Warszawa,
10
stycznia
2019
|
14:58
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz nadal liderem segmentu aut premium w Polsce

W 2018 roku Mercedes-Benz osiągnął na polskim rynku doskonałe wyniki sprzedaży: marka spod znaku trójramiennej gwiazdy dostarczyła klientom ponad 20 tysięcy samochodów osobowych i kolejny raz, ze znaczną przewagą, uplasowała się na czele segmentu aut premium. Modele Mercedesa okazały się liderami w większości klas – w tym, tradycyjnie, w segmencie pojazdów luksusowych oraz SUV-ów.

Od stycznia do grudnia 2018 r. zarejestrowano w Polsce 20 129 nowych aut osobowych Mercedes-Benz (bez osobowych wersji pojazdów użytkowych), czyli o około 22% więcej niż rok wcześniej. Dla porównania, cały polski rynek motoryzacyjny wzrósł w czasie o 9,4%. W efekcie ubiegłoroczny udział marki spod znaku trójramiennej gwiazdy w sprzedaży nowych samochodóww naszym kraju zwiększył się o prawie 0,5 pkt. proc., z 3,53 do 3,97%.

W samym grudniu Mercedes-Benz dostarczył polskim nabywcom prawie 2500 aut osobowych, o 6,5% więcej niż przed rokiem – i osiągnął taki wynik pomimo ogólnych spadków (cały polski rynek wyhamował o 5,5%).

I chociaż dynamika sprzedaży w ostatnich tygodniach była częściowo podyktowana zmianami w zasadach rozliczeń samochodów firmowych, przewaga Mercedesa nad dwiema najbardziej konkurencyjnymi markami aut premium jest bezsprzeczna i w całym 2018 roku wyniosła, odpowiednio, 4,5 oraz blisko 5,5 tys. samochodów.

Mercedes-Benz nie tylko po raz kolejny zajął miejsce lidera segmentu aut premium w Polsce, ale utrzymał 10. miejsce w rankingu sprzedaży wszystkich marek samochodów osobowych. To m.in. zasługa silnej gamy modelowej oraz całej parady nowości: począwszy od najnowszej Klasy A z inteligentnym asystentem głosowym „Hej Mercedes”, przez odnowioną Klasę C, aż po zupełnie nowe wcielenie kultowej Klasy G oraz czterodrzwiową odmianę rasowego coupe AMG GT.

W 2018 roku osobowe modele Mercedes-Benz zajmowały pozycje lideróww większości segmentów rynku. Prawdziwymi bestsellerami były SUV-yz gwiazdą: modele GLC i GLC Coupe okazały się najchętniej wybieranymi modelami producenta ze Stuttgartu (łącznie 4752 szt., czyli prawie 23% sprzedaży).

Co istotne, polski rynek wyróżnia się dużym potencjałem, jeśli chodzio zainteresowanie najbardziej luksusowymi i sportowymi modelamiMercedes-Benz. W 2018 roku był dziesiątym na świecie i drugim w Europie, jeśli chodzi o liczbę dostarczonych egzemplarzy Klasy S sygnowanej przez ekskluzywną markę Mercedes-Maybach. Ponadto Polska zajęła czwarte miejsce w Europie pod względem wolumenu samochodów Mercedes-AMG. Sam polski rynek awansował na 15 lokatę wśród największych rynków zbytu dla marki na świecie.

Na sukces sprzedażowy Mercedesa na rynku polskim w 2018 składa się kilka czynników. To nie tylko wynik lat pracy, ale i niezwykle kompleksowai szeroka gama produktowa, która obejmuje dziś liczne odnowione modele, począwszy od Klasy A, przez zróżnicowaną ofertę SUV-ów, po kultowąKlasę G. To także profesjonalna i optymalna sieć sprzedaży, obecna prawiew każdym mieście powyżej 150 tys. mieszkańców. Z pewnością atutem,który wspierał naszą sprzedaż w minionym roku, było atrakcyjne finansowanie i w efekcie oferta dopasowana do szerokiej grupy docelowej: od samochodów kompaktowych klas A, CLA czy GLA, dla klientów zaczynających swoją przygodę z samochodem z segmentu premium, aż po klasę S Maybach – dla tych, którzy mogą sobie pozwolić na jeszcze więcej –podsumował Marcin Kwoka, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz Cars w Polsce.

W 2019 roku Mercedes-Benz będzie kontynuować swoją rynkową ofensywę. Lada chwila do salonów trafią kolejne znaczące nowości: najpierw Klasa B oraz nowa generacja GLE, a później najnowsza odsłona czterodrzwiowego coupe CLA. Równocześnie producent ze Stuttgartu toruje drogęku elektrycznej mobilności – latem na drogi wyjedzie EQC, czyli „Mercedes wśród elektryków”. To pierwszy osobny model nowej marki EQ, pod którąjuż wkrótce oferowana będzie cała rodzina samochodów na prąd. Przypomnijmy także, iż w 2019 spółka Mercedes-Benz Manufacturing Poland rozpocznie w Jaworze produkcję nowoczesnych silkinków wysokoprężnych przeznaczonych do modeli hybrydowych z gamy Mercedes-Benz.