronie samochodu. Wzięto tutaj pod uwagę krytyczne scenariusze z analizy wypadków i przygotowano system specjalnie na sytuacje skręcania z udziałem pieszych i rowerzystów oraz zmianę pasa ruchu na prawy. Dzięki temu asystent martwego pola stanowi istotną pomoc dla kierowcyw trudnych manewrach skrętu.

 

Actros Mercedes-Benz – wzór w dziedzinie bezpieczeństwa

 

Mercedes-Benz to obecnie jedyny na świecie producent oferujący swoje ciężkie samochody ciężarowe (Actrosa i Antosa) ze wspomaganym radarowo asystentem martwego pola oraz systemem Active Brake Assist 4 z funkcją rozpoznawania pieszych. Właśnie te dwa systemy bezpieczeństwa czynnego chronią przed dwiema najczęstszymi przyczynami wypadków w drogowym transporcie towarów. W 2015 r. niemiecki Urząd Statystyczny zarejestrował łącznie 15572 wypadków z udziałem pojazdów do transportu towarów powyżej 3,5 t, w których poszkodowani zostali ludzie (źródło: raport DESTATIS, GFK). 8238 wypadków wydarzyło się podczas jazdy wzdłuż linii jezdni, natomiast 3509 wypadków przy skręcaniu i na skrzyżowaniach.

Jak informuje sprzedający ciężarowe Mercedesy Marcus Woldt, nowy Actros firmy SiloNet ostrzega nie tylko przed tymi dwiema przyczynami wypadków: „Actros 1843 jest wyposażony we wszystkie systemy asystujące oferowane przez Mercedes-Benz Trucks. Oprócz nowego ABA 4 i nowego asystenta martwego pola, są to asystent utrzymywania pojazdu na zadanym pasie jazdy, system automatycznego utrzymywania odległości i asystent wspomagania koncentracji, a także poduszka powietrzna kierowcy i system ESP. Tak wyposażonemu Actrosowi nie dorówna w kwestii bezpieczeństwa żaden konkurent.”

 

SiloNet: w przyszłości wyłącznie z Actrosami

 

Wie to także firma SiloNet, która zamówiła już u Marcusa Woldta pięć kolejnych ciągników siodłowych Actros. Dostawy rozpoczną się w marcu. Prezes SiloNet, John Henrik Landwehr: „Również w pięciu kolejnych nowych Actrosach zamówiliśmy pakiet Safety Pack, zawierający system ABA 4, a także asystenta martwego pola. Dużą wagę przywiązujemy bowiem do bezpieczeństwa naszych pojazdów. Chcemy w ten sposób uczynić drogi możliwie bezpiecznymi. Na ten cel chętnie wydamy kilka euro więcej. Również w przyszłości. Dlatego też do sierpnia 2017 r. chcemy przestawić flotę SiloNet, liczącą obecnie 38 ciągników siodłowych, całkowicie na Actrosy marki Mercedes-Benz.”

Kierowca ciężarówki, Herbert Schulz, cieszy się z planów szefa: „Bezpieczeństwo to najważniejsza kwestia w coraz większym ruchu na naszych drogach. Jeśliw mojej pracy może mnie wspierać także ciężarówka, oferująca komfortowe miejsce pracy, to ja bez zastrzeżeń popieram Actrosa.”

Drugi prezes SiloNet, Karl-Heinz Augustin, wymienia jeszcze jeden trafny argument przemawiający za Actrosem: „Jego ekonomiczność jest niezrównana, nie tylko w zakresie zużycia paliwa. Masa własna naszego nowego Actrosa Loader wraz ze zoptymalizowaną pod względem wagi naczepą silosową wynosi zaledwie 10,7 t. Tym samym jego ładowność jest o 1,8 t większa niżu poprzednika.”

Podsumowanie firmy SiloNet: Actros z nowymi systemami asystującymi jest absolutnym wzorem na rynku ciężkich samochodów ciężarowych nie tylkow dziedzinie bezpieczeństwa, ale też ekonomiczności.