01
grudnia
2015
|
01:00
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz Polska nominowana do European Excellence Awards 2015

Współpraca marki z jednym z najbardziej interesujących pisarzy młodego pokolenia, Szczepanem Twardochem, zaowocowała nominacją  do European Excellence Award w kategorii „Brand Relationship”. Projekt Mercedes-Benz Polska i Inter Car II – dealera marki w Zabrzu, znalazł się w gronie najlepszych europejskich osiągnięć komunikacji marketingowej 2015.

 
Ogłaszając swoją decyzję, autor „Morfiny”, napisał na profilu społecznościowym: -Kocham samochody. Nigdy się z tą miłością nie kryłem…-.  Wybór Szczepana Twardocha na ambasadora Mercedes-Benz był wielkim zaskoczeniem nie tylko w środowisku literackim. Wywołał szeroką i bardzo ożywioną dyskusję o statusie i etosie polskiego pisarza, o roli literatury w społeczeństwie, o czytelnictwie, wydawcach i honorariach. W ciągu miesiąca wygenerował kilkadziesiąt publikacji, w 98% pozytywnych, choć zaczynem dyskusji były  początkowo dość zdecydowane negatywne oceny. 

 
Przedstawiciele koncernu w Polsce podkreślają, że Twardoch i Mercedes to dwie marki premium, motoryzacyjna i literacka.

 
- Nie lubimy schematów ani rutyny. Chętnie wchodzimy w obszary  nieeksploatowane przez inne marki. Wybór pisarza wpisuje się w naszą filozofię wspierania wartościowej kultury. – mówi Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor PR Mercedes-Benz Polska. - Interesuję się literaturą i sztuką, czytam, oglądam i słucham. Szczepan Twardoch jest wybitnym pisarzem i niezwykle ciekawym zjawiskiem polskiego życia literackiego. Wyszliśmy po prostu z założenia, że jeśli coś jest ciekawe dla nas, to jest po prostu warte uwagi.-  dodaje autorka pomysłu.

 
„W celu budowania i pogłębiania relacji konsumentów z marką, potrzebne są kampanie inteligentne” - dlatego, jak podkreślają organizatorzy konkursu, do kategorii Brand Relationship nominowane są strategie, które wykraczają poza utarte standardy i niejednokrotnie wyznaczają nowe formy komunikacji.

 
European Excellence Awards to jeden z największych konkursów w branży marketingu i PR-u. Honoruje najwybitniejszych specjalistów w tej dziedzinie i prezentuje ich najbardziej innowacyjne osiągnięcia. Tegoroczni laureaci zostaną ogłoszeni podczas gali 10 grudnia 2015 rok w Sztokholmie.

 
Szczepan Twardoch – pisarz i publicysta. Publikował w Życiu, Opcjach, Frondzie, 44/Czterdzieści i Cztery, Nowej Gazecie Śląskiej, Arcanach, Gazecie Wyborczej i Rzeczpospolitej. Był redaktorem działu literackiego dwumiesięcznika Christianitas, felietonistą Polityki oraz Wysokich Obcasów Extra. Jego opowiadanie Obłęd rotmistrza von Egern nominowane było do nagrody Nautilus za rok 2003 i zajęło w głosowaniu 4. miejsce. Opowiadanie pod tytułem Rondo zdobyło Nautilusa za najlepsze opowiadanie roku 2006. Za Epifanię wikarego Trzaski otrzymał w 2008 roku Srebrne Wyróżnienie Nagrody Literackiej im. Jerzego Żuławskiego. W 2013 roku został laureatem Paszportu Polityki za rok 2012 w kategorii literatura. Nagrodę otrzymał za powieść Morfina - powieść ta znalazła się również w finale Nagrody Literackiej Nike 2013 oraz otrzymała nominację do Prix du Livre Européen/European Book Prize 2015. W 2014 roku wyszła kolejna jego książka – Drach, która została finalistką Nagrody Literackiej Nike 2015. W 2015 został laureatem Nagrody Fundacji im. Kościelskich. Jego książki tłumaczone są na 7 języków.

 

Kontakt:

Aleksander Rzepecki Tel. +22 / 312 72 23,
aleksander.rzepecki@daimler.com