Warszawa,
29
kwietnia
2021
|
15:40
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz najbardziej medialną marką samochodów w raporcie TOP MOTO

Mercedes-Benz po raz kolejny okazał się najsilniejszą medialnie marką samochodów w Polsce. W raporcie TOP MOTO, analizującym wizerunek 15 marek motoryzacyjnych w przekazie medialnym w 2020 r., Mercedes-Benz zajął najwyższe miejsca w trzech kategoriach i zdobył najlepszą pozycję w analizie wizerunku marek, która ocenia relację zasięgu w stosunku do pozytywnego wydźwięku publikacji.

Raport TOP MOTO to unikalna analiza „medialności” marek motoryzacyjnych w Polsce. Za jego przygotowanie odpowiada Press-Service Monitoring Mediów – jedna z najstarszych na rynku polskich firm specjalizujących się w monitorowaniu mediów, czyli w wyszukiwaniu i analizie informacji z prasy, internetu, mediów społecznościowych, radia oraz telewizji.

Raport stanowi obszerne badanie wizerunku 15 marek motoryzacyjnych w krajowym przekazie medialnymw okresie styczeń-grudzień 2020 r. Artykuły poddane analizie pochodzą z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln portali internetowych oraz 100 najważniejszych stacji radiowych i telewizyjnych. Materiały poddano szczegółowej analizie jakościowej, określając ich wydźwięk oraz objętość. Co istotne, publikacje oparte na komunikatach prasowych stanowiły niecałe 7% całości, a w badaniu nie uwzględniano mediów zagranicznych, wypadków, zdarzeń kryminalnych oraz informacji na temat samochodów ciężarowych.

Analiza objęła łącznie 336 tys. publikacji, o dotarciu ocenionym na 141 mld potencjalnych kontaktów z tymi informacjami. W opracowaniu wykorzystujemy liczne zestawienia porównawcze, które pozwalają odpowiedzieć na pytanie, które podmioty są przedmiotem największego zainteresowania mediów, i określić ich pozycję medialną względem konkurencji. Ponadto dla każdej z analizowanych marek opracowujemy przekrojowe podsumowanie, charakteryzujące najważniejsze wskaźniki jej medialnego wizerunku – powiedział Sebastian Bykowski, dyrektor generalny Press-Service Monitoringu Mediów.

Szerokie spektrum zastosowanych wskaźników sprawia, że raport TOP MOTO zapewnia przekrojową ocenę skuteczności komunikacyjnej i jej potencjału w przypadku poszczególnych marek. Przekaz został poddany również ocenie jakościowej – pozytywny wydźwięk wzmianek zwiększał siłę medialną marki. Mercedes-Benz osiągnął najlepsze wyniki w aż trzech kategoriach: największa liczba publikacji, największy zasięg publikacji (zasięg określa liczbę potencjalnych kontaktów odbiorców z przekazem medialnym) oraz najwięcej publikacjiw mediach motoryzacyjnych. Ponadto marka spod znaku trójramiennej gwiazdy zajęła najkorzystniejszą pozycję w analizie wizerunku marek – dotarła do najszerszego grona odbiorców przy dobrym poziomie wydźwięku.

Wysokie noty za efektywność komunikacji Mercedes-Benz w Polsce to między innymi zasługa spójnego podejścia, licznych lokalnych inicjatyw oraz nieprzerwanej ofensywy w segmentach aut luksusowych oraz elektromobilności – producent systematycznie poszerza swoją gamę pojazdów elektrycznych sygnowanych submarką Mercedes-EQ, a akumulatory do wybranych modeli na prąd oraz hybryd plug-in dostarcza polska fabryka Mercedesa w Jaworze.

Zawsze z zainteresowaniem przyjmujemy wyniki niezależnych analiz medialnego potencjału marek, bo to miernik jakości naszej pracy. Rok 2020 był bardzo szczególny, niemal w całości naznaczony pandemią,ale – szczerze – nasza strategia komunikacji w zasadzie pozostała bez zmian. Skupiamy się na tym, aby rzetelnie informować o życiu naszej marki, o produktach i firmie, o inwestycjach. W codziennej pracy Mercedes-Benz Polska oraz Mercedes-Benz Manufacturing Poland zależy nam na jakości przekazu – i ta strategia po prostu działa – skomentowała Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor ds. komunikacji i relacji zewnętrznych Mercedes-Benz Polska. – Na całym świecie Mercedes cieszy się szacunkiem, niezmiennie fascynuje i toruje drogę innowacjom, a jednocześnie nie boi się swojej społecznej odpowiedzialności. Jesteśmy w centrum mobilnej transformacjiw interesie czystszego środowiska i cieszę się, że nasze działania komunikacyjne okazują się skuteczne.