10
września
2015
|
02:00
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz liderem wzrostu wśród producentów aut premium w Polsce

Od stycznia do sierpnia zarejestrowano w Polsce 5775 nowych osobowych Mercedesów, o 20,1% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Tym samym marka ze Stuttgartu osiągnęła najwyższy wzrost sprzedaży spośród wiodących producentów aut premium.Także w skali globalnej Mercedes-Benz ma powody do zadowolenia. W sierpniu nabywcy na całym świecie odebrali 139 802 nowe samochody niemieckiej marki (+17,6%), a od początku roku - już 1 187 980 (+15,1%).

Klasa B, Klasa C, Klasa CLA, Klasa GLA, Klasa S, Klasa V, Mercedes-AMG GT i SL - modele Mercedes-Benz są liderami popularności w większości segmentów nowych aut w Polsce. Najchętniej wybierana jest Klasa C (863 sztuk od początku roku), później GLA (691) oraz CLA (675). Nie słabnie również popyt na Klasę S (459 egzemplarzy). Łącznie, od początku roku zarejestrowano w Polsce 5775 nowych osobowych Mercedesów (+20,1%), a w samym sierpniu - 644 (+9,9%). Tradycyjnie, niemiecki producent pozostaje czołową marką premium w grupie nabywców indywidualnych.

Równocześnie systematycznie rośnie popularność produktów finansowych Mercedes-Benz Bank. W okresie od stycznia do sierpnia z firmowego finansowania zakupu samochodu za pomocą leasingu lub kredytu skorzystała niemal połowa klientów marki w Polsce. Wzrasta także zainteresowanie produktami Mercedes-Benz Bank z niską ratą miesięczną (m.in. Lease&Drive), z których korzysta już 12% właścicieli nowych aut z gwiazdą. Popularną dodatkową usługą jest również firmowe ubezpieczenie komunikacyjne Mercedes-Benz - w tym roku wybrała je ponad połowa nabywców osobowych Mercedesów. Aż 3/4 klientów zdecydowało się na wydłużenie gwarancji producenta za pomocą Pakietu Gwarancyjnego.

W ujęciu światowym sierpień był 30. miesiącem z rzędu, w którym odnotowano wzrost sprzedaży Mercedes-Benz. Klienci odebrali w tym miesiącu 139 802 samochody (+17,6%). Od początku roku - już 1 187 980 (+15,1%).

„Na sierpniowe wyniki znaczny wpływ miały silne wzrosty w Azji. Szczególnie zauważalny jest większy popyt na model GLA” - mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów.

W Europie od początku roku przekazano nabywcom 507 772 auta spod znaku trójramiennej gwiazdy (+11,2%) - więcej niż kiedykolwiek wcześniej w porównywalnym okresie. W Niemczech sprzedaż jednostkowa w ciągu 8 pierwszych miesięcy br. wzrosła o 5,9%, do 177 606 sztuk. W sierpniu Mercedes-Benz dostarczył tam 21 037 samochodów (+4,9%) i obronił pozycję lidera wśród producentów premium.

W regionie NAFTA sprzedano w sierpniu rekordową liczbę 32 597 aut (+6,8%), z czego 28 373 w Stanach Zjednoczonych (+4,8%).

W Azji liczba dostaw wzrosła w sierpniu o imponujące 34%, osiągając niespotykany dotychczas poziom 51 307 samochodów. To zasługa wzmożonego popytu nie tylko w Chinach, ale również w Korei Południowej (+13,9%), Australii (+28,3%) i w Indiach (+18,9%). We wszystkich tych krajach odnotowano rekordy sprzedaży. Nabywcy z Państwa Środka odebrali w sierpniu 32 763 nowe Mercedesy, o 53,1% więcej niż przed rokiem. Szczególnie popularne były tam produkowane lokalnie modele GLA oraz limuzyna Klasy C.

Coraz większym wzięciem cieszą się kompaktowe modele spod znaku trójramiennej gwiazdy - w sierpniu ich sprzedaż wzrosła o 35,2%, do rekordowych 44 648 sztuk. Lada dzień we Frankfurcie zadebiutuje zmodernizowana odsłona Klasy A.

Największym motorem wzrostu Mercedes-Benz jest Klasa C w wersjach limuzyna i kombi. W sierpniu model ten odnotował kolejny rekord sprzedaży - 35 555 sztuk (+81,3%). Wkrótce do oferty dołączy Klasa C Coupé, której premiera również odbędzie się we Frankfurcie.

Kolejną nowością targów będzie nowa Klasa S Cabriolet - pierwszy luksusowy, czteroosobowy kabriolet spod znaku trójramiennej gwiazdy od 1971 roku. W sierpniu Klasa S niezmiennie była najchętniej wybieraną luksusową limuzyną na świecie.

Nie słabnie popyt na SUV-y Mercedesa - w sierpniu ich sprzedaż wzrosła o 24,1%, do 40 420 sztuk. Najpopularniejszym modelem był kompaktowy GLA. W salonach debiutuje właśnie nowy GLE, w tym jego hybrydowa wersja plug-in - GLE 500 e 4MATIC. Do 2017 roku oferta niemieckiego producenta będzie obejmować 10 modeli z takim napędem.

Sprzedaż smarta fortwo i forfour wzrosła od początku roku o 29,4%, do 77 768 egzemplarzy. Szczególnie wysokie zapotrzebowanie odnotowano w Europie, największym rynku tego modelu - w sierpniu liczba jego dostaw była tu ponad dwukrotnie wyższa niż przed rokiem. Nowy smart fortwo dotarł właśnie do salonów w Chinach, a we wrześniu pojawi się u dealerów w USA. We Frankfurcie nowa generacja modelu zadebiutuje w wersji kabriolet.

Sprzedaż oddziału Mercedes-Benz Cars na poszczególnych rynkach

Sierpień 2015 r.

Zmiana (%)

Styczeń-sierpień 2015 r.

Zmiana (%)

Mercedes-Benz

139 802

+17,6

1 187 980

+15,1

smart

6 317

+9,4

77 768

+29,4

Mercedes-Benz Cars

146 119

+17,2

1 265 748

+15,9

Sprzedaż Mercedes-Benz na poszcz. rynkach

Europa

50 304

+10,5

507 772

+11,2

- w tym: Niemcy

21 037

+4,9

177 606

+5,9

NAFTA

32 597

+6,8

253 455

+8,9

- w tym: USA

28 373

+4,8

220 870

+7,3

Azja

51 307

+34,0

383 684

+24,8

- w tym: Japonia

4 609

-0,4

41 556

+16,2

- w tym: China

32 763

+53,1

227 624

+27,7