15
kwietnia
2010
|
02:00
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz na targach Bauma: pełna oferta i nowe propozycje

„Trucks you can trust“ – ciężarówki godne zaufania – to motto wszechobecne na liczącym 1000 metrów kwadratowych stoisku Mercedes-Benz, usytuowanym w hali B4 targów Bauma 2010 w Monachium (odbywających się w dniach 19 – 25 kwietnia 2010). Motto to odnosi się zarówno do niezawodnej, ekonomicznej i trwałej technologii, z której znany jest Mercedes-Benz, jak i do wszechstronnego wsparcia oferowanego przez firmę jej klientom we wszelkich zagadnieniach związanych z samochodami ciężarowymi.

Automatyczne terenowe skrzynie biegów Mercedes PowerShift są dostępne we wszystkich pojazdach serii budowlanej, od wywrotki poprzez lekką betonomieszarkę Axor, aż po nowy pojazd do transportu ciężkiego SLT o łącznej masie dopuszczalnej do 250 ton (łączna dopuszczalna masa zestawu). Jego zalety, takie jak zmniejszenie zużycia paliwa floty pojazdów i minimalne zużycie układu przenoszenia napędu, szybko przekonały użytkowników: O ile na początku roku 2009 tylko cztery procent samochodów budowlanych w Europie było wyposażonych w 16-stopniową skrzynię biegów Telligent, to już pod koniec tego roku 20 procent pojazdów tego typu dysponowało nową 12-stopniową automatyczną przekładnią Mercedes PowerShift offroad.

Największe na świecie targi budowlane będą też miejscem premiery nowego modelu z serii Axor: pokazany zostanie nowy wariant czteroosiowej betonomieszarki o pojedynczym ogumieniu na trzeciej osi, o zoptymalizowanym ciężarze, mniejszym o około 700 kilogramów od porównywalnego czteroosiowego Actros-Chassis. Umożliwia to przewiezienie ośmiu metrów sześciennych betonu bez przekraczania limitu 32 ton dopuszczalnej masy całkowitej.

Pierwszego Zetrosa Mercedes-Benz dostarczył już w grudniu 2009 r. fińskiej firmie działającej w przemyśle energetycznym. Tam, gdzie jest potrzebna kompaktowa sylwetka, duża ładowność i doskonałe możliwości terenowe, perfekcyjnie sprawdza się Zetros - nowa ciężarówka o klasycznej kabinie umieszczonej za silnikiem, którą można uznać za kontynuację modelu Unimog, jednak o wyższej dopuszczalnej masie całkowitej. Typowe zastosowanie tego pojazdu o napędzie na wszystkie koła i konfiguracji osi 4 x 4 i 6 x 6 to leśnictwo i energetyka, straż pożarna, a także wsparcie akcji ratunkowych podczas klęsk żywiołowych, serwis w trudno dostępnym terenie i ekspedycje. Dużym zainteresowaniem model ten cieszy się również wśród firm budowlanych oraz górnictwa podziemnego i odkrywkowego, wymagających rozwiązań specjalnie dostosowanych do ich potrzeb. Zasadniczo Mercedes-Benz oferuje samochody Zetros ze stałym napędem na wszystkie koła, dwustopniową skrzynią rozdzielczą z przełożeniem terenowym 1: 1,69 oraz blokadami mechanizmu różnicowego na wszystkich osiach. Ładowność wersji dwuosiowej wynosi od czterech do sześciu ton, przy czym dostępne są dwa warianty o dopuszczalnej masie całkowitej 16 lub 18 ton, na co wskazuje oznaczenie modelu 1833.

Opatentowany zestaw do budowy dróg to nowe rozwiązanie dla wywrotek Actros z pneumatycznym zawieszeniem tylnych osi, obejmujące dodatkowe zabezpieczenie poduszek pneumatycznych i plastikowych elementów znajdujących się z tyłu pojazdu. W skład pakietu budowlanego wchodzą umieszczone wyżej, zabezpieczone kratkami światła tylne w ochronnych oprawach, przesunięte do wewnątrz reflektory oraz krótsze błotniki ze składanymi fartuchami przeciwbłotnymi i składaną tylną osłoną przeciwwjazdową. Po opuszczeniu osłona ta chroni siłowniki pneumatyczne: specjalne rolki po obu stronach belki zapewniają niski poziom tarcia pomiędzy osłoną przeciwwjazdową a oponami.


Łącznie sześć pojazdów na stoisku Mercedes-Benz
Na targach Bauma Mercedes-Benz zaprezentuje specjalistyczne rozwiązania dostosowane do potrzeb klienta w zakresie budowy dróg, prac ziemnych i transportu betonu, a także likwidacji placu budowy, kształtowania krajobrazu i transportu ciężkiego. Nowa seria terenowych pojazdów Zetros dowodzi ich wielorakich możliwości zastosowania w służbie cywilnej.

Trzecią generację Actrosa w wersji budowlanej reprezentują trzy pojazdy, w których na szczególną uwagę zasługuje nowy, opatentowany przez Mercedes-Benz pakiet do budowy dróg, a także automatyczna terenowa skrzynia biegów Mercedes PowerShift, która pozwala na obniżenie zużycia paliwa i minimalizuje zużycie układu przenoszenia napędu, w szczególności sprzęgła. Generalnie, wszystkie pojazdy budowlane Actros uzyskały dzięki najnowszym modyfikacjom bardziej solidną konstrukcję i znacznie bogatsze, podnoszące komfort wyposażenie.

Na targach Bauma Mercedes-Benz przedstawi także nowy pojazd do transportu ciężkiego, Actros SLT 4165 S o mocy 480 kW (653 KM), który jest w stanie sprostać obciążeniom trakcyjnym do 250 ton.

Bogactwo wersji serii Atego prezentuje też dwuosiowy samochód samowyładowczy z napędem na wszystkie koła, z nadwoziem Meiller, dźwigiem Palfinger i płytą mocującą pług śnieżny: jest to wielozadaniowy pojazd idealny do użytku miejskiego i komercyjnego, a przy tym wyjątkowo oszczędny dzięki systemowi start /stop.
Ofertę prezentowaną na wystawie uzupełniają dwa pojazdy klasy G Professional, określane jako model G 300 CDI, które można podziwiać tuż za halą. Wyposażone w wyjątkowo solidną trwałą ramę drabinową i sztywne osie, stały napęd na wszystkie koła, automatyczną skrzynię biegów z przełożeniem terenowym i montowanymi seryjnie trzema 100-procentowymi blokadami mechanizmu różnicowego, pojazdy te są w stanie sprostać najtrudniejszym wymaganiom jazdy w terenie. I to już od 30 lat.