Warszawa,
28
września
2017
|
14:45
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz po raz kolejny jedyną europejską marką w top 10 rankingu „Best Global Brands 2017”

Zdecydowany wzrost wartości marki Mercedes-Benz

Stuttgart. Mercedes-Benz jest najbardziej wartościową motoryzacyjną marką premium z Europy – wynika z najnowszej edycji zestawienia „Best Global Brands”, przygotowanego przez uznaną amerykańską firmę doradczą Interbrand. W porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania wartość marki spod znaku trójramiennej gwiazdy wzrosła o 10%, do 47,83 mld dolarów, co zapewniło jej dziewiąte miejsce wśród 100 najcenniejszych marek świata. Tym samym Mercedes-Benz jest jedyną europejską firmą plasującą się w pierwszej „10” rankingu. Od 2009 r. producent ze Stuttgartu konsekwentnie umacnia swoją wiodącą pozycję w zestawieniu i niezmiennie należy do najsilniejszych marek świata.

„Cieszymy się, że mamy ugruntowaną pozycję wśród najbardziej wartościowych, najlepszych marek świata” – mówi dr Jens Thiemer, wiceprezes ds. marketingu, Mercedes-Benz Cars. „To dowód, że jesteśmy dobrze postrzegani na całym świecie – w czym zasługa naszej przyszłościowej strategii CASE, spójnej, innowacyjnej tożsamości marki oraz szerokiego portfolio produktów. W DNA marki Mercedes-Benz wpisane jest unikalne połączenie tradycji i nowoczesności oraz nieustanne wprowadzanie innowacji. Dzięki temu jesteśmy doskonale przygotowani, by odegrać ważną, aktywną rolę w dokonywaniu niezbędnych przemian epoki cyfrowej”.

Aby pomyślnie kształtować swoją przyszłość, Mercedes-Benz zamierza m.in. jeszcze trafniej wyczuwać potrzeby klientów, przyspieszyć rozwijanie nowych obszarów działalności biznesowej i jeszcze szybciej wprowadzać na rynek nowe produkty. Jednak mobilność w czasach epoki cyfrowej oznacza zmiany zarówno dla klientów, jak i dla producentów. Na polu mediów społecznościowych firma ze Stuttgartu działa skuteczniej niż którykolwiek inny producent aut premium. Dzień po dniu marka wchodzi w interakcje z milionami swoich miłośników i subskrybentów z całego świata. Według autorów tegorocznego badania Interbrand, zatytułowanego „Grow. Change. Grow” (z ang. Rośnij. Zmieniaj się. Rośnij), to jeden z powodów dalszego wzrostu wartości marki – Mercedes-Benz z powodzeniem promuje i pomaga kształtować przemiany kulturowe zarówno w strukturach firmy, jak i w ramach całego społeczeństwa.

Coroczny ranking „Best Global Brands” publikowany przez firmę Interbrand ukazał się już po raz 18. Według szefów wiodących światowych firm badanie stanowi wszechstronny punkt odniesienia w zakresie wartości międzynarodowych marek. Jego celem jest wyłonienie 100 najcenniejszych marek świata.