Stuttgart/Los Angeles,
16
września
2022
|
11:25
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz poszerza swoje zaangażowanie w e-sport i przedłuża współpracę z Riot Games do 2025 r.

· Mercedes-Benz oraz Riot Games, amerykański producent i wydawca gier, będą kontynuować współpracę w ramach e-sportowych rozgrywek League of Legends przez kolejne trzy lata

· Pierścień Mistrzów, wspólnie stworzony w 2021 r., stanie się integralną częścią corocznych mistrzostw świata

· Słynny pierścień z akcentem na zrównoważony rozwój: diament wyprodukowany z CO2 pozyskiwanego bezpośrednio z atmosfery

Mercedes-Benz niezmiennie wspiera e-sport. Od 2020 r. producent luksusowych samochodów ze Stuttgartu jest wyłącznym motoryzacyjnym partnerem światowych rozgrywek League of Legends organizowanych przez Riot Games. Wszelkie prowadzone aktywności mają na celu dalszy rozwój globalnej kultury e-sportu, a tym samym wzmocnienie światowej społeczności LoL. Partnerstwo wieńczy coroczne wydarzenie Worlds, czyli oficjalne e-sportowe mistrzostwa świata League of Legends, za każdym razem organizowane w innym miejscu świata. Tegoroczna edycja odbędzie się w Ameryce Północnej.

W ubiegłym roku zespoły projektowe obu partnerów stworzyły dla zwycięskiej drużyny Pierścień Mistrzów. „Zdobywanie serc miłośników gier wideo to ekscytujące wyzwanie. Wspólnie z Riot Games mamy najlepsze warunki do tego, by inspirować społeczność (graczy) i skutecznie kształtować przyszłość e-sportu. Dlatego cieszymy się, że będziemy dalej współpracować i pozostaniemy integralną częścią globalnej rodziny League of Legends” – powiedziała Britta Seeger, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż.

W dalszym rozwoju Pierścienia Mistrzów Mercedes-Benz stawia na współpracę z Aether Diamonds. Z pomocą tej amerykańskiej firmy projekt pierścienia zostanie wzbogacony o zrównoważony diament, wykonany z węgla wychwytywanego bezpośrednio z atmosfery. Ponadto Mercedes-Benz i Riot Games angażują się w projekty społeczne i ekologiczne. W 2019 r. producent gier założył „Riot Games Social Impact Fund” – fundusz non-profit na rzecz globalnych działań społecznych. Do tej pory rozdysponowano z niego 23 mln dolarów dotacji dla organizacji non-profit na całym świecie, wspierając ponad 400 takich instytucji w 25 regionach świata.

„Mercedes-Benz jest synonimem doskonałości, a w ciągu ostatnich trzech lat nasze partnerstwo pomogło wzmocnić i uczcić najlepsze momenty w naszym sporcie” – powiedziała Naz Aletaha, globalna szefowa League of Legends Esports w Riot Games. „Pasja i kreatywność, jaką Mercedes-Benz wnosi do każdego wspólnego projektu, nie ma sobie równych. Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą współpracę i kontynuować wspólne wysiłki, aby tworzyć kolejne momenty ważne dla LoL Esports oraz naszej społeczności”.

Oprócz Pierścienia Mistrzów na tegoroczne mistrzostwa świata Worlds zaplanowano szereg innych atrakcji, które zapewnią fanom jeszcze więcej niezapomnianych doświadczeń. Mistrzostwa rozpoczną się od fazy play-in, 29 września w Meksyku. Następnie przeniosą się do Nowego Jorku (Grupy i ćwierćfinały), a później do Atlanty w stanie Georgia (półfinały). Finał wydarzenia odbędzie się 5 listopada w San Francisco. Jednym z głównych punktów finałowego programu będzie Ceremonia Trofeów, sygnowana przez Mercedes-EQ. Wtedy nastąpi również przekazanie Pierścienia Mistrzów.

E-sportowe rozgrywki League of Legends – informacje

LoL Esports to globalny sport, który od 2011 r. przyciąga uwagę milionów fanów. Ponad 800 graczy z ponad 100 profesjonalnych e-sportowych drużyn League of Legends rywalizuje w kilkunastu ligach na całym świecie. W każdej z nich drużyny mierzą się ze sobą ramach trakcie dwóch sezonowych turniejów, zabiegając o regionalne tytuły oraz punkty mistrzowskie. LoL Esports może pochwalić się listą wiodących w branży globalnych sponsorów i partnerów. Więcej informacji można uzyskać na stronach https://lolesports.com i https://lolesportsmedia.com.