28
stycznia
2011
|
01:00
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz Polska 2010 – Wzrost obrotów i sprzedaży

I Wyniki finansowe

II Sprzedaż 2010

1. samochody osobowe

2. samochody użytkowe

3. serwis i części zamienne

IIII Sieć dealerska

 

I. Obroty

Spółka Mercedes-Benz Polska odnotowała w 2010 roku obroty w wys. 2.132 mln PLN, co oznacza wzrost o 10,1% w porównaniu do 2009 (1.935 mln PLN).

II. Wzrost sprzedaży pojazdów Użytkowych, spadek Sprzedaży samochodów osobowych

Sprzedaż łączna Mercedes-Benz Polska Łączna sprzedaż spółki Mercedes-Benz Polska, czyli pojazdów osobowych Mercedes-Benz Cars (Mercedes-Benz, smart i Maybach) oraz pojazdów użytkowych Mercedes-Benz i Fuso Canter wyniosła 10.705 samochodów (2009 – 10.593), co oznacza wzrost o ponad 1%. Sprzedaż całkowita części zamiennych wyniosła 373,46 mln PLN.

 

 

1. Samochody osobowe Mercedes-Benz

Dział samochodów osobowych Mercedes-Benz Cars (Mercedes-Benz, smart, Maybach) sprzedał w 2010 roku 4.696 pojazdów, co stanowi drugi wynik w historii firmy. Mercedes-Benz jest liderem sprzedaży najbardziej luksuswych modeli i przebojowo wprowadził na rynek supersportowy model SLS AMG.

1.862 spośród sprzedanych Mercedesów posiadało homologację ciężarową. To 40,2% całej sprzedaży. „W 2010 r. sprzedaż w segmencie premium poszczególnych modeli determinowała „kratka”. Kto dysponował samochodami z możliwością odliczenia VATu, sprzedawał je w nieporównywalnych z 2009 r. ilościach. Przez pierwsze miesiące 2010 r. nie mogliśmy dostarczyć wystarczjącej liczby samochodów z odliczeniem VAT. Dopiero w końcówce roku byliśmy w stanie częściowo zaspokoić ten popyt. Jednak już w grudniu ponownie popyt przekroczył możliwości fabryki. Klienci chętni kupić np. Mercedesa GL musieli odłożyć tą decyzję na ten rok” – mówi Paweł Miszkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars.

Dla Mercedesa 2010 był rokiem debiutu kilku modeli z najwyższej półki. 33 sprzedane Mercedesy SLS AMG (cena od 859.500 zł) jest wynikiem dotąd niespotykanym w segmencie samochodów supersportowych. W salonach zadebiutowały także odświeżone Klasy R i CL. Oba modele cieszyły się powodzeniem i to pomimo tego, że były dostępne dopiero w dwóch ostatnich miesiącach.

Mercedes-Benz Klasa C jest liderem w swoim segmencie wśród marek premium. W 2010 Klienci preferowali jednak SUV-y. Tu dominował model GLK, z typową dla Mercedesa jakością, funkcjonalnością i wyróżniającym się designem. Pod koniec ub. roku nawet ponad 100 takich SUVów miesięcznie trafiało do Klientów (z odliczeniem VAT). "Kratka" umozliwiła też świetną sprzedaż większych modeli terenowych Mercedesa – ML, GL i produkowanego od ponad 30 lat Mercedesa G.

Choć bez „kratki” - sukces odnotowała Klasa E Coupe, której sprzedano więcej niż w roku swojego debiutu (2009).To bardzo dobrze rokuje przed pierwszym pełnym rokiem sprzedaży świeżo pokazanego sukcesora czyli modelu CLS. Rokiem wyjątkowym, w którym mija 125 lat od opatentowania przez Carla Benza pierwszego na świecie samochodu” – dodaje Paweł Miszkowski.

Najpopularniejszym modelem z gwiazdą na masce okazała się być po raz pierwszy od wielu lat Klasa E (836 egzemplarzy), która w 2010 r. występowała już w pełnej rodzinie (limuzyna, kombi, kabriolet i coupe. Niewiele mniej Klientów wybrało GLK (802 samochody), Klasę C (797 egzemplarzy) oraz Klasę B (740 samochodów). Aż 1.936 sprzedanych w 2010 r. Mercedesów ma napęd na cztery koła - m.in. dzięki To kampanii reklamoweja, w której do zakupu "bezpiecznego" napędu zachęcali królowa sportów zimowych, Justyna Kowalczyk i aktor, Michał Żebrowski.

W segmencie luksusowym królowała niepodzielnie Klasa S (limuzyna i coupé - 200 pokazdów), odświeżona w 2009 r. Wartym odnotowania faktem jest większe zainteresowanie kultową Klasą G, którą w 31. roku produkcji zakupiło 26 Klientów.

Sprzedaż ogółem: 4696 szt. (-8%), w tym Mercedes-Benz: 4629 szt., smart: 67 szt.

Najpopularniejsze modele

Klasa A: 411 szt. (685 szt. w 2009 r.)
Klasa B: 740 szt. (816 szt. w 2009 r.)
Klasa C: 1608 szt. (1769 szt. w 2009 r.) z SLK, GLK i CLK
Klasa E: 868 szt. (758 szt. w 2009 r.) razem z CLS
Klasa S: 247 szt. (290 szt. w 2009 r.) razem z CL, SL i SLS
SUV: (Klasy R, M, GL/G bez GLK): 755 szt. (701 w 2009 r.)

Największy wzrost Klasa E + 15%
SUV (bez GLK) + 8%

Nagroda dla modeli Mercedes-Benz Cars w Polsce

  • SLS AMG Samochodem Roku Playboya 2010

Plany na 2011

29 stycznia 2011 r. mija 125 lat od dnia, w którym Carl Benz opatentował swojego trójkołowca. Moment ten uznawany jest za początek motoryzacji, a dla Mercedesa w Polsce oznacza to, że w swojej komunikacji będzie posługiwał się hasłem:

125! lat temu wymyśliliśmy samochód

Debiuty 2011: Już w styczniu pojawi się w salonach druga wersja urzekającego coupe CLS, które będzie dostępne w nowych wariantach napędowych, m.in. po raz pierwszy z połączeniem silnika wysokoprężnego z napędem na cztery koła 4MATIC.

W marcu w salonach pojawią się gruntownie zmienione Mercedesy Klasy C, z zupełnie nowym wnętrzem, dającym jeszcze większe poczucie komfortu, z pakietem 10 nowych systemów asystujących kierowcy i nowymi jednostkami napędowymi. Ważną korzyścią dla Klienta będzie to, że wszystkie czterocylindrowe odmiany benzynowe i wysokoprężne otrzymają nową, siedmiobiegową skrzynię 7G-Tronic oraz układy start/stop. Będzie to jedyna taka propozycja na rynku wśród czterocylindrowych silników, co czyni Mercedesa technologicznym liderem pośród innych marek premium. Dzięki najnowszej technologii zmodernizowana Klasa C może się pochwalić nawet do 31% niższym zapotrzebowaniem na paliwo. Do rodziny Klasy C dołączy zupełnie nowy model z gamy - coupe. Zwieńczeniem palety produktów w tym segmencie będzie marcowa prezentacja najnowszego roadstera SLK, który będzie mógł się pochwalić kilkoma nowinkami na skalę światową, m.in. składanym dachem o zmiennej przepuszczalności światła (MAGIC SKY CONTROL).

Tuż po wakacjach Mercedes-Benz zaprezentuje zupełnie nową Klasę M, której ustępującą wersję w zeszłym, przedostatnim roku produkcji wybrało więcej Klientów niż w 2009 r. Na koniec 2011 r. Mercedes planuje pokazanie kolejnej generacji Klasy B, która w Polsce cieszy się ogromnym zainteresowaniem i zawsze jest w czołówce sprzedaży palety Mercedesa.

"Nasze prognozy całego rynku na 2011 r. to 295- 300 tys. nowych samochodów osobowych. Zakładamy, że poziom 300 tys. samochodów jest minimalną ilością i spadek sprzedaży poniżej tego poziomu grozi dużymi konsekwencjami dla całego sektora dealerskiego. W chwili obecnej nie widzimy wiekszych zagrożeń. mistyczną. Z pewnością sytuacja braku "kratek" i podwyżka VAT może wpłynąć negatywnie na pierwszy kwartał, ale następne kwartały powinny wyrównać poziom rynku" - mówi Paweł Miszkowski.

 

2. Samochody użytkowe

Mercedes-Benz sprzedał 6009 pojazdów dostawczych i ciężarowych. Stanowi to wzrost o ponad 7,2% względem roku 2009. Największy wpływ na taki dobry rezultat miał skokowy wzrost sprzedaży samochodów ciężarowych (43%).

Samochody dostawcze Mercedes-Benz

Rok 2010 okazał się kolejnym rokiem kurczenia się rynku średnich i ciężkich samochodów dostawczych. Łącznie nabywców znalazło 25.782 samochody, co oznacza spadek o 1,9%. Udział w rynku Mercedes-Benz spadł o 0,6% i wyniósł 14,9%.

"Był to trudny rok, w którym rynek samochodów dostawczych dalej się kurczył. Dopiero w ostatnich trzech miesiącach ub. roku nastąpiło ożywienie, częściowo spowodowane zmianami w przepisach dotyczących VAT, które jest sygnałem do odwrócenia trendu spadkowego. Portfel zamówień oraz bieżące negocjacje wskazują, że o ile nie wydarzy się nic nieoczekiwanego na światowych rynkach finansowych, w roku 2011 czekają nas wzrosty sprzedaży" - mówi Grzegorz Sawicki, dyrektor sprzedaży samochodów dostawczych Mercedes-Benz.

W roku 2010 Mercedes wprowadził nową generację Vito: bardziej ekologiczne i ekonomiczne, zachowujące moc, ładowność i niezawodność poprzednika. Nowe Vito dostępne jest w trzech długościach nadwozia, dwóch rozstawach osi i dwóch wysokościach dachu oraz może być wyposażone w jeden z pięciu rodzajów silników w przedziale mocy od 88 KM do 218 KM.

Obok Vito Mercedes-Benz zaprezentował także kolejną generację Viano, wyposażonego w nowe silniki i skrzynie biegów, z ograniczoną emisją spalin i mniejszym zużyciem paliwa. Samochód posiada wiele modyfikacji i usprawnień, m. in. otrzymał nowe lampy tylnie w systemie LED. Przeprojektowano także zawieszenie, zapewniając Klientowi komfort i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie.

Kompleksową obsługę zapewnia wprowadzeniu nowych umów serwisowych oraz zmodyfikowana formuła leasingowa - "Lease and go", która pozawala klientowi podpisanie jednej umowy dot. samochodu, serwisu oraz ubezpieczenia. Taka umowa jest gwarancją bezpieczeństwa m.in. kosztów, które pozostają stałe przy wszystkich ratach.

Wzorem lat uprzednich Mercedes-Benz zorganizował trening "Eco Driving" dla Klientów (eko-jazda) w Krakowie, Warszawie, Poznaniu i Koszalinie. W przyszłości planowane jest przeprowadzanie podobnych szkoleń przez sieć dealerską.

Nagrody 2010 dla samochodów dostwczych

  • Plebiscyt Fleet Awards Polska - Sprinter "Samochodem Floty Roku 2010"
  • Nagroda w kategorii środka transportu organizowanego przez "Życie Handlowe" na przebój FMCG
  • Vito E-CELL wyróżnione nagrodą “Green Commercial of the Year”

Plany na 2011: "W bieżącym roku spodziewamy się zahamowania spadku, a nawet lekkiego wzrostu rynku samochodów dostawczych. Dzięki naszym odświeżonym modelom samochodów oraz szerokiej palecie usług okołoproduktowych liczymy na umocnienie swojej pozycji i wykorzystanie poprawy koniunktury" - podkreśla Grzegorz Sawicki.

Samochody ciężarowe Mercedes-Benz

"To był burzliwy rok. Zwiększenie udziału w rynku samochodów użytkowych to głównie zasługa samochodów ciężarowych (1.861 pojazdów). Oznacza to realny wzrost udziału w rynku o niemal 2%. Polska stała się w ten sposób w rankingu Mercedes-Benz czwartym największym rynkiem zbytu w Europie." - mówi Heiko Schulze, dyrektor sprzedaży i marketingu samochodów użytkowych Mercedes-Benz.

Polski rynek w roku 2010 odbił się po okresie kryzysu i jego wartość wzrosła o ponad 45%. Został on zdominowany przez większe koncerny takie jak Mercedes-Benz. Również ta firma zyskała na poprawie koniunktury sprzedając o ponad 43% pojazdów więcej. Przyczyniła się do tego odświeżona wersja Axora i Atego, które pojawiły się na rynku w końcu 2010 roku.

Największy wzrost Mercedes-Benz odnotował w segmencie ciągników siodłowych (86,8%). Dzięki temu firma osiągnęła poziom niemal 14% udziału w rynku. Szczególnie dobre wyniki osiągnięto w segmencie 6-16 ton, w ramach którego sprzedano 563 samochodów - o 64,1% więcej niż rok temu. Ze wzrostem udziału w rynku o 3,8% do poziomu 29,3% Mercedes Benz został ostatecznie wiceliderem w Polsce.

Nowości pojawiły się w sektorze samochodów specjalnych. Powstały nowe punkty sieci dealerskiej sprzedające i obsługujące Unimoga (8 nowych stacji). Pojawiły się zmodyfikowane wersje Zetrosa przystosowanego do utrzymywania zimowego dróg (możliwość zamontowania pługu). Rozszerzona oferta wraz z utrzymaniem najwyższej jakości dały bardzo dobre efekty sprzedażowe. Liczba sprzedanych pojazdów specjalnych (Zetros, Econic i Unimog) wzrosła ze 190 w 2009 roku do 303 w 2010 (sam tylko sprzedaż samochodów dla straży pożarnej wzrosła o ponad 60% - do 207 sztuk).

"Rok 2010 był bardzo dobry. Sprzedaż Mercedes-Benz okazała się dużo większa niż szacowano na początku roku. Skutecznie wykorzystaliśmy poprawę sytuacji w transporcie międzynarodowym. Szczególnie cieszy nas ciepłe przyjęcie nowych modeli Atego i Axor. Nie bez znaczenia pozostaje także dalsza rozbudowa sieci dealerskiej samochodów ciężarowych." - podsumowuje Sławomir Kwiatkowski, dyrektor działu sprzedaży i marketingu samochodów ciężarowych Mercedes-Benz.

Nagrody 2010

  • Mercedes-Benz Atego i Atego BlueTec Hybrid samochodem roku na Międzynarodowej Wystawie Samochodów Użytkowych IAA w Hanowerze („Truck of the Year 2011“)
  • Atego BlueTec Hybrid wyróżnione nagrodą “Green Commercial of the Year”

Plany na 2011

"W 2011 chcemy umocnić się na osiągniętej w ub. roku pozycji rynkowej. Szczególnie zależy nam na tym w segmencie samochodów ciężkich i ciągników siodłowych - tu oczekujemy dalszego wzrostu sprzedaży. Rynek moim zdaniem dalej będzie się rozwijać, zwłaszcza w kontekście planów wprowadzenia opłat autostradowych dla samochodów ciężarowych, które mają zostać wprowadzone w połowie roku. Będziemy kontynuować naszą strategię i pokazywać klientom zalety naszych produktów zgodnie z naszą zasadą, że Mercedes-Benz to ciężarówki, którym możesz zaufać (Trucks you can trust)" - mówi Sławomir Kwiatkowski, dyrektor działu sprzedaży i marketingu samochodów ciężarowych Mercedes-Benz.

Fuso Canter

W 2010 roku, wobec znacznego skurczenia się rynku, sprzedaż Fuso Canter spadła do poziomu 189 pojazdów. Mimo to, w ujęciu całego rynku marka zwiększyła swoje udziały o 5,6%, co pokazuje to, iż lepiej poradziła sobie z kryzysem niż konkurencja.

Klienci docenili ofertę produktową, atrakcyjną ofertę finansowania oraz profesjonalną sieć sprzedaży i serwisu (opartą na sieci Mercedes-Benz). Nie bez znaczenia pozostają bardzo atrakcyjne warunki gwarancji (3 lata lub 150 tys. km).

W roku 2010 oferta Fuso Canter poszerzyła się o nowego Cantera z wąską kabiną. Dzięki swoim rozmiarom jest on szczególnie przydatny do dystrybucji w pełnych wąskich uliczek centrach miast. Nowy produkt zaprezentowano także branży komunalnej - od ubiegłego roku dostępne są zabudowane na podwoziu 7-tonowym kontenery śmieciowe.

"Rok 2010 należy uznać za udany - wspólnie z siecią dealerską udało się nam zdobyć i utrzymać zaufanie klientów. Mimo ciężkiej sytuacji na rynku, zwiększyliśmy w nim swój udział. Klienci docenili podstawowe cechy Fuso Cantera, takie jak wysoka jakość wyrażająca się m.in. nowoczesnymi silnikami spełniającymi normę EEV (wyższą od Euro 5), sztywne ramy oraz duże możliwości zabudowy" - mówi Paweł Góras, dyrektor sprzedaży Fuso Canter.

Plany na 2011

"W 2011 roku planujemy nadal systematycznie zwiększać nasz udział w polskim rynku. Pragniemy skoncentrować się na rozbudowie oferty dla takich branż jak dystrybucyjna, budowlana, ogrodnicza oraz komunalna". - zapowiada Paweł Góras.

 

3. Serwis i części zamienne

Serwis

Rok 2010 był rokiem dalszej pracy nad rozszerzaniem usług serwisowych Mercedes-Benz. Odbyły się też liczne promocje na części zamienne. W ramach stałego dopasowywania oferty do rosnących oczekiwań użytkowników pojazdów ciężarowych rozszerzono ofertę o nowy pakiet mobilnościowy "TruckMobility". Jest to obecnie najbardziej kompleksowy tego typu pakiet na rynku. Zapewnia on możliwie najszybsze przywrócenie mobilności w razie awarii. W skład oferty wchodzą takie usługi jak całodobowy serwis, holowanie czy błyskawiczna naprawa. Klient może rozszerzyć pakiet o dalsze elementy jak nocleg w hotelu czy pomoc przy kontaktach z policją i administracją.

Nowością w roku 2010 było wprowadzenie programu "Service24h Redesigned" przeznaczonego dla posiadaczy zarówno samochodów osobowych jak i ciężarowych. W ramach programu koordynatorzy serwisów całodobowych wyposażeni zostali w nowoczesne urządzenia jak smart-fony czy lokalizatory GPS. Umożliwiają one jeszcze szybszą reakcję oraz pełniejszą obsługę klientów w ramach usługi assistance.

W roku 2010 do szerokiej oferty oryginalnych części zamiennych, akcesoriów i kolekcji dołączyły ponadto oryginalne oleje Mercedes-Benz.

Ponieważ dalszy rozwój kadry autoryzowanych serwisów to jeden ze strategicznych celów Mercedes-Benz, spółka dba o stały napływ odpowiednio wyszkolonego personelu do rozwijającej się sieci serwisowej. Kontynuowany jest program klas patronackich Mercedes-Benz. Poprzednie lata funkcjonowania programu pokazały jego wysoką efektywność. Poza cyklami szkoleń techniczno-sprzedażowych, od trzech lat Mercedes-Benz Polska organizuje współzawodnictwo Autoryzowanych Serwisów w ramach programu "Aftersales Team of the Year". Jego trzecia edycja odbyła się w roku 2010, zaś zwycięzców poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 27 stycznia br.

Części zamienne

Ubiegły rok przyniósł dynamiczny rozwój programu "BestParts". Do wzrostu liczby klientów przyczyniła się atrakcyjna cenowo całoroczna oferta oryginalnych części i materiałów eksploatacyjnych Mercedes-Benz. Coraz więcej użytkowników zyskuje także wprowadzona w 2009 roku platforma wyprzedaży części. A internetowy system zamówień i doboru części "WebParts" wygenerował rekordowe obroty na poziomie 23 mln zł (wzrost wartości o 76% w stosunku do 2009).

Łączna sprzedaż oryginalnych części zamiennych do pojazdów Mercedes-Benz, smart, Maybach, Fuso oraz Chrysler, Jeep i Dodge na rynku polskim oraz na rynkach sąsiednich krajów wschodnioeuropejskich (Ukraina, Białoruś, Litwa, Łotwa, Estonia i Region Kaliningradu) zamknęła się w roku 2010 na poziomie 106 mln euro (wzrost 6%). Wyniki poprawiły pakiety CharterWay, dzięki którym udało się pozyskać kilku znaczących klientów.

Plany 2011

"W tym roku koncentrujemy się na dalszym podwyższaniu kwalifikacji naszych przedstawicieli. W związku z tym, uruchamiamy program profesjonalizacji sieci dealerskiej "Trucks you can trust" przeznaczony dla dealerów samochodów ciężarowych. W II połowie 2011 roku planujemy także rozszerzenie oferty serwisowej z myślą o właścicielach starszych roczników, także tych z prywatnego importu. Kolejne zmiany nastąpią w zakresie systemu sprzedaży części oryginalnych. Pragnąc obniżyć koszty ponoszone przez naszych klientów rozpoczynamy program "Re-seller". W ramach tej inicjatywy Mercedes-Benz zintensyfikuje współpracę z niezależnymi warsztatami, rezygnując ze sprzedaży części pośrednikom". - mówi Piotr Gański, dyrektor serwisu Mercedes-Benz Polska.

III Sieć dealerska

W sieci dealerskiej rok 2010 upłynął pod znakiem dalszego rozwoju stacji obsługi pojazdów ciężarowych. Rozpoczęta została największa inwestycja w zakresie sprzedaży i serwisu samochodów użytkowych w Smolicach k. Strykowa. Rozbudowano sieć sprzedaży oraz uzupełniono o nowe punkty sieć serwisów pojazdów specjalnych Mercedes-Benz Unimog (10 stacji). Uruchomiono jeden nowy zakład dealersko-serwisowy w zakresie sprzedaży i serwisu samochodów dostawczych i ciężarowych Mercedes-Benz oraz jeden nowy zakład w zakresie serwisu samochodów dostawczych i ciężarowych.

Mając na uwadze dotarcie do jak najliczniejszej grupy Klientów określono dalsze kierunki rozwoju sieci Mercedes-Benz koncentrując się na obsłudze w zakresie serwisu pojazdów osobowych i dostawczych. W wielu punktach dealerskich zintensyfikowano komunikację jakości działania stacji w ramach kampanii "Doskonałość to proces".

Samochody użytkowe Mercedes-Benz

  • Auto Partner Jan Garcarek i Andrzej Garcarek Sp. J., Ociąż k. Kalisza: uruchomienie działalności 02/2010, zakres autoryzacji: sprzedaż i serwis samochody ciężarowe i dostawcze Mercedes-Benz i Mitsubishi Fuso
  • BTC Czapka Sp. J., Skoczów: uruchomienie działalności12/2010, zakres autoryzacji: serwis samochody dostawcze i ciężarowe Mercedes-Benz
  • Rozwój sieci sprzedaży i serwisów pojazdów specjalnych Mercedes-Benz Unimog:

- Auto Idea Sp. z o.o., Białystok: uruchomienie działalności12/2010, rozszerzenie zakresu autoryzacji o sprzedaż pojazdów specjalnych Mercedes-Benz Unimog

- EUROTRUCK Sp. z o.o., Straszyn: uruchomienie działalność12/2010, rozszerzenie zakresu autoryzacji o sprzedaż pojazdów specjalnych Mercedes-Benz Unimog

- Mirosław Wróbel Sp. z o.o., Pietrzykowice: uruchomienie działalności12/2010, rozszerzenie zakresu autoryzacji o sprzedaż pojazdów specjalnych Mercedes-Benz Unimog

- Mojsiuk Sp. J., Szczecin: uruchomienie działalności12/2010, zakres autoryzacji: sprzedaż i serwis pojazdy specjalne Mercedes-Benz Unimog

- Sobiesław Zasada Automotive Sp. z o.o. sp.k. oddział w Rzeszowie: uruchomienie działalności12/2010, rozszerzenie zakresu autoryzacji o sprzedaż pojazdów specjalnych Mercedes-Benz Unimog

- Mercedes-Benz Sosnowiec Sp. z o.o., Sosnowiec: uruchomienie działalności12/2010, rozszerzenie zakresu autoryzacji o sprzedaż pojazdów specjalnych Mercedes-Benz Unimog

- Mercedes-Benz Warszawa Sp. z o.o., Warszawa: uruchomienie działalności12/2010, rozszerzenie zakresu autoryzacji o sprzedaż pojazdów specjalnych Mercedes-Benz Unimog

 

 

Samochody osobowe i dostawcze Mercedes-Benz

  • Auto Partner Jan Garcarek i Andrzej Garcarek Sp. J., Ociąż k. Kalisza: sprzedaż i serwis samochody osobowe i dostawcze, przebudowa i modernizacja stacji zgodnie z najnowszymi standardami Corporate Identity, (salon, serwis)

Plany na 2011

"Nasze plany w 2011 roku to dalszy rozwój sieci dealerskiej w regionach o wysokim potencjale rynkowym i zwiększanie gęstości sieci serwisowej" - mówi Artur Konarski, dyrektor działu Zarządzania Siecią Dealerską Mercedes-Benz. - "Chcemy nadal podnosić dostępność stacji i jakość świadczonych w nich usług. W zakresie samochodów użytkowych planujemy zakończenie inwestycji w Smolicach k. Strykowa oraz uruchomienie serwisu samochodów ciężarowych w Radomiu. Dla Klientów użytkujących samochody osobowe i dostawcze planujemy uruchomienie nowych punktów sprzedaży i serwisu w Warszawie, Rybniku i Lesznie"