Stuttgart/Warszawa,
10
czerwca
2019
|
12:48
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz Polska z nowym prezesem

Podsumowanie

 

  • Od 1 lipca stery spółki obejmie Wolfgang Bremm.
  • Marc Boderke po trzech latach pełnych sukcesów wraca do centrali w Stuttgarcie

1 lipca br. Wolfgang Karl Bremm zostanie nowym prezesem Mercedes-Benz Polska oraz dyrektorem zarządzającym dywizją samochodów osobowych w klastrze Europa Centralna (Polska, Czechy, Austria). Obecny prezes spółki, Marc Boderke, po trzech pełnych sukcesów latach wraca do centrali w Stuttgarcie, gdzie obejmie stanowisko szefa ds. zarządzania strategicznego produktem Mercedes-Benz Cars.

Wolfgang Karl Bremm jest z wykształcenia inżynierem-mechanikiem; ukończył politechnikę Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule (RWTH) w Akwizgranie, a kwalifikacje managerskie doskonalił na uniwersytetach w Finlandii i Francji (dyplom MBA). Pierwsze doświadczenie zawodowe w projekcie dot. pojazdów elektrycznych zdobywał w Renault (Francja/Paryż). W 1997 roku dołączył do koncernu Daimler AG, przeszedł przez wiele szczebli i stanowisk, m.in. w dziale pojazdów ciężarowych, obsługi posprzedażnej i zarządzania produktem (portfel produktowy Klasy C, E-Coupe/Cabrio). W latach 2013-2016 był prezesem zarządu Mercedes-Benz w Luksemburgu. Zarządzając 600-osobowym zespołem w ciągu 3 lat podwoił rentowność spólki. W 2016 roku objął stanowisko dyrektora ds. strategicznego zarządzania produktami, usług wspólnych i badań rynku. W tej funkcji był odpowiedzialny za koncepcję i wprowadzenie najnowszego systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX.

Wolfgang Karl Bremm ma żyłkę społecznika. W 1999 roku założył Fundację „STAR CARE – Wir helfen Kindern” („Pomagamy dzieciom”- www.starcare.de). Interesuje się klasyczną motoryzacją, trenuje boks, jeździ na rowerze, uprawia narciarstwo alpejskie.

Obecny prezes Mercedes-Benz Polska (od kwietnia 2016), Marc Boderke, wraca do centrali i obejmie w ramach rotacji stanowisk funkcję szefa ds. strategicznego zarządzania produktem w Mercedes-Benz Cars. W czasie jego trzyletniej kadencji polska spółka ponad dwukrotnie zwiększyła sprzedaż samochodów osobowych (z 9340 w 2015 do 21130 w 2018).