11
września
2014
|
02:00
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz najpopularniejszą marką samochodów premium w Polsce

Mercedes-Benz ma za sobą kolejny udany miesiąc. W sierpniu zarejestrowano w Polsce 538 osobowych aut niemieckiej marki, o 28,0 proc. więcej niż przed rokiem. Na całym świecie do nabywców trafiło w tym czasie 118 887 nowych samochodów z gwiazdą (+9,7 proc.) - więcej niż w którymkolwiek sierpniu w historii. Sprzedaż liczona od początku roku przekroczyła już barierę miliona sztuk (1 032 410 sztuk, +12,3 proc.).

Kolejny miesiąc z rzędu Mercedes-Benz okazał się najchętniej wybieraną marką aut premium w Polsce. W sierpniu br. zarejestrowano nad Wisłą 538 osobowych Mercedesów, o 28 proc. więcej niż przed rokiem (wraz z osobowymi wersjami modeli użytkowych oraz Klasą V: 586 sztuk, +28,8 proc.). Znakomicie radzi sobie między innymi nowa Klasa C (67 egzemplarzy) oraz kompaktowy SUV GLA (75 sztuk) – oba modele były liderami sprzedaży w swoich segmentach. Wśród luksusowych limuzyn niezmiennie prowadzi Klasa S (58 aut). Obecnie więcej niż co czwarty nowy Mercedes sprzedawany w Polsce należy do segmentu SUV-ów. Krajową ofertę producenta ze Stuttgartu wzmocniła właśnie Klasa C Kombi, a niebawem w salonach pojawi się też nowa Klasa S Coupe oraz odnowiony CLS.

Licząc od stycznia, Mercedes-Benz dostarczył polskim klientom 4326 aut osobowych, co oznacza 17,8-proc. wzrost r/r (4810 sztuk wraz z osobowymi wersjami modeli użytkowych i Klasą V, +17,8 proc.). Sprzedaż niemieckiej marki rośnie bardziej niż cały krajowy rynek motoryzacyjny (+15,7 proc.).

A jak Mercedes-Benz radzi sobie na świecie? „Za nami kolejny udany miesiąc. Od stycznia sprzedaliśmy już 1 032 410 aut, o 12,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Kontynuujemy kurs na następny roczny rekord” - powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. „Premiera nowej Klasy C w wersji sedan w Chinach i USA, na jej największych rynkach, da nam dodatkowy impuls. To samo dotyczy europejskich premier nowej Klasy C Kombi oraz Klasy S Coupe, które zaplanowano na połowę września”.

Na wyjątkowo konkurencyjnym rynku europejskim Mercedes-Benz dostarczył w minionym miesiącu 45 661 pojazdów (+4,8 proc.). W Niemczech marka spod znaku trójramiennej gwiazdy sprzedała 20 057 samochodów (sierpień 2013 r.: 21 376). Tym samym uzyskała 9-proc. udział w rynku i zachowała tytuł lidera wśród producentów aut premium.


Wkrajach NAFTA odnotowano 9,4-proc. wzrost (30 520 aut). Na swoim największym rynku zbytu, w USA, Mercedes-Benz uzyskał kolejny rekord sprzedaży (27 078 sztuk, +9,4 proc.).


Nie słabną wzrosty w krajach azjatyckich, gdzie w sierpniu do nabywców trafiło 37 591 samochodów (+15,8 proc.), z czego rekordowa liczba 21 398 egzemplarzy przypada na rynek chiński (+18,3 proc.). W ciągu pierwszych 8 miesięcy br. sprzedaż Mercedes-Benz w Państwie Środka wzrosła aż o 31,5 proc. W Japonii producent ze Stuttgartu po raz kolejny zajął pozycję lidera wśród zagranicznych marek i dostarczył rekordową liczbę 4628 aut (+13,8 proc.). Sprzedaż w Korei Południowej poszybowała o imponujące 60,6 proc.


Kompaktowe modele Klasy A, B, CLA i GLA
w minionym miesiącu padły wyborem 33 012 klientów. To wynik o 29,1 proc. większy niż przed rokiem. Sprzedaż czterodrzwiowego coupe CLA przekroczyła niedawno okrągłe 100 tysięcy sztuk, z czego ponad 1100 egzemplarzy trafiło do Polski. Model jest szczególnie popularny w USA - za ocean trafia co czwarty jego egzemplarz.

Nie słabnie popyt na odnowioną Klasę E. Od początku roku limuzyna i kombi znalazły 172 703 nabywców (+20,8 proc.). O 17,5 proc. wzrosło zapotrzebowanie na odmiany coupe i kabriolet, które są najlepiej sprzedającymi się modelami w swoich klasach.


Wysoką dynamikę sprzedaży zanotowano również w segmencie luksusowych limuzyn. Tylko w sierpniu Mercedes-Benz dostarczył 8080 sztuk nowej Klasy S, ponad dwukrotnie więcej niż przed rokiem (+120,6 proc.), a od początku roku - już 65 980 (+101,8 proc.). Najwięcej z nich trafiło na rynki Chin, USA i Niemiec. Z końcem września oferta modelu wzbogaci się o wariant Coupe.

SUV-y z gwiazdą kontynuują kurs na sukces - od początku roku trafiły w ręce 221 327 nabywców (+7,2 proc.). W sierpniu br. szczególną popularnością cieszyła się Klasa G, która świętuje w tym roku 35. urodziny.

Dwuosobowy smart fortwo w ubiegłym miesiącu padł wyborem 5776 klientów (+1,2 proc.). Od września br. model można od ręki i niedrogo wynająć w ramach usługi car2go w kolejnej metropolii - we Frankfurcie nad Menem. Obecnie po 26 miastach Europy i Ameryki Północnej jeździ ponad 11 tys. smartów car2go, w tym więcej niż 1250 egzemplarzy wersji electric drive z napędem elektrycznym. Niebawem, bo 22 listopada br., w salonach pojawi się nowa generacja modelu fortwo, a wraz z nią czterodrzwiowy, czteroosobowy wariant forfour.