Warszawa,
22
lutego
2021
|
13:16
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz partnerem roku 2020 wśród dealerów pojazdów dostawczych w Polsce

Marka Mercedes-Benz zwyciężyła w kategorii pojazdów dostawczych XIII Badania Satysfakcji Dealerów Samochodowych, które podsumowało współpracę z importerami za rok 2020

Rok 2020 był jednym z najtrudniejszych dla wielu branż, w tym motoryzacyjnej. Pandemia COVID-19 zachwiała stabilnością i zatrzymała rozwój niejednej firmy dealerskiej, jednak duży wpływ na to, z jakim wynikiem zamknął się rok, miała jakość współpracy z importerem. Jak wynika z XIII Badania Satysfakcji Dealerów Samochodowych, w kategorii pojazdów dostawczych najwięcej powodów do zadowolenia mieli dealerzy marki Mercedes-Benz.

– Jesteśmy ogromnie dumni z tego wyniku i jednocześnie pełni podziwu dla naszej sieci – mówi Thomas Greipel, dyrektor zarządzający Mercedes-Benz Vans w Polsce. – Zarówno my, jak i nasi klienci musieliśmy się zmierzyć z sytuacją bez precedensu, tym bardziej więc cieszy nas, że okazaliśmy się organizacją na tyle elastyczną i profesjonalną, że dealerzy na koniec roku mogą mówić o zadowoleniu. To oznacza bowiem także, że usatysfakcjonowani są też ich klienci, którzy w czasie pandemii znaleźli w naszej sieci odpowiednie wsparcie, poczucie bezpieczeństwa i niezmiennie wysoką jakość produktów i usług. Bardzo się cieszę, że mimo tej skali kryzysu, nie zawiedliśmy zaufania zarówno klientów, jak i dealerów naszej marki.

O tym, czy dana firma poradziła sobie z sukcesem z realiami ubiegłego roku w dużym stopniu decydowało też wcześniejsze przygotowanie i kondycja sprzed pandemii. W przypadku dealerów pojazdów dostawczych Mercedes-Benz obydwa te parametry utrzymane były na wysokim poziomie, m.in. dzięki wdrożeniu projektu Van ProCenter – czyli m.in. 12 salonów dedykowanych wyłącznie klientom aut dostawczych, zapewniających obsługę na najwyższym poziomie w każdym obszarze współpracy. W lipcu 2020 roku marka uruchomiła też odświeżoną wersję internetowego salonu samochodów dostawczych, czyli Salon Online 2.0, w którym zdalnie można wybrać i skonfigurować dowolny pojazd z oferty Mercedes-Benz Vans, dobrać finansowanie i jednym kliknięciem skontaktować z doradcą.

Badanie Satysfakcji Dealerów Samochodowych odbywa się corocznie wiosną – w 2020 roku ze względu na pandemię odbyło się w ostatnim kwartale, trwało od połowy października do początku grudnia. Jak zwykle wzięli w nim udział właściciele, a także osoby zarządzające stacjami dealerskimi w dwóch oddzielnych kategoriach: samochodów osobowych oraz dostawczych do 3,5 t. Wybrane obszary satysfakcji były oceniane w pięciostopniowej skali, od „1” do „5”. Każdej marce poświęcona była osobna ankieta składająca się z 82 pytań, na podstawie których powstało 26 ocen cząstkowych decydujących o ocenie końcowej.

Próba badawcza została założona na poziomie minimum 30% wszystkich dealerów danej marki. Ocena satysfakcji dealerskiej obejmowała trzy aspekty oceny współpracy z importerem. Pierwszy dotyczył produktów oferowanych przez importera: ich jakości, niezawodności, dostępności oraz zadowolenia klienta. W drugim oceniano politykę importera jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu – obejmował m.in. konkurencyjność strategii rynkowej i podejście do prowadzenia biznesu. Trzecia kategoria podsumowywała funkcjonowanie centrali w Polsce – jej kulturę organizacji, styl pracy i profesjonalizm ludzi, których zatrudnia.

– Wynik tego badania potwierdza skuteczność naszych strategii zarówno na poziomie koncernu, jak i polskiej centrali. Oznacza, że nasi dealerzy są zadowoleni z narzędzi, które im oferujemy i mają poczucie partnerskiej współpracy. To sprawia, że klienci mają w nich odpowiednich reprezentantów trójramiennej gwiazdy i mogą mieć pewność oferty na poziomie premium – podsumowuje Thomas Greipel.