Warszawa,
08
listopada
2022
|
14:39
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz najbardziej medialną marką aut premium w Polsce

Mercedes-Benz po raz kolejny triumfuje w badaniu Top Marka. W jubileuszowej, 15. edycji tego cenionego raportu – Top Marka 2022 – producent luksusowych samochodów ze Stuttgartu zajął pierwsze miejsce w kategorii marek motoryzacyjnych premium, podobnie jak w ubiegłym roku i w kilku poprzednich edycjach badania.

Wizerunek marki w mediach to jeden z kluczowych elementów pozwalających ocenić jej potencjał, wartość i siłę. Magazyn „Press” oraz PRESS-SERVICE Monitoring Mediów od 15 lat badają pozycje marek w polskich mediach w ramach raportu Top Marka. Zawiera on ilościowe i jakościowe rankingi, prezentujące m.in. wizerunek poszczególnych marek w publikacjach prasowych, internetowych oraz mediach społecznościowych. Ranking obejmuje 500 marek z 50 branż i jest największym tego typu badaniem na polskim rynku.

W ramach jubileuszowej edycji badania przeanalizowano aż 70 milionów materiałów: ponad 2 mln tekstów prasowych, 14 mln publikacji internetowych oraz 54 mln postów, które ukazały się na ogólnodostępnych profilach na Facebooku, Instagramie, Twitterze i YouTubie w okresie od 1 lipca 2021 do 30 czerwca 2022 roku. Posługując się systematycznie doskonaloną metodologią, wyłoniono 500 marek z 50 najczęściej opisywanych branż, a wzmiankom o każdej z nich przypisano wskaźnik wpływu (potencjalny zasięg informacji) oraz indeks sentymentu oceniający jakość przekazu (wydźwięk: pozytywny, neutralny lub negatywny). Równocześnie wprowadzono współczynnik ograniczający wpływ krótkich, jednowyrazowych lub jednozdaniowych wzmianek.

To wszystko pozwoliło ustalić ostateczną siłę marek, która zadecydowała o miejscu 500 badanych marek w branżowych rankingach. Siła bazuje m.in. na liczbie kontaktów odbiorców z marką oraz jakościowym wymiarze traktującej o niej komunikatów.

W tym roku kategorię marek samochodów premium znów zdominował Mercedes-Benz, który zdystansował konkurencję pod względem liczby zgromadzonych punktów za zasięg publikacji oraz ich jakość. To między innymi zasługa unikalnej strategii komunikacyjnej Mercedes-Benz w Polsce, która opiera się nie tylko na informacjach produktowych, ale też na popularyzacji wiedzy motoryzacyjnej oraz zwiększaniu świadomości na temat zmian klimatycznych i działań firmy na rzecz zrównoważonego rozwoju. Mercedes-Benz jest obecny w mediach we wszystkich kluczowych kanałach i odpowiada na najnowsze trendy komunikacyjne – polski oddział producenta publikuje np. własne filmy na YouTubie i nagrywa swój autorski podkast pt. „Pół godziny z gwiazdą”. Wizerunek marki w mediach to jeden z kluczowych elementów pozwalających ocenić jej potencjał, wartość i siłę.