Warszawa,
02
listopada
2021
|
17:34
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz motoryzacyjną Top Marką 2021!

W tegorocznej, czternastej edycji rankingu Top Marka 2021, Mercedes-Benz okazał się najsilniejszą medialnie marką motoryzacyjną, a w ogólnym zestawieniu ponownie zajął 10. miejsce.

Magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” ogłosiły wyniki największego na rynku rankingu medialności brandów. XIV edycja badania Top Marka objęła w swoim zestawieniu 500 marek z 50 branż. Na potrzeby raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i mediów społecznościowych opublikowane w okresie od 1 lipca 2020 roku do 30 czerwca 2021. Łącznie było to ponad 108 mln informacji.

W badaniu wybrano 50 branż najczęściej wspominanych w mediach. Z każdej branży wyłoniono 10 najbardziej medialnych brandów, przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki decydujące o sile marki. Raport uwzględnił rankingi branżowe oraz klasyfikację wszystkich 500 marek. Pięćdziesiąt najsilniejszych medialnie otrzymało tytuł i statuetkę Top Marka 2021.

W kategorii marek motoryzacyjnych bezdyskusyjnie wygrał Mercedes-Benz. Marka uplasowała się też na 10. miejscu w ogólnym rankingu wszystkich brandów.

Tak wysoka pozycja Mercedes-Benz w polskim zestawieniu najsilniejszych medialnie marek 2021 to rezultat przemyślanej strategii i doskonałej pracy działów komunikacji i marketingu - mówi Ewa Łabno-Falęcka, odpowiedzialna za komunikację marki. Znajduje to także odzwierciedlenie w pozycji marki w prestiżowym rankingu "Best Global Brands 2021", w którym, jako jedyna marka samochodów luksusowych, Mercedes-Benz znalazł się w pierwszej dziesiątce.

Do sukcesu marki z pewnością przyczyniała się fabryka Mercedesa w Jaworze, która produkuje silniki konwencjonalne oraz baterie elektryczne.