21
maja
2015
|
02:00
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz najbardziej innowacyjną marką premium ostatniej dekady

Według kompleksowych badań przeprowadzonych przez Centrum Zarządzania Motoryzacją (Center of Automotive Management - CAM) we współpracy z firmą doradczą Pricewaterhouse Coopers (PwC) Mercedes-Benz jest najbardziej innowacyjną marką samochodów premium na rynku - i wprowadza najwięcej nowatorskich rozwiązań. Ponadto, producent ze Stuttgartu otrzymał specjalną nagrodę "Najbardziej innowacyjnej marki ostatniej dekady", a Daimler - "Najbardziej innowacyjnego koncernu" w kategorii "Napędów alternatywnych".

  

"Miłość do wynalazku nie umiera nigdy" - tak brzmiało motto Karla Benza, jednego z ojców założycieli marki Mercedes-Benz. Innowacje to wciąż jedna z głównych sił napędzających jej sukces, co potwierdza potrójny triumf w tegorocznej edycji konkursu AutomotiveINNOVATIONS.

 

Mercedes-Benz bez wysiłku zdobył nagrodę "Najbardziej innowacyjnej marki ubiegłej dekady" - jako jedyny producent może poszczycić się 578 innowacjami, a z wynikiem 183 światowych nowości skutecznie dystansuje konkurencję. Lista przełomowych rozwiązań obejmuje m.in.: aktywny tempomat DISTRONIC PLUS z funkcją półautonomicznej jazdy w korku Stop&Go Pilot, ekonomiczny zespół napędowy modelu S 400 HYBRID czy zawieszenie MAGIC BODY CONTROL.

 

Wśród innowacji wyróżnionych w kategorii "Najbardziej innowacyjnej marki premium" są: funkcja pochylania karoserii w zakrętach montowana w Klasie S Coupé, reflektory LED Multibeam w zmodernizowanym CLS-ie oraz ogólna koncepcja stojąca za stylowym kombi CLA Shooting Brake - modelem łączącym urodę coupé z funkcjonalnością kombi.

 

Dzięki wprowadzeniu na rynek hybryd plug-in S 500 e oraz C 350 e i w pełni elektrycznej Klasy B Electric Drive koncern Daimler otrzymał nagrodę za innowacyjność w kategorii "Napędów alternatywnych".

 

Nagrody AutomotiveINNOVATIONS są przyznawane na podstawie badań innowacyjności, które co roku prowadzi Centrum Zarządzania Motoryzacją (Center of Automotive Management - CAM). Już po raz 10. organizacja przebadała i oceniła innowacje techniczne wprowadzane na rynek przez koncerny motoryzacyjne wedle kryteriów jakościowych oraz ilościowych. Za innowacje uznaje się nowe rozwiązania, oferujące dodatkowe, odczuwalne korzyści dla klientów. W trakcie badania muszą być one dostępne w sprzedaży, ewentualnie powinny być już przedstawione w postaci działających prototypów.

 

CAM to niezależny instytut z siedzibą w niemieckiej miejscowości Bergisch Gladbach, powstały w 2004 r. Od tej pory prowadzi badania nad pojazdami oraz transportem, zajmuje się też doradztwem strategicznym. Jego założycielem i dyrektorem jest prof. Stefan Bratzel.