22
sierpnia
2014
|
02:00
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz najbardziej interaktywną marką motoryzacyjną w mediach społecznościowych

Mercedes-Benz ma najbardziej aktywnych fanów w sieci – tylko w drugim kwartale br. na oficjalnym kanale marki na Facebooku odnotowano ponad 12 mln interakcji. Ostatnie badanie Social Baker, najbardziej znanej firmy analizującej serwisy społecznościowe, wskazuje też, że trójramienna gwiazda należy do czołówki marek motoryzacyjnych pod względem wzrostu liczby fanów (łącznie ma ich już ponad 15,5 mln) oraz liczby interakcji na 1000 fanów (896).

W najnowszym badaniu Social Bakers, porównującym aktywność fanów wszystkich światowych marek na Facebooku  w okresie od kwietnia do lipca br., Mercedes-Benz zajął drugie miejsce w rankingu ogólnym i pierwsze wśród producentów aut. Tylko fani amerykańskiej stacji telewizyjnej Discovery napisali więcej komentarzy, przyznali więcej „lajków” i częściej udostępniali treści.

Po raz pierwszy firma Social Bakers wprowadziła wskaźnik liczby interakcji na 1000 fanów – umożliwia on bezpośrednie porównanie aktywności mniejszych i większych społeczności. Pod tym względem Mercedes-Benz zajął zaszczytne, drugie miejsce – fani niemieckiej marki bardzo aktywnie komentują publikowane treści.

W lipcu br. liczba fanów Mercedes-Benz na Facebooku przekroczyła granicę 15 milionów. Aby to uczcić, niemiecki artysta Thitz stworzył wyjątkowe dzieło sztuki, wykorzystując papierowe torby wysłane wcześniej przez fanów z całego świata. Mogli oni aktywnie uczestniczyć w procesie twórczym i śledzić go w internecie.

W ubiegłym miesiącu także kanał Mercedes-Benz na Instagramie miał powód do świętowania – liczba obserwujących go użytkowników (tzw. followersów) przekroczyła okrągły milion. Z tej okazji Młody indyjski artysta Amshu Chukk stworzył specjalną pracę, która wraz ze zdjęciami „od kuchni” jest prezentowana od 22 do 31 sierpnia podczas festiwalu Art Masters w St. Moritz oraz w serwisach społecznościowych Mercedes-Benz. W imieniu niemieckiej marki za prowadzenie profilu odpowiadają fotografowie i blogerzy motoryzacyjni. Zasada „od fanów-profesjonalistów dla fanów” spotyka się z pełną akceptacją: każdego miesiąca profil MB na Instagramie notuje około 5 milionów interakcji.

#PlaceToBW – multimedialna podróż przez Badenię-Wirtembergię

Mercedes-Benz pozostaje otwarty na nowe, nietypowe aktywności w mediach społecznościowych – ostatnim tego przykładem jest kampania #PlaceToBW, przygotowana we współpracy z krajem związkowym Badenia-Wirtembergia oraz Tourismus Marketing GmbH Baden-Württemberg. Od 22 sierpnia do końca października br. blogerzy i fotografowie podróżują Mercedesami po Badenii-Wirtembergii, po drodze odwiedzają najciekawsze miejsca w „rodzinnym” regionie Mercedes-Benz i relacjonują te wizyty w internecie za pomocą słów oraz obrazów. Szczegóły można znaleźć pod hashtagiem #PlaceToBW na Instagramie, Twitterze i Facebooku, na blogach oraz pod adresem www.placetobw.de.

Mercedes-Benz w serwisach społecznościowych

Od wielu lat Mercedes-Benz należy do najbardziej aktywnych marek w sieci. Niemiecka marka sama pełni rolę swojego wydawcy i systematycznie realizuje program wysokiej jakości publikacji. Szeroko zakrojone działania w internecie i mediach społecznościowych stanowią integralną część koncepcji „Digital Media House”, w ramach której Mercedes-Benz prezentuje treści redakcyjne, korzystając ze wszystkich dostępnych kanałów internetowych. Od 2013 roku materiały pojawiające się na niezależnych blogach i kanałach na Twitterze, YouTubie, Facebooku, Google+ i Instagramie, a także w oficjalnych serwisach społecznościowych Mercedes-Benz, pojawiają się na łamach międzynarodowej strony www.mercedes-benz.com.

Wszystkie treści na temat Mercedes-Benz publikowane na łamach zewnętrznych stron internetowych, blogów, w cyfrowych magazynach lub na Twitterze agregowane są na platformie Social Cloud (http://social.mercedes-benz.com/), stworzonej dla blogerów, dziennikarzy internetowych, klientów oraz wszystkich miłośników niemieckiej marki w internecie.

 
Mercedes-Benz w serwisach społecznościowych – książka adresowa

www.mercedes-benz.com
www.mercedes-benz.pl
http://social.mercedes-benz.com
http://socialpublish.mercedes-benz.com
www.facebook.com/MercedesBenz
www.facebook.com/MercedesBenzPolska
www.google.com/+MercedesBenz
www.twitter.com/MercedesBenz
www.pinterest.com/MercedesBenz
www.youtube.com/MercedesBenztv
www.youtube.com/MercedesBenzPL
www.instagram.com/MercedesBenz
www.foursquare.com/MercedesBenz
www.linkedin.com/company/daimler
www.mercedes-benz.com/xing
https://vine.co/mercedesbenz