10
maja
2010
|
02:00
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz na XVI Międzynarodowych Targach Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA

Po raz kolejny największe firmy z branży budowlanej zaprezentują swoją ofertę na Targach Budownictwa Drogowego Autostrada-Polska w Kielcach. Mercedes-Benz jest obecny na stoisku  Z-20 o powierzchni 100m2 jako współwystawca razem z firmą Gervasi. Mercedes-Benz zaprezentuje m.in.: ACTROS  4144 AK/8X8/4/4800 (wywrotka tylnozsypowa half pipe), ACTROS 4144 AK/8X8/4/4800 (wywrotka trójstronna z hydroburtą ) oraz Unimoga U 400. Prezentacja wywrotek Actrosa odbędzie się też na stoiskach KH-Kipper ( Z 18 ). Unimog prezentowany będzie na stoisku firmy Schmidt ( A 24 ) .

Jakość, niezawodność, ekonomiczność i bezpieczeństwo to przewaga  konkurencyjna pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz i Unimog w branży budowlanej.

Actros - idealna ciężarówka dla sektora budowlanego
W Actrosie wiele elementów konstrukcyjnych i wyposażenia jest dostosowanych do pracy w sektorze budowlanym  Przeniesienie siły napędowej zapewniają dwie idealnie dostosowane do mocy silnika 16-stopniowe skrzynie biegów. Ich zalety to m.in. duża zdolność pokonywania wzniesień i niskie prędkości manewrowe. Jeszcze wyższą użyteczność i ekonomiczność eksploatacji gwarantuje dostępny na życzenie 12-stopniowy automatyczny system przełączania biegów Mercedes PowerShift offroad, który dzięki udoskonalonej strategii przełączania, łagodnej zmianie biegów i krótkim przerwom przepływu siły napędowej chroni układ napędowy i nawet w trudnym terenie zapewnia wyraźnie większą dynamikę. Optymalną wygodę prowadzenia samochodu zapewniają jego precyzyjnie załączane programy i funkcje dodatkowe. Cztery biegi wsteczne, w tym dwa z szybkim przełożeniem, ujawniają swe zalety podczas pokonywania długich odcinków na biegu wstecznym i dojazdów bez możliwości zawracania.

Osie do transportu budowlanego Klasyczna, sprawdzona oś HL 7 na zwolnicach planetarnych jest wytrzymała, przystosowana do dużych obciążeń i zapewnia duży prześwit. W pojazdach 3- i 4-osiowych stosujemy też w podwójnych zestawach sprawdzoną oś HD 7 – oś napędową na zwolnicach planetarnych, z mechanizmem przekazywania napędu na drugą oś. Obie osie przystosowane są do maksymalnego nacisku na oś wynoszącego 16 t.
Zawieszenie dla pojazdów budowlanych.Odpowiednio do trudnych warunków eksploatacji, wszystkie pojazdu wyposażamy standardowo w zawieszenie stalowe z resorami parabolicznymi. Bezobsługowe łożyska gumowe i specjalna farba cynkowa, chroniąca resory przed korozją, zapewniają temu układowi zawieszenia nadzwyczajną wytrzymałość i trwałość.
Rama do transportu budowlanego.Actros budowlany jest nieugięty. Jego wytrzymała konstrukcja ramy o grubości (w zależności od typu pojazdu) 7, 8, 9,5 mm, bądź 9,5 mm ze wzmocnieniami zapewnia Actrosowi wytrzymałość nawet na ekstremalne obciążenia. Siatka otworów umiejscowionych w 50-milimetrowych odstępach umożliwia szybki montaż oprzyrządowania. To zmniejsza koszty i zapewnia oszczędność czasu.


Bezkompromisowy układ jezdny – Unimog U400
Branża budowlana wymaga od pojazdów nie tylko odpowiedniej ładowności, ale przede wszystkim wyśrubowanych zdonlości terenowych. Unimog U400, który doskonale sprawdza się w branży budowlanej, wyróżnia się doskonałymi zdolnościami adaptacyjnymi do różnych warunków podłoża.
Osie portalowe zapewniając spory prześwit podwozia umożliwiają jazdę w trudnym terenie – również z domontowanym osprzętem i zabudową, dzięki wysokiemu dopuszczalnemu naciskowi na osie. Obudowa wałów napędowych i mechanizm różnicowy są znacznie mniejsze, niż w samochodach ciężarowych i znajdują się powyżej środka koła.
Stały napęd na wszystkie koła zapewnia dobrą trakcję i stabilny tor jazdy, na przykład zimą, na nawierzchni śliskiej lub oblodzonej. W trudnym terenie można podczas jazdy całkowicie zablokować mechanizm różnicowy międzyosiowy oraz mechanizmy różnicowe na obu osiach. Dokonuje się tej czynności przełącznikiem obrotowym, bez przerywania dopływu siły napędowej.
Sprężyny śruboweWspółpracują z amortyzatorami teleskopowymi. Zapewniają wąskiemu Unimogowi największy możliwy rozstaw kół oraz nieprzerwany kontakt wszystkich czterech kół z podłożem.
Pojedyncze ogumienie jego zastosowanie zamiast ogumienia bliźniaczego, znanego z samochodów ciężarowych z napędem na wszystkie koła, daje korzyść: dobrą trakcję przy niewielkich oporach toczenia. Ponadto można dobrać właściwe opony do każdego rodzaju terenu.
Układ regulacji ciśnienia w oponach tirecontrol. Wypuszczanie powietrza za naciśnięciem przycisku – wygodnie, bo podczas jazdy, bez wysiadania. Obniżenie ciśnienia w oponach zapobiega np. zapadaniu się pojazdu na miękkich podłożach. Polepsza się wtedy trakcja i siła napędowa.
ABS i ALBSystem ABS zapewnia wysokie bezpieczeństwo i stabilność jazdy. Natomiast system ALB, automatycznie regulujący siłę hamowania zależnie od obciążenia pojazdu, zapewnia równomierne hamowanie przy każdym stanie załadowania.

Specyfikacje pojazdów prezentowanych na  XVI Międzynarodowych Targach Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA

1.
ACTROS 4144 AK/8X8/4/4800 wywrotka tylnozsypowa half pipe
Moc maksymalna                   408 KM
Max. moment obrot.     2000.0
Pojemność całkowita     11946.0 cm3
Rozstaw                    4625 mm
Skrzynia biegów       G 210-16/14,2-0,83 (16-biegowa)

Wyposażenie pojazdu:
Blokada mechanizmu różnicowego przedniego mostu
Oś przednia 9,0 t
Oś tylna H7 13 t, koło talerzowe 300
Przełożenie tylnego mostu i = 4,143 (HL7)
Podgrzewany osuszacz sprężonego powietrza
ABS odłączalny
Układ hamulcowy TELLIGENT z ABS
Hamulce bębnowe na osi przedniej i tylnej
Tylna belka przeciwwjazdowa
Stabilizator, oś tylna
Wzmocniony stabilizator na 2. tylnej osi
Układ kierowniczy ze wpomaganiem typ LS 6/LS 8
Krótka kabina kierowcy (S)
Wzmocnione sprzęgło
Układ przełączania biegów TELLIGENT
Klimatyzacja
Diagnoza On-Board 1 z kontrolą NOx
Płyta ochronna pod zbiornikiem głównym
Zbiornik AdBlue o pojemności 40 l
Główny zbiornik paliwa 400 l, stalowy
Płyta ochronna pod chłodnicą i silnikiem
Zawieszenie silnika dostos.do złych dróg

Zabudowa
GERVASI POLSKA
CHARAKTERYSTYKA PRZESTRZENI ŁADUNKOWEJ:
Wymiary wewnętrzne: 5978x2265x1520 mm 
Pojemność: 19 m3 
Podłoga z blachy RAEX450 o grubości: 8 mm 
Ściany boczne z blachy RAEX450 o grubości: 4mm 
Zwalnianie tylnej burty hydrauliczne
Ściana przednia wyposażona w daszek ochronny oraz mocowanie: koła zapasowego i wciągarkę


2.
ACTROS 4144 AK/8X8/4/4800 wywrotka trójstronna z hydroburtą
Moc maksymalna                   408 KM
Max. moment obrot.     2000.0
Pojemność całkowita     11946.0 cm3
Rozstaw                    4625 mm
Skrzynia biegów       G 210-16/14,2-0,83 (16-biegowa)

Wyposażenie pojazdu
Blokada mechanizmu różnicowego przedniego mostu
Oś przednia 9,0 t
Oś tylna H7 13 t, koło talerzowe 300
Przełożenie tylnego mostu i = 4,143 (HL7)
Podgrzewany osuszacz sprężonego powietrza
ABS odłączalny
Układ hamulcowy TELLIGENT z ABS
Hamulce bębnowe na osi przedniej i tylnej
Tylna belka przeciwwjazdowa
Stabilizator, oś tylna
Wzmocniony stabilizator na 2. tylnej osi
Układ kierowniczy ze wpomaganiem typ LS 6/LS 8
Wywietrznik dachowy kabiny kierowcy
Krótka kabina kierowcy (S)
Standardowe zawieszenie kabiny
Immobilizer z transponderem
Wzmocnione sprzęgło
Skrzynia biegów G 210-16/14,2-0,83 (16-biegowa)
Układ przełączania biegów TELLIGENT
Skrzynia rozdzielcza VG2400 - 3W, 2-biegowa
Klimatyzacja
Filtr powietrza w wersji budowlanej
Diagnoza On-Board 1 z kontrolą NOx
Zbiornik AdBlue o pojemności 40 l
Główny zbiornik paliwa 400 l, stalowy
Zawieszenie silnika dostos.do złych dróg

Zabudowa
GERVASI POLSKA
CHARAKTERYSTYKA PRZESTRZENI ŁADUNKOWEJ:
Wymiary wewnętrzne: 5993x2340x1100 mm 5993x2340x1100 mm;
Pojemność: 15,4 m3 15,4 [m3]
Podłoga z blachy RAEX450 o grubości: 6 mm 
Ściany boczne z blachy Domex 690 o grubości: 4 mm 
Lewa burta otwierana hydraulicznie
Zwalnianie tylnej burty hydrauliczne
Ściana przednia wyposażona w daszek ochronny oraz mocowanie: koła zapasowego i wciągarkę