10
października
2014
|
02:00
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz najcenniejszą marką samochodów premium na świecie

Mercedes-Benz wzmacnia swoją globalną pozycję jako najbardziej wartościowa marka aut premium na świecie. W najnowszym rankingu 100 najcenniejszych marek świata – „Best Global Brands 2014”, opracowanym przez uznaną amerykańską firmę doradczą Interbrand, Mercedes-Benz awansował z 11. na 10. miejsce i jako jedyna europejska firma zakwalifikował się do pierwszej dziesiątki zestawienia. W porównaniu z ubiegłorocznym badaniem wartość marki wzrosła o 8 proc., do 34,34 mld dolarów.

„Cieszymy się, że po raz kolejny zwiększyliśmy wartość naszej marki. Pomogły nam w tym skoncentrowane działania marketingowe” – powiedział dr Jens Thiemer, szef marketingu w oddziale Mercedes-Benz Cars. „Dopasowana do wymagań naszych klientów ofensywa modelowa i nowa strategia sprzedażowa pozwalają nam osiągać nowe rekordy – zarówno jeśli chodzi o sprzedaż, jak i wizerunek”.

Wartość marki Mercedes-Benz rośnie nieprzerwanie od 5 lat. Tegoroczny awans to według autorów raportu „Best Global Brands” zasługa otwarcia się na młodszą klientelę i wprowadzenia nowych, wyróżniających się świeżym designem modeli. Sukces Klasy E, CLA czy GLA pokazuje, że nowy język projektowania został bardzo dobrze przyjęty na rynku. Równocześnie rozszerzenie sieci sprzedaży i wzmocnienie komunikacji marki w Chinach przyczyniło się do osiągnięcia imponujących wzrostów sprzedaży.

We wrześniu br. Mercedes-Benz zanotował najwyższą miesięczną sprzedaż w historii i po raz pierwszy dostarczył w ciągu jednego miesiąca ponad 160 tys. samochodów (dokładnie 162 746, +13,8 proc.). Od czerwca do września nabywcom przekazano rekordową liczbę 412 018 aut (+11,9 proc.), a od początku roku – już blisko 1,2 mln (1 195 156 sztuk, +12,5 proc.). Szczególnie wysokie wzrosty notuje się w Azji. W Chinach tegoroczna sprzedaż wzrosła o 30,5 proc., do 203 485 pojazdów.

W ogłaszanym co roku rankingu „Best Global Brands” firma Interbrand wskazuje 100 najcenniejszych marek świata. W opinii szefów czołowych, światowych firm badanie to stanowi punkt odniesienia w ocenie wartości marek działających na międzynarodowym rynku. Wartości te zostają wyliczone w oparciu o analizę szeregu czynników, m.in. wyników finansowych, skuteczności zarządzania, gamy produktów oraz zakresu inwestycji.