Mercedes-Benz notuje nowe rekordy sprzedaży na świecie i w Polsce
-
Najlepsze półrocze w historii firmy: 1 188 832 sprzedane samochody (+3,9%)
-
Najlepszy kwartał wszech czasów (594 528 sztuk, +1,9%)
-
Tylko w czerwcu klienci na całym świecie odebrali ponad 200 000 samochodów (-2,6%)
-
Największym pojedynczym rynkiem zbytu pozostają Chiny,z wynikiem ponad 340 000 aut sprzedanych od początku roku (+16,2%)
-
W ciągu pierwszych 6 miesięcy br. Mercedes-Benz obronił tytuł lidera wśród marek premium na swoich głównych rynkach –w Niemczech i USA
-
Również w Polsce Mercedes-Benz jest liderem rynku nowych aut premium; od stycznia do czerwca br. zarejestrowano 8375 osobowych aut spod znaku trójramiennej gwiazdy, co oznacza 23% wzrostu – wobec 14% dla całego segmentu premium
-
Klasa E Limuzyna i Kombi notują najlepsze półroczne wyniki sprzedaży w swojej historii
Mercedes-Benz ma za sobą najlepszy pod względem sprzedaży kwartał w historii firmy. Od kwietnia do czerwca klienci odebrali 594 528 nowych Mercedesów (+1,9%). W rezultacie producent sprzedał więcej aut niż kiedykolwiek wcześniej w ciągu jednego półrocza. Od początku roku nabywcom na całym świecie dostarczono 1 188 832 auta spod znaku trójramiennej gwiazdy, o 3,9% więcej niż w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2017 r., gdy zanotowano poprzedni półroczny rekord. W okresie od stycznia do czerwca br. Mercedes-Benz zdobył tytuł najczęściej rejestrowanej marki samochodów premium na wielu rynkach, m.in.w Niemczech, Francji, Rosji, Szwajcarii, Portugalii, Korei Południowej, Australii, USA oraz Kanadzie, a także w Polsce, gdzie zarejestrowano 8375 nowych aut osobowych spod znaku trójramiennej gwiazdy (+23%).
Czerwiec, z wynikiem 203 783 wydanych samochodów, był drugim najlepszym pod względem sprzedaży miesiącem tego roku (-2,6%). Na uzyskany rezultat wpłynął m.in. pożar u amerykańskiego dostawcy, który spowodował znaczny spadek produkcji SUV-ów wytwarzanych na światowe rynki w fabryce Mercedes-Benz w Tuscaloosa. W efekcie sprzedaż była mniejsza od planowanej.
„Dzięki znakomitej wydajności naszego zespołu mamy za sobą najbardziej udane półrocze w historii Mercedes-Benz. Z liczbą ponad 1,18 mln aut sprzedanych w ciągu pierwszych sześciu miesięcy stworzyliśmy dobre podstawy dla sukcesu w całym 2018 roku” – powiedziała Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż Mercedes-Benz Cars. „Nowa Klasa A spotkała się ze znakomitym odbiorem rynków. Już w lipcu wprowadzamy nową Klasę C. Te dwa wolumenowe modele w znacznym stopniu przyczynią się do sukcesu sprzedażowego Mercedes-Benz w drugiej połowie roku”.
W pierwszej połowie roku Mercedes-Benz uplasował się w Polsce na pozycji lidera segmentu aut premium. Zarejestrowano w tym czasie 8375 nowych osobowych Mercedesów, o 23% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Zanotowany wzrost jest znacznie wyższy niż dynamika całego rynku (+10,5%) oraz segmentu marek premium (+14,1%). Modelem o największej liczbie rejestracji był Mercedes-Benz GLC (1962 sztuki), następnie Mercedes-Benz Klasy E (1282 sztuki) oraz Mercedes-Benz Klasy C (1094 sztuki), której pierwsze egzemplarze po zmianach generacyjnych trafiają właśnie do sprzedaży w polskich salonach.
W Europie w I półroczu br. Mercedes-Benz sprzedał 476 790 samochodów(-1,5%), czyli nieco mniej niż w poprzednim, rekordowym jak dotąd, I półroczu 2017 r. Około jedna trzecia aut trafiła na rynek niemiecki, gdzie na zakup nowego Mercedesa zdecydowało się ponad 150 000 klientów (-0,2%). We Francji, Hiszpanii, Szwecji, Polsce i Danii sprzedano w tym czasie więcej aut spod znaku trójramiennej gwiazdy niż w którymkolwiek analogicznym okresie w historii firmy.
W regionie Azji i Pacyfiku Mercedes-Benz zanotował w ciągu minionych sześciu miesięcy rekordowe wyniki sprzedaży i dwucyfrowy wzrost – 493 358 sztuk (+12,5%). Największy wkład miały tu Chiny, dokąd trafiło 340 164 auta (+16,2%). Więcej Mercedesów niż w którymkolwiek pierwszym półroczu sprzedano także na rynkach Korei Południowej, Japonii, Indii, Tajlandii oraz Malezji.
W regionie NAFTA od stycznia do czerwca dostarczono klientom 191 249 Mercedesów (-1,1%). Sprzedaż w USA uplasowała się na poziomie 158 848 sztuk – to o 1,9% poniżej wysokiego wyniku sprzed roku. W Kanadziei Meksyku producent ze Stuttgartu w minionym półroczu ustanowił nowe rekordy sprzedaży.
Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz: poszczególne modele
W minionym półroczu popyt na Klasę S Limuzyna wzrósł o 27,5%, do 43 106 aut. Wzrost sprzedaży flagowego okrętu Mercedes-Benz był szczególnie wysoki na największych rynkach jego zbytu – w Chinach, USA, Korei Południowej oraz Niemczech. W tym samym czasie Mercedes-Maybach Klasy S Limuzyna ustanowił nowy rekord sprzedaży. Od chwili wprowadzenia na rynek do nabywców trafiło już łącznie ponad 30 000 egzemplarzy modelu.
Popularność Klasy E Limuzyna i Kombi jest wyższa niż kiedykolwiek wcześniej. Od początku roku sprzedaż obu wersji wzrosła do rekordowej liczby 182 135 sztuk (+0,1%). Równocześnie nabywcy wyjątkowo chętnie kupowali Klasę E Limuzyna z wydłużonym rozstawem osi. Podobnie jak przedłużana Klasa C Limuzyna, zanotowała ona solidny wzrost popytu i nowy rekord sprzedaży.
Mimo ograniczonej produkcji modeli GLE i GLS w ubiegłym miesiącu, SUV-y Mercedesa zdołały pobić kolejny rekord popularności w pierwszej połowie roku. Łącznie, klienci na całym świecie odebrali w tym czasie 422 645 egzemplarzy GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS oraz Klasy G (+9,8%). Taki rezultat to między innymi zasługa bestsellera wśród SUV-ówz gwiazdą, czyli modelu GLC.
smart
Wynik ponad 13 000 dostaw smartów fortwo i forfour w minionym miesiącu oznacza 5-proc. wzrost względem ub.r. Na całym świecie od początku roku sprzedano 65 660 smartów (-6,0%). W tym czasie na największym niemieckim rynku zanotowano dwucyfrowy wzrost popularności (+21,2%) – to przede wszystkim efekt sukcesu elektrycznych wersji smarta. Pod koniec czerwca marka świętowała swoje 20. urodziny. Pierwszy egzemplarz smarta zjechałz taśmy fabryki w Hambach 1 lipca 1998 r. Od tamtej pory do klientów trafiło ponad 2,2 mln miejskich mikroaut.
Przegląd wyników sprzedaży Mercedes-Benz Cars
|
Czerwiec 2018 r. |
Zmiana (%) |
Sty-cze2018 r. |
Zmiana (%) |
Mercedes-Benz |
203 783 |
-2,6 |
1 188 832 |
+3,9 |
smart |
13 197 |
+5,0 |
65 660 |
-6,0 |
Mercedes-Benz Cars |
216 980 |
-2,2 |
1 254 492 |
+3,3 |
|
|
|
|
|
Sprzedaż jedn. Mercedes-Benz w regionach/na rynkach |
|
|
|
|
Europa |
82 813 |
-8,4 |
476 790 |
-1,5 |
- w tym: Niemcy |
25 632 |
-12,2 |
151 449 |
-0,2 |
Azja-Pacyfik |
84 528 |
+7,4 |
493 358 |
+12,5 |
- w tym: Chiny |
56 945 |
+13,7 |
340 164 |
+16,2 |
NAFTA |
32 117 |
-8,0 |
191 249 |
-1,1 |
- w tym: USA |
26 191 |
-9,7 |
158 848 |
-1,9 |