Stuttgart/Alameda,
23
maja
2022
|
11:30
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz i Sila osiągają wspólny przełom – budując samochodowy akumulator o wysokiej zawartości krzemu

•        Mercedes-Benz po raz pierwszy zastosuje chemię anod krzemowych Sila w akumulatorach elektrycznej Klasy G

•        Bardzo wysoka gęstość energii, która na poziomie ogniw wynosi ponad 800 Wh/l, wpisuje się w aspiracje Mercedes-Benz do tytułu lidera elektromobilności

•        Nowa generacja chemii ogniw posłuży do zasilania pierwszych samochodów Mercedes-Benz w połowie dekady

Mercedes-Benz stawia ważny krok na drodze do budowy najbardziej pożądanych samochodów elektrycznych na świecie. Wynalazca samochodu ogłosił, że wspólnie z firmą Sila, producentem materiałów akumulatorowych nowej generacji, zamierza wprowadzić akumulatory z chemią anod krzemowych Sila. Po raz pierwszy mają być one opcjonalnie dostępne dla przyszłej elektrycznej Klasy G. Tym samym w portfolio akumulatorów Mercedes-Benz pojawi się kolejna innowacja.

Innowacyjny materiał anodowy o wysokiej zawartości krzemu zwiększy gęstość energii akumulatorów bez uszczerbku dla bezpieczeństwa lub innych parametrów z zakresu wydajności. W porównaniu z dzisiejszymi, komercyjnie dostępnymi ogniwami o porównywalnym formacie technologia Sila zapewnia 20-40% wzrostu gęstości energii – na poziomie ogniwa pozwala osiągnąć ponad 800 Wh/l. Ten znaczący postęp umożliwia magazynowanie większej ilości energii w tej samej przestrzeni, a to zdecydowanie zwiększy zasięg przyszłych pojazdów Mercedes-Benz.

Zaawansowane materiały anody krzemowej będą produkowane przy użyciu energii w 100% odnawialnej, w nowym zakładzie Sila w stanie Waszyngton, a Mercedes-Benz będzie pierwszym publicznie ogłoszonym klientem fabryki z branży motoryzacyjnej. W połowie dekady firmy zamierzają opcjonalnie wyposażyć w nową technologię akumulatorów elektryczną Klasę G o zwiększonym zasięgu.

Mercedes-Benz zainwestował w firmę Sila w 2019 r., w ramach prac badawczo-rozwojowych nad zaawansowanymi akumulatorami do przyszłych pojazdów elektrycznych z gwiazdą. Ogłoszona właśnie umowa na dostawę technologii jest naturalnym krokiem realizacji tego partnerstwa i stanowi kolejny ważny kamień milowy w ambicjach Mercedes-Benz, aby stać się wiodącym producentem aut elektrycznych.

„Odkąd nawiązaliśmy w 2019 r. nasze strategiczne partnerstwo, firma Sila przeszła długą drogę. Udowodniła, że jest w stanie nie tylko dostarczać naukowe innowacje na najwyższym poziomie, ale także wytwarzać wysokiej jakości materiały. Cieszymy się, że mamy w niej wiodącego partnera, który pomoże nam zasilać naszą przyszłą generację elektrycznych samochodów luksusowych dzięki ich wysoce innowacyjnej technologii anodowej. Uzyskanie tak dużej gęstości energii jest prawdziwym przełomem i pozwala nam myśleć o zupełnie nowych kierunkach tworzenia przyszłych aut elektrycznych. Nasze partnerstwo z Sila to kolejny ważny krok na naszej drodze do budowy najbardziej pożądanych luksusowych samochodów elektrycznych na świecie” – powiedział Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologicznych, odpowiedzialny za rozwój i zakupy.

„Koncentrujemy się na dostarczaniu materiałów, które są opłacalne i zdolne do spełnienia założeń pojazdów elektrycznych. Pracujemy nad zapewnieniem większego zasięgu, skróceniem czasu ładowania i obniżeniem kosztu baterii na kWh. Aby wykorzystać potencjał materiałów nowej generacji, kluczowe jest skalowanie – dlatego od samego początku dążymy do spełnienia motoryzacyjnych standardów jakości i skali. Nasza nowa fabryka w Waszyngtonie pozwala spełnić wymagania naszych motoryzacyjnych partnerów, takich jak Mercedes-Benz, na ich drodze do całkowicie elektrycznej przyszłości” – powiedział Gene Berdichevsky, współzałożyciel i dyrektor generalny Sila.

Sila pracuje nad poprawą wszystkich aspektów wydajności baterii, produkuje na dużą skalę materiały anod krzemowych o kontrolowanej jakości i wspiera ich wdrażanie – z myślą o umożliwieniu osiągnięcia celów swoim partnerom oraz spełnieniu wymagań w zakresie bezpieczeństwa wysyłki produktów. Po 10 latach badań i rozwoju oraz 55 000 iteracji zespół Sila jako pierwszy komercyjnie uprzemysłowił i udostępnił chemię litowo-jonową nowej generacji o znacznie większej gęstości energii. Tak powstała technologia, która będzie mogła zasilać przyszłe samochody elektryczne Mercedes-Benz.